Kvinnorna Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Hei alle sammen! :-) La oss ta en gitt situasjon hvor "dere" hadde vært ansatt i et firma som IT teknikere. Hvor reperasjon av maskiner, hardware, vedlikehold, reinstallasjon samt bygging av nye pcer osv osv. Med andre ord en IKT driftsoperatør som tittelen så fint heter. Hva slags verktøy, utstyr, software osv er essensielt for å kunne jobbe effektivt og bra ? Da snakker jeg alt i fra skrutrekkere til elektrisk drill. Jeg kan begynne å nevne noen! *KVM ( Keyboard Video Mouse switch boks ) *Trinnløs skrutrekker *Komfortabel stol *Antistatisk armbånd *Strømkabler hengende fra "taket" ( unngå rygg bøy ) Da har jeg nevnt noen men jeg håper dere der ute kan komme med flere! :-) Endret 28. oktober 2006 av Praeferox Lenke til kommentar
moav Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 *Loddebolt er kjekt å ha. *Multimeter *POST-feilsøkingskort slik som man putter i PCI porten og ser på POST kodene. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 *Loddebolt er kjekt å ha. *Multimeter *POST-feilsøkingskort slik som man putter i PCI porten og ser på POST kodene. 7169890[/snapback] Se det ja! Der har du ting som er viktige men som man kanskje ikke hadde begynt å tenke på før den dagen man faktisk trenger detl, noe som vil koste dyrere og bruke mye tid på. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 *POST-feilsøkingskort slik som man putter i PCI porten og ser på POST kodene. 7169890[/snapback] Noen linker til slike? Takker på forhånd. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Du trenger mer ESD-vern. Hvor mye spørs hvor seriøst opplegget er. Vet strengt tatt ikke hvor nøye pc produsenter som Dell etc. i praksis er mht. statisk elektrisitet. Men uansett syns jeg du må ESD-matter på bordene hvor du arbeider. Matter som koblet til jordet stikkontakt og har tilkobling for armlenke. Vanlig armlenke rett i stikkontakten gir dessuten for lav motstand - altså du utlader komponentene du er i kontakt med for fort - såpass fort at du risikerer å skade de. Ved å koble armlenken til bordmatten får du riktig motstand til jord, slik at ingenting skal bli utladet gjennom deg noe raskere enn 1 sekund. I tillegg må du ha som regel å aldri gå med ull- eller fleeceklær. Jeans og t-skjorte er fornuftig. Verktøyet du bruker bør ha ESD-sikker plast, men hvis ikke kan du alltids skaffe anti-ESD-væske som du ukentlig vasker alt verktøyet med. Magnetiske skrutrekkere er heller ingen spesielt god idé vil jeg tro. I bedrifter hvor de tar ordentlige forholdsregler mot ESD, har de heldekkende drakter med innvevde karbonfibre (ledene materiale), ESD-sko, ESD-gulv, ESD-hjul på stolene, kun ESD-sikre ting på arbeidsbenken osv. Sko er i alle fall ikke dumt, slik at du ikke går og lader deg opp når du labber rundt Men merk at du ikke blir UTLADET såfremt gulvet er ledende. Lenken brukes i tillegg. Som skrutrekker er det jo digg med en liten batteridrevet med momentinnstilling. Arbeidsbenken din burde du lage riktig høy, slik at du står og arbeider. Viktig at den er så høy at du ikke får lyst til å bøye ryggen... Endret 29. oktober 2006 av mFaFa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå