oerhört Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Med andre ord, sånn som det ser ut nå så rettferdiggjør ikke et PS3 kjøp over X360? Pga. blant annet prisen? Bedre å kjøpe X360? 7170211[/snapback] Med andre ord så har ikke det vi har sett hittil overbevist oss om det. Men vi har sett svært lite av det totale utvalget. Men klart, PS3-en har jobben foran seg nå som Microsoft begynner å få et respektabelt bibliotek. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Tja, skuffende, men forventet, forsåvidt. Når konsollen kommer i mars er nok svært mye fikset, og alt vil se mye bedre ut, selv om jeg er skuffet over at den ikke leverer bedre nå, med bare noen uker til lansering i USA og Japan. Kanskje det er en bra ting at man ikke kan få tak i den i Europa nå i november, når det ser sånn ut. Gleder meg til å se hvordan det ender opp for Sony denne generasjonen, de har ihvertfall ikke banet en ideell vei før lanseringen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Er litt enig ass. Hva rettferdiggjør den prisen? Du kan spille i HD med begge konsollene, og det er mye de samme spillene til begge. Du får trådløs kontroller, harddisk og onlinefunksjonalitet til begge... Alt i alt er de veldig like når alt kommer til alt. En Xbox 360 Core får du nå til 1795 kr på elkjop.no. Hmm... Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Kuren for kreft og AIDS er her! Heh. Bra skrevet artikkel. Vet ikke helt om jeg er overbevist nok til å vurdere et PS3 kjøp nei, og i likhet med nesten alle andre anmeldelser av PS3 så får jeg et meget kjedelig inntrykk av SIXAXIS kontrolleren. Om alle PS3 blir så stille som de testmaskinene som har vært på rundgang så er det jo positivt. De fleste vil jo helst slippe å skru lyden på maks for å overdøve konsollen Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Endelig en skikkelig artikkel etter test av PS3. Har vært latterlig med disse artiklene som stort sett har omhandlet "vi er blandt de første i norge som får teste PS3, dette var fett" Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Godt skrevet, fikk lyst til å lese videre hele tiden. Kan noen forklare meg 'tilting', og hva det gjør? Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Herlig artikkel som jeg faktisk tok meg hele 10 minutter av min sparsomme tid til å lese Jeg håper at sony klarer seg og skjerper "jeg-er-bedre-enn-deg"-holdning asap. Hvis Sony nå skulle falle bort kan det jo bli monopol for Microsoft... Selv er jeg en stolt eier av en x360, men vil fortsatt at den skal ha konkurranse slik at den kan forbedre seg Hadde forventet bedre fra Sony, spesielt etter uttalelsene sine om hvor himmelsk den skulle bli. Surt hvis kontrolleren er like plastikk-lett som dere sier, siden jeg har noe sterkt imot ting som ikke veier litt... (Veier det, er det kvalitet ) Angående dashboardet, så vil det vel ganske likt x360, mulig å laste ned forskjellige themes, så det burde ikke være så veldig vanskelig å fikse Og jeg må vel få lov til å nevne at mange x360-spill har slitt litt med fps-problemer, så er ikke så veldig rart om PS3 også får litt slikt i begynnelsen Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Godt skrevet, fikk lyst til å lese videre hele tiden. Kan noen forklare meg 'tilting', og hva det gjør? 7170790[/snapback] Tilting er en funksjon lagt i kontrollerne til PS3 istedet for dualshock(risting). Det gjør det mulig at ved å vippe(tilte) kontrolleren i en retning vil spillet reagere på den måten. ' Eks: Du vil kjøre til venstre, vipp kontrolleren til venstre Edit: Er delte meninger om det er positivt eller ikke som nevnt i artikkelen, så tipper det er en smakssak Endret 28. oktober 2006 av Rage_Hunter Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Nja, vil kjøpe PS3 uansett, den får jo langt flere spill enn Xbox360 + jeg liker spillseriene til PS3 bedre Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Nja, vil kjøpe PS3 uansett, den får jo langt flere spill enn Xbox360 + jeg liker spillseriene til PS3 bedre 7170948[/snapback] Dette er vel egentlig bare tull (Ikke det at du syns spillseriene til ps3 er bedre ). Konsollene får stort sett like mange spill og mange av de spillene som skulle bli PS3 exclusive, har nå blitt multikonsoll Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Godt skrevet, fikk lyst til å lese videre hele tiden. Kan noen forklare meg 'tilting', og hva det gjør? 7170790[/snapback] Tilting er en funksjon lagt i kontrollerne til PS3 istedet for dualshock(risting). Det gjør det mulig at ved å vippe(tilte) kontrolleren i en retning vil spillet reagere på den måten. ' Eks: Du vil kjøre til venstre, vipp kontrolleren til venstre Edit: Er delte meninger om det er positivt eller ikke som nevnt i artikkelen, så tipper det er en smakssak 7170825[/snapback] Okei, takk for kjapt svar. Var egentlig det jeg tenkte meg det var, men forstår ikke hvorfor dette skulle erstatte ristingen. Uansett så er PS3 uaktuelt for meg. Kjøper heller 2 Wii enn 1 PS3. Lenke til kommentar
Epik Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Med andre ord, sånn som det ser ut nå så rettferdiggjør ikke et PS3 kjøp over X360? Pga. blant annet prisen? Bedre å kjøpe X360? 7170211[/snapback] Med andre ord så har ikke det vi har sett hittil overbevist oss om det. Men vi har sett svært lite av det totale utvalget. Men klart, PS3-en har jobben foran seg nå som Microsoft begynner å få et respektabelt bibliotek. 7170401[/snapback] Hva med Blu-Ray, fikk dere spilt en film og sjekket kvaliteten på spilleren? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Med andre ord, sånn som det ser ut nå så rettferdiggjør ikke et PS3 kjøp over X360? Pga. blant annet prisen? Bedre å kjøpe X360? 7170211[/snapback] Med andre ord så har ikke det vi har sett hittil overbevist oss om det. Men vi har sett svært lite av det totale utvalget. Men klart, PS3-en har jobben foran seg nå som Microsoft begynner å få et respektabelt bibliotek. 7170401[/snapback] Hva med Blu-Ray, fikk dere spilt en film og sjekket kvaliteten på spilleren? 7170987[/snapback] Hva ville være vitsen med, når ikke er noe særlig andre spillere og sammenligne med? Er det kommet blue ray spillere\film på markedet forresten? Lenke til kommentar
Epik Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Såklart det har kommet filmer, de første filmene kom jo i Juni! Det er rundt 50 titler ute allerede og rundt 100 HD DVD-titler. Og det er også spillere på markedet. Man kan uansett se om det er bra eller dårlig kvalitet, man har jo også annet HD materiell man kan sammenligne med. Jeg syns hvertfall det er vits når Blu-Ray spilleren er en grunn til at maskinen koster så mye. Endret 28. oktober 2006 av Epik Lenke til kommentar
Knutsi Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Dagbladets artikkel om samme sak var overraskende positiv sammenlignet med denne. Jeg setter faktisk min lit til Gamer.no akkurat her. Dagbladets journalister virket litt "høye" bare av å være i samme rom som maskinen Men vi leter vell egentlig etter en "vinner" av konsollkrigen her? Trolig kommer ikke PS3 til å være overveldende mye bedre enn X360, men det er såklart mange måter å kåre en "vinner" av nestegenerasjons maskiner. Jeg tipper det blir delt førsteplass til Sony og Microsoft, hvor Sony trekker litt fra før neste nestegenerasjons konsoller slippes grunnet at maskinen deres er litt kraftigere. Nintendo kommer til å selge tonnevis selv, men ikke bli kåret til en "vinner" i krigen, rett og slett fordi for få tunge supertittler kommer til maskinen. Personlig har jeg forhåndsbestil en Wii, og har en X360. Spiller ikke stort om dagen desverre, men kanskje med tiden. Jeg tror også Wii kommer til å bli en stor suksess hos meg på grunn av det stue-sosiale elementet i spillene. Ser veldig frem til å få den (: Uansett gir konkuransen oss forbrukere mange gode spillopplevelser og en rivende utvikling! Lenke til kommentar
Howitz Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Blir å veie den artikkelen her opp imot vg og spillmagasinet sine Men skal nok ha meg en ps3 innen et år uansett Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Ikke det at jeg er en PS fanboy, men jeg ville ikke kjøpt en PS3 Så klart, spec'sa er gode, det er en kraftig maskin. Men hvor mye hjelper dette vist du sitter på en 14" gutteroms TV ? Prisen er høy, og det de skylder på er den innebygde blu-ray spilleren, men trenger vi denne? En spillkonsoll er liksomsom ikke det det en gang var, de prøver å lage alt på en gang. Syns det blir litt feil Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Eg er kjempeoverraska over kor lite den støyer. Men det har sikkert noko med at japanske leiligheiter for familier er i snitt VELDIG små samanlikna med standarden i Noreg eller USA mens Xbox360 i ein japansk stue ville ha irritert ein heil japansk familie med den evige støvsuging bråkinga i idle modus og som eit jetfly når dei putter inn eit spel. Ein blir gal av sånn lyd etterkvart. At dei fleste spel går og bra i 720p er jo og kjempebra. Microsoft sliter skikkeleg med eit kvalitetsstemepelet. Dei skulle hatt strengare krav for støy og framerate nivå. Men til slutt så er det altfor få spel til PS3 som verkeleg frister meg å bruke 6000 kr Lenke til kommentar
Tahiro Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Jeg vet ikke. Det slår meg at Xbox 360 og Playstation 3 er førstegenerasjonskonsoller for spill i HD. Demostand'ene med Xbox 360 kjører såvidt meg bekjent kun i 720. Er hardware'n i Xbox 360 og PS3 virkelig kraftig nok til å dra spill i så høy oppløsning som 1080 uten kompromiss på effekter? Eller er det kun et spørsmål om optimalisering? Hvis hardware'n likevel er såpass kraftig som det sies, hvorfor er det da nødvendig å optimalisere så fælt? Jeg bare tenker høyt... 7168706[/snapback] Playstation 3 er lagd for HD spilling, egentlig Xbox360 også men Playstation 3 kan gjøre langt mer på det feltet. MotorStorm er jo ikke en ferdig tittel og vi opplever jo langt verre bugs på ferdige spill på PC. (Host Host Gothic 3 ! JA Du ja !) Overrasket meg ikke at PS3 støyer så lite, nVIDIA er veldig flink til å lage skjermkort som bråker fint lite. Endret 28. oktober 2006 av Tahiro Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 det som skremmer meg litt er at når man ser på grafikkutvikling og delvis cpu, produseres det stadig mere varme av chips.... og det faktum at ps3 lager lite lyd. og derfor lite varme er kanskje litt og bekymre seg over alltså at power har blitt synonymt med varme hvis den ikke danker Xbox blir jeg litt skuffa, 1 år er utroli mye i spill værden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg