Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva mener dere er en god lærer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En som ser på jobben sin som en livserfaring, en som ikke ser på jobben som en 8-15.30 stilling, en som følger opp, en som går på personlig nivå og spør enkeltpersonen om det er noe han/hun sliter med og prøver å rette opp dette.

Rett og slett en lærer som går "above and beyond" for elevene sine, en som setter de høyere enn sin egen fritid.

Lenke til kommentar
En som engasjerer, er relativt disiplinert og som har kunnskapene i orden.

7168069[/snapback]

Jepp. Motivasjon er ordet.

(fysikk læreren vår er så utrolig god, han har alltid noe morsomt på lur, eller noe annet og ettersom ingen har lyst å gå glipp av 1 sekund av timene hans, så blir det ganske god disiplin)

Han sporer litt av noen ganger, men det er bare bra, da det liksom blir et lite avbrekk i alt det teoretiske. :yes:

Han kan det med å gjøre fysikken gøy!

(han trekker alltid grensene for det man trodde en lærer hadde "lov" til):p

Edit: Og han kan selvfølgelig også det han driver med godt.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
En lærer som kan undervise på en interessant måte som får folk til å følge med, og som bruker flere forskjellige måter for læring. Finnes ikke verre en lærere som høres ut som de leser fra en bok som de har lest hundrevis av ganger

7168480[/snapback]

Jeg har bare har "bok-lærere" gjennom hede ungdom og vgs... bortsett fra to stk.

Og vil si at det er dems skyld at jeg er skolelei, ikke min egen innstilling til skolen som de sier.

Lenke til kommentar
En lærer som kan undervise på en interessant måte som får folk til å følge med, og som bruker flere forskjellige måter for læring. Finnes ikke verre en lærere som høres ut som de leser fra en bok som de har lest hundrevis av ganger

7168480[/snapback]

Jeg har bare har "bok-lærere" gjennom hede ungdom og vgs... bortsett fra to stk.

Og vil si at det er dems skyld at jeg er skolelei, ikke min egen innstilling til skolen som de sier.

7168500[/snapback]

Hm har ikke vært så uheldig jeg, har hatt mange gode lærere. Eneste læreren jeg kan si nå at er veldig dårlig er den ene av våre to naturfaglærere

Lenke til kommentar

En som kan det han skal lære bort, er interesert i det, og forstår seg på ungdommen.

Han bør også høre på hva elevene har å si. Og ikke være firkantete.

Og la elevene velge selv om de vil ha en 6-er eller en 4-er osv... ved å gi oppgaver av forskjellige vanskelighetsgrader, som man selv kan velge hvilken man vil ha.

Lenke til kommentar

Husker naturfag og mattelæreren min var ganske så god i sitt fagområdet, men hadde vansker med å formidle det videre. Mange ble bare sittende (jeg er en av de mange) og skjønte ikke ett ord av det hun bablet om.

Altså en lærer må også ha egenskapen til å lære bort, samt å ha kunnskap innenfor sitt området. Personen må også være levende i det han/hun forteller om, slik at det blir interessant for de som hører på.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

-En som evner å gjøre undervisningen interessant

-En som er rettferdig

-En som klarer å forklare ting på en god måte

Har møtt et par sånne gjennom mitt liv som elev

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...