Camper_killer Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Ett spill til PS 3 vil kosta ca. 1000 kr, og en Blu-ray CD blir ødlagt ganske kjappt.Halvparten av PS 3 konsollene på E3(eller en av de nyere spillemessenne) funka ikke, og det av den simple grunn at PS 3 sine Cell prossesorer har 30% sjansje for å streike etter produksjon. Rettere sagt, importerer du PS 3 og ett spill fra utenlandet er det sjansje for at du får noen knuste deler i CD boksen, og en herpa PS 3. Så har vi jo denne vidunderlige prossessoren med 8 kjerner da. En av dem skal ikke brukes, en annen tar seg av operativsystemet, og resten ved untak av 3 er dedikert til andre oppgaver. De 3 siste har ennå ikke fått en oppgave. På tross av denne fantastiske multikjernen, så vil den ikke fungere så ufattelig mange ganger bedre enn 360 sin til å utgjøre en effekt i forhold til prisen. Kontrollene er så og si de samme som i PS 2, og det er ikke spesielt mye å skryte av. Tror nok 360 tar kaka der. 7173184[/snapback] Makan til flamebait. PS3-spill vil ikke koste 1000,-. Det som er antydet til nå er at det vil koste en 100-lapp mer enn X360-spill, mye pga at det er Blu-Ray-medium, ikke DVD. Tro meg, hadde halvparten av konsollene på TGS ikke funka, så hadde vi hørt om det. Det var en økonomisk analytiker som fant ut at han skulle rapportere at PS3-ene trengte ekstra kjøling pga noen bordvifter som var vendt mot PS3-ene. Sannsynligvis for å bedre sine egne investeringer. Han var den eneste som kom med noen slike rapporter, og det var mange journalister på TGS som godt kunne finne på å rapportere noe negativt om Sony og deres nye PS3 hvis det var noe å rapportere. Hvor har du det fra at Cell sine prosessorer vil streike etter produksjon? Ja, det er en høy feilrate, men disse blir selvfølgelig testet og fjernet før de blir satt inn i en PS3. Og hvordan i all verden skal du kunne ende opp med å motta en boks med en knust BD-plate oppi? Tror du BD-platene er mer skjøre enn DVD? Jeg kan betrygge deg med at så ikke er tilfelle. Det jeg kan si om den saken er at BD-plater er mer utsatt for å bli skadet av overflateriper. Ikke fordi data ligger tettere på en BD-plate og dermed så blir mer data skadet (har ingenting å si om litt eller mye blir skadet.. for et spill, blir bare bittelitt av dataene skadet, vil det ikke være mulig å gjennomføre spillet). Grunnen er at datalaget på en BD-plate ligger mye nærmere overflaten enn på en DVD og HD-DVD-plate. Det skal mao en dypere ripe til for at data skal bli ødelagt på en DVD/HD-DVD enn på en BD. Nå er ikke dette nødvendigvis et problem, det er utviklet et beskyttelseslag som blir lagt på alle BD-plater for å gjøre platen mer motstandsdyktig mot riper. Så var det den vidunderlige prosessoren da. Jepp, en kjerne er "reservert" og brukes ikke, en annen er dedikert OS-et (som er mer enn dashbordet du ser når du ikke spiller, det vil også vil bli brukt mens du spiller, for eksempel til å aksessere data på BD-platen, etc.). De seks andre kjernene er fritt tilgjengelig for spill å bruke. Hva slags oppgaver disse får er helt opp til spillutvikleren selv å bestemme. Og for den saks skyld, man kan ikke sammenligne antall kjerner i en PS3 opp mot X360. Cell sine kjerner er ikke prosessorkjerner slik vi kjenner dem på PC. Cell sine kjerner er veldig gode på tunge beregninger, men dårlig på generell prosessering. X360 sin prosessor har tre kjerner som minner mer om hvordan det fungerer på PC, og hver enkelt kjerne er i stand til å ta på seg alle nødvendige oppgaver, og det er også her opp til spillutvikleren hvordan oppgavene fordeles. Dermed, selv om Cell har syv kjerner og X360 har tre, så er ikke Cell tilsvarende mye bedre. Arkitekturen er såpass forskjellig at prosessorkraft vanskelig lar seg sammenligne. Men det man tror er at Cell ikke er spesielt mye kraftigere enn X360 sin. Kontrollene er ikke de samme som på PS2. Kontrollen til PS3 har fått fjernet rumble-funksjonen. Den er erstattet med en bevegelsessensor. 7173479[/snapback] Nyere 360 spill kommer lett opp i 600 kroner, så derfor kan vi forvente PS 3 spill på 700-800 kroner. Vil ikke si at dette er spesielt billig heller. Nja, var egentlig klar over at Blu-ray platene ikke var spesielt mer porøse enn HD-DVDene, men tingen er jo som sagt at platene VELDIG lett får riper. Ifølge en journalist fra en av de derre spillemessene(skulle gjerne hatt link men glemte å lagre den) så var det ikke alle spillene som kunne bli prøvd, grunnet at Blu-Ray platene allerede hadde fått for mange riper. Blu-ray-stasjonen skulle også ha vært delvis problematisk, men den skulle antageligvis bli fikset før release. Må rette opp en liten feil du har på slutten, det er faktisk 8 kjerner i cell-prossessoren(ifølge Wikipedia). Som du selv sier vil ikke PS 3 sin prossessor kraft gruse 360 sin, heller ikke grafikken. Kontrollene er heller ikke akkurat revolusjonerende. Jeg har hatt PSX, og har kastet bort utallige timer foran brutterns PS 2, men jeg har X-box og synes klart at X-boxen sine kontroller er best. Har også prøvd 360, og jeg må si at kontrollene der var enda bedre. PS 3 kommer jo ikke med ett nytt design akkurat, og hvis man ikke har veldig småe hender så er det vanskelig å få godt grep. Etter å ha spilt SSX på PS 2 til 4 på natta, må jeg si at det var en ukomfertabel opplevelse og våkne med blemmer på fingrene og strekk i høyre hånd. Har selv vurdert å kjøpe PS 3 framfor 360, men jeg har bestemt meg for 360 siden jeg liker kontrollene dems best, og at jeg rett og slett ikke har råd til å kjøpe noe som er dobbelt så dyrt som 360 uten å få dobbelt så høy ytelse. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Nja, var egentlig klar over at Blu-ray platene ikke var spesielt mer porøse enn HD-DVDene, men tingen er jo som sagt at platene VELDIG lett får riper. Ifølge en journalist fra en av de derre spillemessene(skulle gjerne hatt link men glemte å lagre den) så var det ikke alle spillene som kunne bli prøvd, grunnet at Blu-Ray platene allerede hadde fått for mange riper. Blu-ray-stasjonen skulle også ha vært delvis problematisk, men den skulle antageligvis bli fikset før release. Som han sier så kommer det ett beskyttende lag på Blu Ray diskene... og det laget allerede var på under denne spillmessen vet jeg ikke, men tviler på det. Må rette opp en liten feil du har på slutten, det er faktisk 8 kjerner i cell-prossessoren(ifølge Wikipedia). Som du selv sier vil ikke PS 3 sin prossessor kraft gruse 360 sin, heller ikke grafikken. Ja det er 8 kjerner, men han sa 7 siden den ene er dedikert til OS'et og ikke brukes til spill. Har selv vurdert å kjøpe PS 3 framfor 360, men jeg har bestemt meg for 360 siden jeg liker kontrollene dems best, og at jeg rett og slett ikke har råd til å kjøpe noe som er dobbelt så dyrt som 360 uten å få dobbelt så høy ytelse. Skal ha begge Lenke til kommentar
baltie Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Nyere 360 spill kommer lett opp i 600 kroner, så derfor kan vi forvente PS 3 spill på 700-800 kroner. Vil ikke si at dette er spesielt billig heller. 7174062[/snapback] Skammelig dyrt er det. Nja, var egentlig klar over at Blu-ray platene ikke var spesielt mer porøse enn HD-DVDene, men tingen er jo som sagt at platene VELDIG lett får riper. Ifølge en journalist fra en av de derre spillemessene(skulle gjerne hatt link men glemte å lagre den) så var det ikke alle spillene som kunne bli prøvd, grunnet at Blu-Ray platene allerede hadde fått for mange riper. Blu-ray-stasjonen skulle også ha vært delvis problematisk, men den skulle antageligvis bli fikset før release. 7174062[/snapback] Det er slikt som dette jeg bekymrer meg for skal skje med BD-plater. Jeg har to unger som allerede har ødelagt en rekke DVD-plater pga uforsiktig håndtering. Ser ikke for meg at det vil være noe særlig lurt å kjøpe barnefilmer på BD... Må rette opp en liten feil du har på slutten, det er faktisk 8 kjerner i cell-prossessoren(ifølge Wikipedia). Som du selv sier vil ikke PS 3 sin prossessor kraft gruse 360 sin, heller ikke grafikken. 7174062[/snapback] Ok, skal vi være pinlig nøyaktig, så har Cell én PPE, og åtte SPE-er hvor en av dem er "reservert" eller slått av om du vil. Det var SPE-ene vi snakket om, og når en av dem er reservert OS og en er slått av, så er det seks igjen. Har også prøvd 360, og jeg må si at kontrollene der var enda bedre. PS 3 kommer jo ikke med ett nytt design akkurat, og hvis man ikke har veldig småe hender så er det vanskelig å få godt grep. Etter å ha spilt SSX på PS 2 til 4 på natta, må jeg si at det var en ukomfertabel opplevelse og våkne med blemmer på fingrene og strekk i høyre hånd. 7174062[/snapback] Helt enig, kontrollen til X360 er veldig bra. Beste jeg har spilt med til nå... Aner ikke hvordan PS3 sin blir... Men er skuffet over at den ble så lik PS2 sin. Har selv vurdert å kjøpe PS 3 framfor 360, men jeg har bestemt meg for 360 siden jeg liker kontrollene dems best, og at jeg rett og slett ikke har råd til å kjøpe noe som er dobbelt så dyrt som 360 uten å få dobbelt så høy ytelse. 7174062[/snapback] Jeg for min del la PS3-planene på hylla da prisen ble kjent. Nå venter jeg til prisen går ned, så vurderer jeg da. Er kjempefornøyd med min X360 og har ikke dårlig tid... Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Blu-ray er ikke akkurat den nye standaren...Ett spill til PS 3 vil kosta ca. 1000 kr, og en Blu-ray CD blir ødlagt ganske kjappt. Halvparten av PS 3 konsollene på E3(eller en av de nyere spillemessenne) funka ikke, og det av den simple grunn at PS 3 sine Cell prossesorer har 30% sjansje for å streike etter produksjon. Rettere sagt, importerer du PS 3 og ett spill fra utenlandet er det sjansje for at du får noen knuste deler i CD boksen, og en herpa PS 3. Så har vi jo denne vidunderlige prossessoren med 8 kjerner da. En av dem skal ikke brukes, en annen tar seg av operativsystemet, og resten ved untak av 3 er dedikert til andre oppgaver. De 3 siste har ennå ikke fått en oppgave. På tross av denne fantastiske multikjernen, så vil den ikke fungere så ufattelig mange ganger bedre enn 360 sin til å utgjøre en effekt i forhold til prisen. Kontrollene er så og si de samme som i PS 2, og det er ikke spesielt mye å skryte av. Tror nok 360 tar kaka der. Når det gjelder grafiske detaljer som man ser på skjermen, så står 360 og PS 3 likt i lavere oppløsning, i høyere leder PS 3 som er å forvente. Dette gjelder ikke FPS ol. 7173184[/snapback] Du har tydeligvis ikke noe peiling på noe som gjelder Ps3. For det første så var det ikke rapporter om at halvparten av maskinene på E3 ikke fungerte. Var det noen i det hele tatt som streiket? Ett ps3 spill kommer til å koste det samme som Xbox 360 spillene gjorde, den økte kostnaden ved å trykke på Blu-ray medium og ikke DVD er kanskje 5 kr per i dag. Spillene blir derfor ikke satt opp 100 kr! En Blu-ray plate er like hardfør som en dvd. Cell blir testet på fabrikken før de blir montert i en ps3, så det at 30 % at de vil streike etter kort tid er bare tull. Angående de 8 "kjernene" i cell så er 1 disablet, en brukes av Os'et til ps3 og de 6 andre kan brukes fritt av spill utviklerene. Om den er så mye bedre enn Xbox sin cpu får tiden vise. Kontrollerene er ganske like men har allikevel fått noen betydelige endringer. Rumble er tatt ut, bevegelses sensorer satt inn, analoge trigger skulder knapper og litt lengre analoge kontrollere. Lenke til kommentar
Epik Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 camper_killer, du er helt på jordet, ps3 cpu'en har ikke 8 cores, den har 1. mens x360 har 3 cores. lær deg forskjellen på spe og gpc Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 At spillkonsollene har ca. like mange spill? Gå ned på f.eks freerecordshop og du ser 1-2 hylle® Xbox spill, En halv hylle Gamecube spill og minst 5 med Playstation 2 spill. 7173388[/snapback] Hvor mange spill som står i hyllene til hver konsoll, er naturligvis en konsekvens av hvor godt de ulike konsollene (og spillene deres) selger. Det har lite med hvor mange spill som er produsert å gjøre. Naturligvis produseres det flere spill til populære konsoller, så en viss sammenheng er det, men det er for lengst produsert mange nok Xbox- eller GameCube-spill til å fylle en hel butikk alene, hvis butikken bare hadde troen på at slikt ville selge like godt som PS2-spill. Men i Norge er PS2-en den ubestridte kongen, ergo får den mest plass. Til spørsmålet for noen sider siden: Nei, vi fikk ikke prøvd å se film på BluRay-format. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Må komme med et spm: Hvis jeg spiller et ps2 spill i ps3, med en dualshock 2, vil jeg da få rumble? eller f.eks dualshock 2 på ps3-spill *hmm* Skjønner ikke hvor så mange har det fra at spilla skal være så mye dyrere på ps3 enn på x360, er allerede avklart fra sony selv (tror jeg) at de ligger på samme nivå. tar jeg ikke feil så var det rundt $49,99 Prisen, 5500 er dyrt, men de store kjedene vil klare å presse den ned til 5000 får vi håpe. da er det ikke så gærnt syns jeg. ps2 var ikke billig på release den heller. men føler jeg man får hva man betaler for =) så da er det egentlig greit for meg. Grei inngangsbillett til HD-verden som jeg så en annen også nevnte. Så får vi se hvordan det blir med yellow dog og da eventuelt chipper til ps3 Må si jeg er fantastisk fornøyd med det tradisjonelle designet til kontrollen, herligt. gjenstår å se hvordan den blir i praksis. Så en demo av Tony Hawk project 8, der så det ut at den fungerte utmerket Imens spiller jeg ps2, så jeg skal nok klare å vente til mars.. EDIT: leif Endret 29. oktober 2006 av Lil-H Lenke til kommentar
eXa Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Garantert allerede falt i pris når den kommer til Europa også... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Gleder meg litt til å se hvordan dette blir å gå fram. Men til den prisen som konsoller begynner å komme opp i nå, så forventer jeg så mye, mye mer enn det de faktisk leverer. Dette forventer jeg nesten som ett minimum (om det ikke følger med så ivertfall at jeg kan kjøpe det som ekstrautstyr og koble til via usb e.l.) - Mus, tastatur - grafisk grensesnitt med mulighet for å koble til internett (linux e.l) - nettleser, firefox opera osv. - mulighet for å ta opp film fra tv til en harddisk e.l. - Ett fullt konfigurerbart menysystem Kort sagt jeg forventer det samme som om at jeg skulle hatt en HTPC bare uten støtte av pc-spill. Jeg regner egentlig med at windows legger dette ved Xbox, noe som dette vil i mine øyne, være en faktor som alene vil gi xbox 10 ganger så stor bruksverdi for meg som PS3. Just my 2 cents. Endret 29. oktober 2006 av lock-aze Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Det er trossalt ikke viftestøyen fra xbox360 som er sjenerende, men når det optiske drevet begynner å spinne Tjah - 360en bråker da vitterlig nok uten å putte i en disc, men ja; med disc i så er den jo helt bananas bråkete. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Du har tydeligvis ikke noe peiling på noe som gjelder Ps3. For det første så var det ikke rapporter om at halvparten av maskinene på E3 ikke fungerte. Var det noen i det hele tatt som streiket? Ja det var det, og jeg lurer sannelig på hvilken rapporter du har lest da. Ett ps3 spill kommer til å koste det samme som Xbox 360 spillene gjorde, den økte kostnaden ved å trykke på Blu-ray medium og ikke DVD er kanskje 5 kr per i dag. Spillene blir derfor ikke satt opp 100 kr! Det er bare tull, Blu-ray koster MYE mer å produsere i dag, kostnadene vil bare komme på samme nivå som DVD plater hvis Blu-ray blir den nye standaren og masseproduserer til alle plattformer(video, ps 3, etc). Alikevel vil jeg tro at Sony vil prøve å få solgt flest spill billig for ikke å tape sitt rykte. En Blu-ray plate er like hardfør som en dvd. "Because the Blu-ray Disc standard places the data recording layer closer to the surface of the disc, early discs were susceptible to contamination, scratches and had to be enclosed in plastic caddies for protection. The consortium worried that such an inconvenience would hurt Blu-ray Disc's market adoption in the face of the rival HD DVD standard, as HD DVDs place the data layer farther away from the surface like DVDs. Blu-ray Discs now use a purpose-developed layer of protective material over the reflective data backing (i.e. on the label side)." - wikipedia Dype riper vil nok alikevel være et større problem for Blu-ray enn HD DVD. Cell blir testet på fabrikken før de blir montert i en ps3, så det at 30 % at de vil streike etter kort tid er bare tull. Jaha, så de på fabrikken blir testet, mens de som Sony tok med seg på spillemessen ble ikke tested, det var underlig. Kontrollerene er ganske like men har allikevel fått noen betydelige endringer. Rumble er tatt ut, bevegelses sensorer satt inn, analoge trigger skulder knapper og litt lengre analoge kontrollere. Rumble ble tatt ut pga. det forstyrret sensoren, og ifølge IGN var ikke kontrollene et gigantisk fremskritt. camper_killer, du er helt på jordet, ps3 cpu'en har ikke 8 cores, den har 1. mens x360 har 3 cores. lær deg forskjellen på spe og gpc Spe fungerer på omtrent samme måte, bare at du prossesoren må være dedikert til spesielle oppgaver istedenfor å arbeide med fler. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) å herregud! wikipedia trenger en oppdatering tydligvis. Det er jo sikker 2 år siden det ble droppet caddies på BD. Bd har ikke noen spesielt store problemer med skraper lengre! "Because the Blu-ray Disc standard places the data recording layer closer to the surface of the disc, early discs were susceptible to contamination, scratches and had to be enclosed in plastic caddies for protection. The consortium worried that such an inconvenience would hurt Blu-ray Disc's market adoption in the face of the rival HD DVD standard, as HD DVDs place the data layer farther away from the surface like DVDs. Blu-ray Discs now use a purpose-developed layer of protective material over the reflective data backing (i.e. on the label side)." - wikipedia Edit: oops leste litt fort. Men bd har nå ett mye sterkere beskyttelses lag enn dvd fordi dataen ligger nærmere overflaten så det er ikke noe problem der! Endret 29. oktober 2006 av eXa Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Cell blir testet på fabrikken før de blir montert i en ps3, så det at 30 % at de vil streike etter kort tid er bare tull. Jaha, så de på fabrikken blir testet, mens de som Sony tok med seg på spillemessen ble ikke tested, det var underlig. Drit nå i de på spillmessen, er de som kommer ut til oss som er viktige! Og tror nok at Sony har nok vett til og fikse problemet før lansering. En av grunnene til utsettelse anyone? Lenke til kommentar
Tahiro Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Herregud her er det folk som skriver mye bullshit. 30% feiler ? 30% ? Hvor i alle dager har dere fått 30% fra ? Det er snakk om 3 kjerner som tolererer feil . Hvis 3 kjerner i Cell prosessoren feiler så vil det fortsatt være mulig å spille. Sony har lagt inn dette for å skape en høyere feiltoleranse. PSX og PS2 hadde omtrent ingen tekniske feil ved lanseringen, og PS3 blir ENDA mer feilfri pga dette. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Herregud her er det folk som skriver mye bullshit. 30% feiler ? 30% ? Hvor i alle dager har dere fått 30% fra ? Det er snakk om 3 kjerner som tolererer feil . Hvis 3 kjerner i Cell prosessoren feiler så vil det fortsatt være mulig å spille. Sony har lagt inn dette for å skape en høyere feiltoleranse. PSX og PS2 hadde omtrent ingen tekniske feil ved lanseringen, og PS3 blir ENDA mer feilfri pga dette. 7177280[/snapback] Nå er du litt i overkant optimistisk. PSX og PS2 hadde omtrent ingen tekniske feil? Så vidt jeg kan huske var det en god del trøbbel med DVD-spilleren til PS2-en i starten... Jeg hadde forøvrig ikke fått med meg dette om fail-over-mekanismen hvor det fortsatt vil være mulig å spille på PS3 selv om tre kjerner feiler. Det er jo litt trist da, egentlig, at man må gå til sånne skritt for å holde feilraten på produksjonen nede og unngå å få altfor mange konsoller i retur i etterkant. Og det som er enda tristere er at spillutviklerene da må ta hensyn til at det vil være PS3-er der ute hvor tre kjerner har feilet. Mao dårligere ytelse. At PS3-en blir enda mer feilfri enn PSX og PS2 fordi de godtar at opptil tre kjerner svikter. Jeg vil vel heller si tilsynelatende feilfri. Og for all del, det er en god del andre ting som kan feile. BD-drevet vil jo være helt nytt (og vi vet jo alle hvorfor vi ikke kan kjøpe PS3 i november her i Europa...), og neppe 100% feilfritt. Det vil vise seg. Jeg tviler sterkt på at PS3 vil være et lærebokseksempel på en feilfri lansering. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Bd har ikke noen spesielt store problemer med skraper lengre! .... Edit: oops leste litt fort. Men bd har nå ett mye sterkere beskyttelses lag enn dvd fordi dataen ligger nærmere overflaten så det er ikke noe problem der! 7177174[/snapback] Jeg vil like å se at BD-platene tåler svisj-svisj-svisj over parketten. Har røket noen Teletubbies-DVDer på den måten her i huset (uff så lei meg jeg ble ). Lenke til kommentar
eXa Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 jeg sier ikke at de er uovervinnelige, bare at de ikke er noe mer følsomme enn dvd og hd-dvd... Lenke til kommentar
baltie Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Du har tydeligvis ikke noe peiling på noe som gjelder Ps3. For det første så var det ikke rapporter om at halvparten av maskinene på E3 ikke fungerte. Var det noen i det hele tatt som streiket? Ja det var det, og jeg lurer sannelig på hvilken rapporter du har lest da. 7177147[/snapback] Hvis vi snakker om E3, så kan det vanskelig ha vært noen PS3-er som streiket, i og med at det ikke var noen tilgjengelig for demo den gangen. Var først på TGS at noen fikk prøve PS3-en. Uansett fint om du kunne grave opp noen kilder på påstandene dine, camper_killer, for jeg aner ikke hvilke rapporter du viser til og det var helt nytt for meg at Sony har demonstrert PS3 noe sted hvor 30% ikke funka. Cell blir testet på fabrikken før de blir montert i en ps3, så det at 30 % at de vil streike etter kort tid er bare tull. Jaha, så de på fabrikken blir testet, mens de som Sony tok med seg på spillemessen ble ikke tested, det var underlig. Se over. Hva snakker du om egentlig? Kilder/linker vil gjøre seg her... Kontrollerene er ganske like men har allikevel fått noen betydelige endringer. Rumble er tatt ut, bevegelses sensorer satt inn, analoge trigger skulder knapper og litt lengre analoge kontrollere. Rumble ble tatt ut pga. det forstyrret sensoren, og ifølge IGN var ikke kontrollene et gigantisk fremskritt. 7177147[/snapback] Det med at de forstyrret sensorene er bare bull fra Sony sin side og en dårlig unnskyldning for at de ikke vil lisensiere rumble-funksjonen fra patenthaverene. Det har eksistert håndkontroller til PC både med rumble og sensorer siden årtusenskiftet... Lenke til kommentar
baltie Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 jeg sier ikke at de er uovervinnelige, bare at de ikke er noe mer følsomme enn dvd og hd-dvd... 7177572[/snapback] Hehe, ok, det vil vise seg. Nå som BD-spillere og -filmer etterhvert begynner å nærme seg markedet, så vil vi vel få rapporter på holdbarheten til platene også, tenker jeg. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 I realiteten vil nok ikke ytelsen til å bli stort større enn 360. De egentlige årsakene til den høye prisen er jo både Blu-ray og den nye Cell prosessoren, utvikling av ny hardware er jo ikke akkurat billig. Litt synd at det skal bli så dyrt for oss forbrukere men, når Sony mer eller mindre bruker oss til å presse ut sitt eget nye lagringsmedium... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg