Xaserr Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hallo! Sliter litt med en dell pc nå, min søster skulle surfe litt.. Og etter litt roper hun, da står det på internett connection '' du har begrenset eller ingen tilgang'' Så jeg tenkte att det bare var sånn vanlig hjemme nettverks feil og prøvde litt div, Ny nettverkstilkobling, bytte tp kabel, instalerte nye ethernet drivere ect.. Men det ser ikke ut til at noe vil funke. Og jeg ser ikke bort i fra att min søster kan ha fikla med noe invikla Og jeg tenker, kan det være nettverkskortet som har tatt kvelden? Skulle gjerne hatt svar så fort som mulig Mvh Aassveen smile Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hvordan er nettverket i hjemmet deres? Kobler PC-en rett til router og så i internett? Eller går det igjennom en annen maskin? Jeg vet at man får det problemet hvis du kobler 2 maskiner sammen og setter begge til å motta IP automatisk. Kan også være nettverkskortet ja. Har du et til overs kan du jo prøve. Lenke til kommentar
Xaserr Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Det er 2 maskiner som kobler opp mot et ruter modem som vi har fått av telenor, ymse kvalitet på det har jeg hørt men har nå funka i nesten 1 år nå Har desv ikke noe ekstra nettverkskort men kan alltids bestille et ettersom det er mine foreldre som betaler Men hva tror dere? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Funker internett på den andre maskinen som er tilkoblet routermodemet? Lenke til kommentar
Xaserr Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Det funker fint, har også en ip telefon som er koblet gjennom dette modemet og det også virker knirke fritt Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Da er det ved den maskinen problemet ligger. Er den gammel? Lenke til kommentar
Xaserr Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 den er vell 1 år gammel, Dell dimension 5000 intel pentium 4 3200+ 512 ram 160 gigg hdd radeonx300 Ellers helt vanlig familie pc fra dell Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Kan jo gjøre et forsøk med Winsockfix, skader neppe om det ikke løser problemet. EDIT: Du har vel prøvd å sette nettverkskabelen i en annen port på routermodemet, helst en du _vet_ virker? Endret 28. oktober 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
Xaserr Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Har prøvd en port som funker ja, lite utslag da også .. Lenke til kommentar
Xaserr Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Nå har jeg også kjørt programmet.. Det gir heller ingen utslag. Tror jeg bestiller nytt nettverkskort og prøver igjen.. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Nå har jeg også kjørt programmet.. Det gir heller ingen utslag. Tror jeg bestiller nytt nettverkskort og prøver igjen.. Takk for hjelpen 7169707[/snapback] Ok. Håper det fungerer da. Er vel ikke så dyrt for et nettverkskort heller? Lenke til kommentar
Xaserr Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Det er rundt 100/200 kroner, så det overlever man Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Det er enkelte ting du kan gjøre før du kjøper nytt kort. 1) Gå ut i kommandovinduet og skriv ipconfig. Post det du får som svar. 2) gi oss navnet på nettverkskortet i PCen som krangler, og navn på router og ADSL-modem. Hvordan er ting satt opp (helt fra vegg)? Hvordan er PC satt opp mht til nettverk (instillinger mht til DHCP, DNS, IP-adresse og maske)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå