Gå til innhold

Epic: Gears of War kan ikke kjøres på PS3


Straffa

Anbefalte innlegg

PS3 har 8 kjerner. Det er et velkjent fenomen at Cell-prosessoren er sterkere enn Xenon-prosessoren. I tillegg er også fysikkprosessoren i PS3 sterkere enn den i 360, men ellers er konsollene like sterke.

7175731[/snapback]

 

Nå er du på bærtur. PS3 har IKKE 8 kjerner

Har du en link å vise til at Cell er "sterkere" enn Xenon?

7175764[/snapback]

Spørs om man definerer en kjerne; strengt tatt er vel pipelines på GPU egne kjerner også, men jeg regner de uansett ikke som egne CPU'er, ettersom de er svært spesialiserte, i likhet med SPE.

 

Både Xenon og Cell er enormt kraftige CPU'er, men for å trekke en likhet med de gode gamle K7/K8 Vs netburst-diskusjonene som folk aldri ble lei av; de har forskjellige bruksområder, fordeler, og ulemper. Xenon er en klassisk, general purpose, CISC-prosessor, med et velkjent og got brukt instruksjonssett. Cell er kraftigere på papiret, men de vektorbaserte SPE'ene kommer til å bli ett mareritt å temme, og i praksis vil prestasjonene bli nærmest identiske.

 

Denne teorien om at Cell har 8 "kjerner", og lamngt høyere ytelse, kommer likevel til å bli brukt av Sony i markedsføring, slik de har holdt på. Det ser vi allerede i siste PS3-reklamen (som forsåvidt kun handler om Cell), og er ett enket markedsføringstriks. Folk ser flere kjerner, folk tenker bedre konsoll, det er omtrent som det gode, gamle 32bit vs 64bit vs 128bit sirkuset for 1-2 generasjoner tilbake.

Endret av bepe86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, de er ikke objektive. Du kan rive ut alt kroppshår du har for min del, de blir ikke mindre subjektive av den grunn.

De er like objektive som da MS sa 360 ville være bedre enn PS3, og Sony sa akkurat det motsatte.

Om dere ikke vil være kritiske, og ikke vil innse hvor mye skittent spill som foregår bak scenen, så dere om det.

Alt jeg har sagt er at jeg ikke ser en eneste god grunn til at GoW ikke skal fungere på PS3 dersom ønskelig, ettersom hardwaren er rimelig lik.

7175377[/snapback]

 

Objektive eller ikke er ikke det som er poenget. Det er faktisk per i dag kun Epic selv som kan si noe om det spillet/motoren. Subjektive uttalelser i et slikt tilfelle er det som teller: Ja, selvfølgelige er det subjektivt fra Epic - og det fordi det er DE som har laget det, og DE som derfor veit hva de kan få ut av den motoren og hvilken hard ware den passer til. Derfor er det faktisk bare DE som kan uttale seg om den - per i dag. Inntill flere spill dukker opp fra andre firma bygget på samme motor. Hvem ellers skal kunne si noe om den ? Dette er jo ikke noe negativt om PS3 eller Epic for den saks skyld. Hvem veit - om et år kanskje de utvikler noe annet for PS3 som de sier ikke kunne kjørt på samme måten på 360 fordi den ikke har Cell'ns måte å gjøre ting på. Det ville være like liten grunn til å sperre opp øynene for det også.

 

At du ikke ser noen god grunn til at GoW ikke kunne kjørt på samme måte på ps3 har med å gjøre at du ikke har vært med å utvikle hverken PS3, Xbox 360 eller Gears of War - og du er derfor - i likhet med meg - prisgitt den enkelte software utviklers uttalelse om hva de har fått til og hva de tror de får til på de ulike hard ware typene.

 

Så får vi heller kalle dem løgnere og inkompetente da når vi ikke liker det. Greit det. Sukk.

 

Dr Peedee

 

Jeg lar kroppshårene dine være. :) Strømmen er dyr - du trenger dem i vinter.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Siden quoten er

“256 MB of RAM makes a huge difference. There is no way we could ever do Gears of War on 256, we had trouble fitting everything on 512MB. We pushed the 360 to the limits.”

 

hvor faar alle sammen det til aa vaere at det er GPU'en minnet det er problem med? Virker mye mer sannsynlig for meg et det er CPU siden de trenger mer minne paa. Tenk paa de store og detalj fylte levelene de lager med tusenvis av objekter. PS3 har 256mb til OS og det som er av CPU og Cell'er og de kan ikke aksessere GPU minne, kun omvendt, saa den er laast til 256. 360'en kan bruke 384mb til levels og ymse andre objekter og "kun" 128mb til grafikken. Med avanserte shadere og et stort sett graatt dommedags miljoe er det muligens begrensa hvor mye teksture data man trenger aa last opp i GPU minnet.

 

bare en tanke...

 

Kunne ogsaa ha tenkt aa sett en test av Cell vs x1900xtx vs Xenos for bruk til folding@home :-)

 

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Since Epic is working with the PS3 hardware and the Xbox 360 hardware could Gears of War ever work on the Playstation 3? “256 MB of RAM makes a huge difference. There is no way we could ever do Gears of War on 256, we had trouble fitting everything on 512MB. We pushed the 360 to the limits.”

Link

 

Blir nok ingen GoW til PS3

7167732[/snapback]

 

Jeg kan vitterlig ikke huske at det noen gang har vært noen seriøs snakk om at GoW skulle komme til PS3.

 

GOW 2 eller 3, altså God Of War 2 og 3 derimot..... ;)

 

 

Edit: Som vanlig er det i denne tråden en hel masse selvutnevnte eksperter på begge sider, som absolutt skal mene noe både om det ene og det andre. Nesten litt moro å se hvordan folk kan hisse seg opp over noe som egentlig er rimelig mikroskopisk; nemlig en bitteliten uttalelse om GoW og PS3. :!:

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Jeg kan vitterlig ikke huske at det noen gang har vært noen seriøs snakk om at GoW skulle komme til PS3.

 

GOW 2 eller 3, altså God Of War 2 og 3 derimot..... ;)

 

 

Edit: Som vanlig er det i denne tråden en hel masse selvutnevnte eksperter på begge sider, som absolutt skal mene noe både om det ene og det andre. Nesten litt moro å se hvordan folk kan hisse seg opp over noe som egentlig er rimelig mikroskopisk; nemlig en bitteliten uttalelse om GoW og PS3. :!:

7180318[/snapback]

 

 

Derfor vi er nerder :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Jeg kan vitterlig ikke huske at det noen gang har vært noen seriøs snakk om at GoW skulle komme til PS3.

 

GOW 2 eller 3, altså God Of War 2 og 3 derimot..... ;)

 

 

God of War 2 er playstation 2

7180376[/snapback]

 

Toeren vil dog kunne spilles på PS3 også, og for alt vi vet er det godt mulig at utviklerne tar en "Nintendo" og lager en versjon med høyere teksturer og ekstra teknologi eller noe. Og GOW 3 vil sannsynligvis komme kun til PS3.

 

Men nå spores det av litt her.

Lenke til kommentar
Som enkelte allerede har prøvd å komme frem til her: Selv om denne utalelsen kom fra Epic selv er det ikke en grunn for å ta det som god fisk. "Epic selv" i dette tilfelle er også en PR person.

Det er absolutt ingen nyhet at spill utviklere kan være partiske grunnet markedsførings avtaler o.l.

 

Selv har jeg tro på at kan være en halvsanhet idet, som tidligere nevnt, at spillet er for knyttet til Xbox360 hardwaren til at det kan "enkelt" portes over til PS3. Som John Carmack har nevnt er det med denne omgangen vanskeligere å porte over spill. Med forrige generajon kunne spill ofte utvikles for PS2 og "enkelt" portes over til Xbox med brute force pga dens høyere ytelse. Det er ikke i nærheten så enkelt denne gangen.

7175798[/snapback]

:yes:

 

Er det så vanskelig å skjønne da?

 

Epic's uttalelse er greit nok.. GeOW (GoW er fremdeles God of War), sånn som de har laget det nå, kan ikke bli gjort med 256mb RAM for GPU.. Men det hoppes glatt over at PS3 har potensiale på mer. OG at med en annen minne-programmering sikkert ville latt seg gjort også på PS3.

 

Men sånn som det er nå, vil ikke spillet med letthet la seg porte til PS3

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar
Er det så vanskelig å skjønne da?

7183077[/snapback]

 

Blitt 8 sider og mye krangling, så ja :)

7183613[/snapback]

Ja, bare naivitet og hat kan føre en tråd som dette frem til 8 sider.

 

Nå leste jeg på gamer at Ridge Racer 7 ikke kunne blitt laget like bra til 360 :p

 

Kjør detbatt. (fuel to the fire)

7183831[/snapback]

 

Ridge Racer? Hva er det?

Lenke til kommentar
Til trådstarter:

 

512 MB ram? Er ikke det grafikkortene da? Vet bare at 360 har en fordel når det gjelder grafikk. Trodde ikke den hadde mer RAM enn PS3.

7185983[/snapback]

 

Hvis du leser innleggene i denne tråden ser du at det er litt mer komplisert. Begge konsollene har 512mb ram, men forskjellen ligger i hvordan minnet blir utnyttet, hvordan det er oppdelt, i hvilken grad gpu har tilgang til hele eller deler av minnet, osv. Om 360 har en fordel når det gjelder grafikk kan sikkert debatteres i det uendelige, og har sikkert mye med hvordan spillet eventuelt kodes. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...