Gå til innhold

MS Laser Mouse 8000, følsomt rullehjul

Anbefalte innlegg

Har et problem med denne musen som gjelder vertikal scrolling. I Intellipoint er den er satt til å rulle 1 linje om gangen, (aksellerert scrolling av/på har ikke noe å si) men den er så følsom at den ofte "hopper over linjer", mao. hopper over bilder dersom man bruker musehjulet til å bla med i f.eks. acdsee. Musehjulet føles trinnløst og lager ikke lyd i.f.t. min gamle MS optisk trådløse.

I firefox kan det også bli problematisk siden jeg bruker musehjul-klikk til å åpne faner med. Siden hjulet er så følsomt så hopper linken liksågodt ned et par hakk før jeg får klikket...

Er det noen som vet om det er mulig å gjøre noe med dette, f.eks. å tweake den vertikal scrollingen (Z-value kanskje)? Noe i regedit? Hjelp ønskes.

Link til produktbeskrivelse:Microsoft Wireless Laser Mouse 8000, 2.4GHz, Tilt Wheel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke opplevd noen spesielle problemer med scrolling... synes den fungerer bra, bare at den kanskje er litt "tung".

jeg bruker innstillingene:

scrolling speed = slow

enable vertical scrolling

enable accelerated scrolling (på advanced er den stilt inn på midten)

kom på en annen ting: bruk siste versjon av intellipoint

jeg lastet ned for win xp her:

http://www.microsoft.com/hardware/mouseand...0version%206.02

jeg har derimot problem med at scrolleknappen, som jeg alltid bruker for å lukke faner i firefox, er unormalt hard å trykke ned, såpass ille at jeg vurderer å bruke angrefristen..

opplever du dette?

Endret av carlern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...