Ratleto Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 En maskin jeg "vedlikeholder" fikk problemer med Mozilla Thunderbird. Ved oppstart av programmet, fikk man veiviseren for nytt oppsett, istedet for all den gamle eposten. Jeg tok kopi av alt, slettet katalogen med epost, profiles-fila, og en fil til jeg ikke husker navnet på (men som ligger i katalogen utenfor selve katalogen med alt av epost, adressebok osv). Deretter startet jeg et nytt oppsett, avsluttet Thunderbird og la inn alt det gamle. Samme problemet som før dukket opp. Jeg startet med alt på nytt igjen, og kopierte over en og en fil, og fant ut at fila "prefs.js" var problemet. Åpnet den, og fant 5 linjer med innstillinger istedet for en haug (over 30 i den nylagede fila). Satt opp alt riktig, og fikk en "ordentlig" prefs.js-fil, men kun sendte meldinger vises. Innboksen og alt annet er tomt, selv om filene med epost inneholder noe... <DIR> Antakelig s_ppelmail.sbd <DIR> Drafts.sbd <DIR> Inbox.sbd <DIR> Sent.sbd <DIR> Templates.sbd <DIR> Trash.sbd 0 Antakelig s_ppelmail 3094 Drafts 2818 Drafts.msf 1540 Antakelig s_ppelmail.msf 151 399 082 Inbox 104 555 Inbox.msf 1244 Junk.msf 0 junklog.html 27 msgFilterRules.dat 64 popstate.dat 26 408 383 Sent 51 420 Sent.msf 0 Templates 1661 Templates.msf 59 216 055 Trash 212 143 Trash.msf Alle foldere er tomme. Tallene er i bytes. Noen som har noen tips om åssen jeg igjen får frem resten? Lenke til kommentar
T0mmy Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Er du sikker på at du legger inn mail-filene i riktig mappe, med tanke på Global Folders osv? De gangene jeg legger inn Thunderbird med clean install, pleier jeg å legge til kontoer og tilpasse alt uten å laste ned noen mail. Når alt er stilt inn riktig, erstatter jeg de eksisterende mail-filene med de gamle. Tror kanskje det er det samme du har prøvd, men etter å ha brukt den nye prefs.js, la du alt inn på nytt da? Du kan jo kanskje prøve å importere mailen fra den gamle fila, til det nye oppsettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå