djq Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 jeg har windows xp på maskinen. Så installerte jeg linux red hat.... Når jeg nå starter maskinen booter den i xp automatisk. Hvordan kan jeg få det sånn at jeg kan velge mellom hva jeg vil starte. Linux eller xp...??? Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Dette kan konfigureres i linux. Bootloaderen heter trolig Lilo, og kan settes opp som du vil med tanke på antall sekunder før booting av default os, osv. Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 I WinXP trykker du Win-Tasten+Pause/Break, velger avansert, oppstart/gjennoppretting å setter en 10-20 sekunder der Lenke til kommentar
bertie Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Red Hat skulle installert en bootloader, slik at dette skulle gå an. Kan ikke løsningen på problemet da jeg har drevet med linux i litt under en uke, men jeg tviler på at du finner svaret på avanserte innstillinger i XP. De "bootalternativene" der har ingenting med den bootloaderen jeg fikk når jeg innstallerte mandrake hvertfall. bertie Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Tror ikke du får satt opp mulighet for booting i Linux fra XP, nei.. Du kan jo gå inn i linux med en linux-boot disk, hvis du lagde dette under installasjonen, og endre Lilo her. Du skal ha fått spørsmål om installasjon av bootloader (trolig Lilo) i slutten av linux-installasjonen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå