Gå til innhold

C2D E6600@3GHz med stock kjøling?


pax1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
en kamerat av meg klokket sin e6400 opp i 3.2 (400fsb) på orginal v og orginal kjøling. støynivået økte ikke noe mer enn fra stock. fant ut at den ikke var 100% stabil etter en god del timer så økte volten 1 hakk så nå burde det funke fint!

7169057[/snapback]

Det kan jo indikere at e6600 på 3GHz burde funke greit....

 

Andre tips og tanker? Har hørt mye bra om Big Typhoon for å virkelig holde ting kjølig (og støysvakt), bortsett fra at det er et helvete å montere...

 

Er det for øvrig ok å transportere (liggende) en maskin med Big Typhoon (til og fra LAN-party etc), eller blir det for mye drag?

Lenke til kommentar

finnes bedre enn big thyphoon i dag. vil du absolutt ha en som blåser ned på hovedkortet er det thermalright si-128 som gjelder.

Men Scythe infinity, Scythe ninja thermalright ultra120 og sunbeam tower 120 er veldige gode!

 

Jada bare transporter det litt forsiktig så er det ikke noe problem!

Endret av eXa
Lenke til kommentar
finnes bedre enn big thyphoon i dag. vil du absolutt ha en som blåser ned på hovedkortet er det thermalright si-128 som gjelder.

 

7169306[/snapback]

 

Vet du om noen tester hvor disse to er sammenlignet? SI-128 er ganske ny, og jeg finner ikke noe særlig om den. Vurderer å anskaffe den nye versjonen av Big Typhoon (VX).

Lenke til kommentar
er ikke sikker jeg. kjøper mest fra utlandet jeg...

Og hadde nok kjøpt infinity istede.

7170653[/snapback]

Hvorfor ville du kjøpt infinity over f.eks big typhoon? Så vidt jeg kan se er den både større, tyngre, dyrere og mer støyende... Har fått veldig gode kritikker, men for mitt konkrete behov e6600@3GHz er det vel kanskje et kraftig overkill i og med at stock cooling sannsynligvis vil fungere....

 

Forstår det slik at infinity er for den som nærmest vil ha vannkjølings-egenskaper med luft....

Lenke til kommentar

Skulle ikke være noe problem nei.

Sitter nå med 3.55 Ghz på en E6600 med stock kjøler og kjølepasta på et

Abit AB9 Pro hovedkort.

Har en 12 cm vifte bak og en 9 cm i sidedøren på kabinettet.

Har 43 grader på idle og ca 50 under 3d mark06, rundt 20 grader i romtemperatur.

Hadde nok kommet høyere hadde jeg hatt bedre ram.

Bruker 2 Gig med Corsair DDR2 pc5300.

Endret av Vyper
Lenke til kommentar

Arctic Cooling Freezer 7 Pro - Tør påstå at den er uslåelig pris/ytelse. Jeg er veldig positivt overrasket over kvaliteten. Den koster jo heller ingenting! Og støymessig syns jeg den er veldig bra, har lagt merke til at når pcen har vært av en stund og jeg slår den på spinner ikke cpu-vifta rundt engang. Hvis jeg bare surfer eller gjør andre lette oppgaver, spinner den bare sporadisk en tid før den starter å gå i et beskjedent tempo. Ved full load har jeg avlesninger på ca 1300 rpm, men slike softwareprogrammer er ikke til å stole på bestandig.

 

review

Lenke til kommentar
Emne sier vel det meste.. funker det? Hvor støyende er egentlig viften som følger med? Og hvis det ikke funker.. hva anbefales for dette "moderate" OC-nivået (6070B Scand-kabinett for øvrig)? Må være støysvakt.

7168993[/snapback]

 

Nå vil jeg legge til, som lydfreak, at stock kjøler er en ordentlig møkkakjøler som bråker sinnsykt mye. Den har en høyfrekvent vining og irriterende sus og støy. I tillegg har jeg 50 grader idle. Mye mulig jeg har gjort noe feil her. Oppdaget et par riper under CPU kjøler da jeg skulle montere dette.

 

Så jeg anbefaler deg på det sterkeste å klaske til med en annen kjøler enn stock... Som sagt, den suger skikkelig...:(

Lenke til kommentar
finnes bedre enn big thyphoon i dag. vil du absolutt ha en som blåser ned på hovedkortet er det thermalright si-128 som gjelder.

Men Scythe infinity, Scythe ninja thermalright ultra120 og sunbeam tower 120 er veldige gode!

 

Jada bare transporter det litt forsiktig så er det ikke noe problem!

7169306[/snapback]

 

Det hadde vært fint med tester som viste kjølere som slo Big Typhoon ved høy load (C2D overklokket til 3,2ghz+ f.eks).

 

Testene jeg har sett på www.xbitlabs.com viser at Big Typhoon kommer veldig bra ut. Forskjellen i chipset temperatur på den og en annen kjøler som ikke blåste luft ned på hovedkortet var 7 grader. (43 vs 50). Ettersom halvparten av overklokkingen av en C2D skjer i chipsettet, så er det nok en god ide å ha litt bra kjøling der.

 

Big Typhoon har også den fordelen at den er stille med en 1300rpm 120mm vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...