NielsP Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg forsøker å kjøpe meg en ny bærbar, og det viktigste kriteriet for meg er at den skal være så stillegående som mulig, men det har vist seg veldig vanskelig å få noen gode svar på hvor mye lyd forskjellige maskiner lager! Derfor forsøker jeg meg her og lurer på om det er noen som har noen erfaringer med stillegående bærbare? (Skal være en jobbemaskin, bare bruke til lettere kontor-bruk, trenger ikke/ønsker ikke et kraftig skjermkort, skal aldri spille på den! Helst rundt 7-8000 kr.) For å konkretiser: På min bærbare nå (en Asus A3527 med Celeron M370-prosessor) går vifta hele tida, og det syns jeg er irriterende. Den har ett høyere hakk også, men det lave bråker også for mye, syns jeg. Men en kompis på lesesalen har nettopp kjøpt seg en MacBook, og den syns jeg er imponerende stille, der står prosessorvifta helt stille når man gjør vanlige ting og slår seg bare på for mer krevende prosesser. Hvis jeg kunne fått meg en maskin som var like stillegående som den MacBook-en, så ville jeg vært veldig fornøyd! Eller finnes det noen som er enda mer stillegående? Er det noen som har noen gode tips? Jeg har fått anbefalt Toshiba Tecra M3 (som på amerikanske sider blir kritisert nettopp for viftestøy!), Fujitsu Siemens Amilo Pro V3405 og Acer TravelMate 2428 WXMi. Takk for tips! Lenke til kommentar
huf Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Har akkurat kjøpt meg ein HP Dv2017, og opplever den meget stillegåande. Har inntrykk av at Intel sine Centrino og Core Duo er generelt stillegåande maskiner. Den første berbare maskina eg hadde, var ein HP Dv1070 med Centrino. Den gav også frå seg minimalt med lyd. No skal det seiast at ingen av desse maskinene hadde dedikert gpu, og derfor ingen ekstra varmeutvikling på grunn av dette. Lenke til kommentar
NielsP Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg så nettopp på et Mac-forum at noen der mente Dell Inspiron 6400 var enda mer stillegående enn MacBook. Er det noen her som har noen erfaringer med Inspiron 6400 eller Inspiron 640m (bare den siste er aktuell for meg, den har integrert grafikkort og 14 tommers skjerm). Syns at Inspiron 640m ble litt for dyr; med 1024 MB RAM og DVD-brenner kom den på 9 100 kr, og det syns jeg var litt for stivt. Også lurer jeg på størrelsen, jeg syns Dell-en ser ganske stor ut? Står også at den begynner på 2.5 kg, og det er uten DVD-brenneren! Men altså, den er stillegående? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå