Gå til innhold

Trondheim VS Bergen som studieby


amplizz

Anbefalte innlegg

Jeg studerer i Bergen, men vil anbefale Trondheim dersom du kommer inn på NTNU. Det gir et mye bedre signal overfor arbeidsgiver å ha studert på NTNU enn på HiB. Det er tross alt dette en utdannelse dreier seg om, å få en best mulig jobb etterpå :innocent:

 

Forskjellen på byene vet jeg ikke så mye om, men Bergen er en god studentby. Jeg flytter likevel til Oslo, for mye regn og for lite by her i Bergen.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og NTNU er Norges beste universitet :)

7169605[/snapback]

 

Alle kåringene jeg har sett så havner NTNU LANGT ned på lista over verdens ledende universiteter, med UiO ca 100 plasser over. :) Men nå har det seg slik at NTNU er norges eneste alternativ hvis man vil ta en aktet teknologisk utdannelse på universitetsnivå, så jeg vil heller si at vi lider av mangel på alternativer.

Lenke til kommentar
Takk for mange gode meninger!

Det virker nå som jeg går litt for Trondheim, selv om klimaet er småkaldt, og det er et redusert antall jenter på gløs... ;)

 

Men, jeg må si, jeg liker Bergen mye bedre, helhetlig som en by...

7180266[/snapback]

 

Det er iallefall meget god jente/gutte ratio her på Dragvoll :w00t:

7181872[/snapback]

 

Oh yes. Har 110 jenter i klassen. :)

Lenke til kommentar
Og NTNU er Norges beste universitet :)

7169605[/snapback]

Alle kåringene jeg har sett så havner NTNU LANGT ned på lista over verdens ledende universiteter, med UiO ca 100 plasser over. :) Men nå har det seg slik at NTNU er norges eneste alternativ hvis man vil ta en aktet teknologisk utdannelse på universitetsnivå, så jeg vil heller si at vi lider av mangel på alternativer.

7183851[/snapback]

Slike kåringer må man ta med en klype salt da de involverer faktorer som forskning og antall Nobelprisvinnere. De kåringene man derimot SKAL ta en titt på er de som er gjennomført blant studentene selv. De er som nevnt over entydige: Trondheim er norges beste studieby.

 

PS: Trondheim ble også kåret til norges beste by (Bergen ble nummer to).

Lenke til kommentar
Og NTNU er Norges beste universitet :)

7169605[/snapback]

Alle kåringene jeg har sett så havner NTNU LANGT ned på lista over verdens ledende universiteter, med UiO ca 100 plasser over. :) Men nå har det seg slik at NTNU er norges eneste alternativ hvis man vil ta en aktet teknologisk utdannelse på universitetsnivå, så jeg vil heller si at vi lider av mangel på alternativer.

7183851[/snapback]

Slike kåringer må man ta med en klype salt da de involverer faktorer som forskning og antall Nobelprisvinnere. De kåringene man derimot SKAL ta en titt på er de som er gjennomført blant studentene selv. De er som nevnt over entydige: Trondheim er norges beste studieby.

 

PS: Trondheim ble også kåret til norges beste by (Bergen ble nummer to).

7191875[/snapback]

 

Hva ligger egentlig til grunn for de kåringene?

Uansett ikke så mye poeng i å diskutere det, hvis man finner et studie man liker og har en hyggelig omgangskrets, så vil jo det være det beste studiestedet for deg. Jeg personlig trives veldig bra i Trondheim, men tror NTNU hadde hatt godt av litt seriøs konkurranse.

Lenke til kommentar
Hva ligger egentlig til grunn for de kåringene?

Uansett ikke så mye poeng i å diskutere det, hvis man finner et studie man liker og har en hyggelig omgangskrets, så vil jo det være det beste studiestedet for deg. Jeg personlig trives veldig bra i Trondheim, men tror NTNU hadde hatt godt av litt seriøs konkurranse.

7194755[/snapback]

http://en.wikipedia.org/wiki/Academic_Rank...ld_Universities

 

NTNU har jo en viss konkurranse i HiST.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...