evo4life Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Satt å kjedet meg i snøen.. syntes selv bildet ble ganske greit Nikon D80, Sigma 10-20, 20mm/Iso200/1-100sec/f5.6 Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 For meg var det bare en fjelltopp, hvis man kan kalle det det. Bildet fanget ikke interessen min, og budskapet var heller ikke all verdens. Prøv en gang til. Lenke til kommentar
evo4life Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Var mest ute hdr effekten jeg mente. bildet er ikke det mest orginale nei Her er ett til fra den turen forøvrig Nikon D80, Sigma 10-20, 20mm/Iso200/1-60sec/f5.6 Endret 28. oktober 2006 av evo4life Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Det synes jeg var finere. Ga meg en guffen stemning, noe jeg likte veldig godt. Hvorfor står det "Photomatix" på bildet? Lenke til kommentar
evo4life Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Det synes jeg var finere. Ga meg en guffen stemning, noe jeg likte veldig godt. Hvorfor står det "Photomatix" på bildet? 7168421[/snapback] For jeg bruker Trial utgave av photomatix.. Try before you buy Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Det ødelegger bildet totalt. Lenke til kommentar
evo4life Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Det ødelegger bildet totalt. 7168501[/snapback] Ja, er enig i det.. Løp ut og tok 3 bilder for å prøve "ekte" hdr.. Må si at jeg liker dette bedre og bedre så det er verdt 700 kroner. Her er bildet.. Her er bildet behandlet en gang til Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Første bildet i den nye posten din var fint! Veldig bra.(hvis man ser bort fra Photomatix-merkene). Andre bildet var for overdreven.. Min mening, ihvertfall.. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 hm, tja.. for å si det rett ut så synes jeg disse bildene var ille bruk av hdr. Og vær så snill å post mindre versjoner. Disse er jo gigantiske. en plass mellom 900-1200 pixler på lengste siden holder i massevis imo. Det bildet som ser mest ekte ut av disse må være det aller første bildet. På dette er fargene så nogenlunde naturlige. Det 2. bildet kan du korrigere myyye hvis du får en bedre himmel. Den ødelegger bildet totalt. De to siste var bare rare. Så mitt forslag er at du bør trene litt mer på teknikken. Den ER vanskelig å få til men når du først behersker den så blir bildene deretter. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Bildene var sikkert grei nok, men må du ha så frykteilg store bilder. 800-1000 pic. i bredden en nok. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Du må jobbe mer med konverteringen, og prøve å unngå de overdrevne halo-effektene, det ser jo ut som oppskarping med en radius på 50px. Alternativt kan du åpne det ferdige hdr-bildet i photoshop, og legge det oppå det best eksponerte bildet, og male bort enkelte problemområder, evt dra ned opacity litt. Dette blir for overdrevet for min smak. Enig med Stoners her, det første er ikke verst, men de andre ble noe snodige. Lenke til kommentar
evo4life Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Du må jobbe mer med konverteringen, og prøve å unngå de overdrevne halo-effektene, det ser jo ut som oppskarping med en radius på 50px.Alternativt kan du åpne det ferdige hdr-bildet i photoshop, og legge det oppå det best eksponerte bildet, og male bort enkelte problemområder, evt dra ned opacity litt. Dette blir for overdrevet for min smak. Enig med Stoners her, det første er ikke verst, men de andre ble noe snodige. 7169933[/snapback] Takker for tips Har sett en del på HDR forum idag og syntes mine var ganske "normale" i forhold til andre. Må HDR bilder være lik sannhet? Bilde str er endret fra nå av Her er en kjapp revidert utgave av bilde 2. Bedre? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Det er ingen regler for hdr-bilder, som all annen fotografi. Det jeg er kritisk til er den gløden over horisonten, den blir for kraftig. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Angående om HDR bildene må være lik virkeligheten kommer jo an på hva man ønsker å formidle. Er det ett landskapsbilde så bør det vel nogenlunde korrekte farger og opplevelse. Skal man prøve seg på surrealistisk syretripp så blir jo saken en helt annen. Prøver å illustrere hva slags type himmel jeg kunne tenkt meg på bildet. PS! Kan du poste originalbildet? Endret 28. oktober 2006 av stoners Lenke til kommentar
evo4life Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Angående om HDR bildene må være lik virkeligheten kommer jo an på hva man ønsker å formidle. Er det ett landskapsbilde så bør det vel nogenlunde korrekte farger og opplevelse. Skal man prøve seg på surrealistisk syretripp så blir jo saken en helt annen. Prøver å illustrere hva slags type himmel jeg kunne tenkt meg på bildet. PS! Kan du poste originalbildet? 7171088[/snapback] Her er orginalen.. Her er en ny en fra idag.. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Synes det første originalbildet har potensiale. Gi det ett par runder i feks photoshop så kan du få ett riktig så bra høstbilde. Det er litt flatt slikt det er nå. Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Lite tips ang. Photomatix-vannmerkene; Du kan jo åpne det ferdige bilde i PS og klone dem vekk.. Fungerer bra, jeg praktiserte dette en del da jeg kjørte trial Lenke til kommentar
evo4life Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Synes det første originalbildet har potensiale. Gi det ett par runder i feks photoshop så kan du få ett riktig så bra høstbilde. Det er litt flatt slikt det er nå. 7171299[/snapback] Litt mindre HDR effekt.. Jeg liker godt "fake" bilder Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 hvor mange bilder bruker du som utgangspunkt på dette hdrbildet? Lenke til kommentar
evo4life Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 hvor mange bilder bruker du som utgangspunkt på dette hdrbildet? 7171571[/snapback] Akkurat dette bildet brukte jeg bare en raw fil som utgangspunkt Dette faller vel bedre i smak? Dette er slik som jeg husker dagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå