Dragon Hunter Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 skal ikke så mye til å porte spill, det gjøres hele tiden 7172807[/snapback] Forutsatt at motoren er laget for å kjøre på flere plattformer – noe GoW-motoren tydeligvis er, siden det er Unreal Engine 3.0. Når UT2007 kan kjøre på PS3, kan også GoW gjøre det. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 Forutsatt at motoren er laget for å kjøre på flere plattformer – noe GoW-motoren tydeligvis er, siden det er Unreal Engine 3.0. Når UT2007 kan kjøre på PS3, kan også GoW gjøre det. 7172938[/snapback] Hvor finner du denne forbindelsen? Det at et spill utviklet på en spillmotor funker på en konsoll forutsetter ikke automatisk at den funker på en annen. Hvis du påstår noe slikt kan du ikke mye om programmering. Lenke til kommentar
Epik Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Det er faktisk løgn... Skal veldig mye til å porte et spill fra en platform til en annen. Er en grunn til at de ofte setter ut portingen til egne selskap, i stedet for å gjøre det på egen hånd. sier seg selv at det ikke skal så mye til siden det meste blir portet for tiden, ene eller andre veien, klar over at det er en betydelig prosess, men du burde kanskje spurt deg selv i forhold til hva poenget var uansett ikke om det var vanskelig eller ikke, bare at det gjøres hele tiden, siden en her sa det godt skulle la seg gjøres når spillet var utviklet for en platform og ta det til en annen, noe som er bullshit Endret 29. oktober 2006 av Epik Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 Forutsatt at motoren er laget for å kjøre på flere plattformer – noe GoW-motoren tydeligvis er, siden det er Unreal Engine 3.0. Når UT2007 kan kjøre på PS3, kan også GoW gjøre det. 7172938[/snapback] Hvor finner du denne forbindelsen? Det at et spill utviklet på en spillmotor funker på en konsoll forutsetter ikke automatisk at den funker på en annen. Hvis du påstår noe slikt kan du ikke mye om programmering. 7172993[/snapback] Stemmer, en spillmotor er ikke mer en en grid som man kan fulle opp med det man vil (enkelt forklart, tror jeg) Hovedpoenget er du kan lage to helt forskjellige spill basert på samme motoren. Alt etter hvordan du veldger å bruke den og programere til den. Det er nok bare på overflaten GOW og UT07 ser like ut. Er nok ganske forskjellige under overflaten. Graphics are only pixel deep Lenke til kommentar
Epik Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 uhm... det du sier der er feil siden gow bruker unreal engine 3 og ut2007 også gjøre det, så blir det riktige å si at det er på overflaten de ser forskjellige uten, men under så er det ikke så stor forskjell, siden de begge bruker samme grunnmur enginen tar seg av utrolig mye, det er såklart samme renderer, samme scripting språk (forresten veldig bra), samme level design verktøy, osv Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 uhm... det du sier der er feil siden gow bruker unreal engine 3 og ut2007 også gjøre det, så blir det riktige å si at det er på overflaten de ser forskjellige uten, men under så er det ikke så stor forskjell, siden de begge bruker samme grunnmur enginen tar seg av utrolig mye, det er såklart samme renderer, samme scripting språk (forresten veldig bra), samme level design verktøy, osv 7173059[/snapback] Hvis du har inngående kunnskap om hvordan Unreal Engine 3 funker, så er det bare å fortelle... Men det er ikke så enkelt som du fremstiller det. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) sier seg selv at det ikke skal så mye til siden det meste blir portet for tiden, ene eller andre veien, klar over at det er en betydelig prosess, men du burde kanskje spurt deg selv i forhold til hva poenget var uansett ikke om det var vanskelig eller ikke, bare at det gjøres hele tiden, siden en her sa det godt skulle la seg gjøres når spillet var utviklet for en platform og ta det til en annen, noe som er bullshit 7173022[/snapback] Diskuterer du med dge selv? Først sier at du at spill kan porteres lett, der "lett" kanskje burde taes med en klype salt, så sier du at det er bullshit? Vet du egentlig selv hva du vil frem til? Spill kan portes mellom relativt like plattformer, jepp. Det krever arbeid, mye arbeid, men det er mulig og ikke noe magi involvert. At to spill er basert på samme motor, og den motoren er portabel mellom plattformer, betyr ikke at spillet i seg selv er portabelt, men det hjelper faktisk en god del sålenge det man bygger på motoren ikke binder seg for mye til én plattform. Dette kan til en viss grad sammenlignes med å flytte en motor fra en bil til en annen. Dersom du passer på å modifisere motoren slik at den ikke blir bundet for mye til bilen, så lar det seg gjøre med litt jenking og pussing. Endret 29. oktober 2006 av Nazgul Lenke til kommentar
Epik Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 jeg sa det var bullshit det med at han ene sa det godt skulle la seg gjøres, "å godt skulle la seg gjøre" = at det er veldig vanskelig, og sannsynligvis ikke skjer. noe som er, som jeg sa, bullshit og nei, det krever ikke, mye mye, mye, arbeid, det er krever mye arbeid å utvikle et helt spill, og portingen krever langt mindre arbeid enn det Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 jeg sa det var bullshit det med at han ene sa det godt skulle la seg gjøres, "å godt skulle la seg gjøre" = at det er veldig vanskelig, og sannsynligvis ikke skjer. noe som er, som jeg sa, bullshit og nei, det krever ikke, mye mye, mye, arbeid, det er krever mye arbeid å utvikle et helt spill, og portingen krever langt mindre arbeid enn det 7173079[/snapback] Sant, det krever ikke 4-5 år, men det kreves sånn ca. et år med hardt arbeid og det er en del timer. Lenke til kommentar
Epik Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 det tror jeg på Lenke til kommentar
kurrikill Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 men pixelen er jo i risters skala 5.55 hvis vi ser en gradvis økning. Lenke til kommentar
ImmortalTechnique Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 PS3 kan kjøre GoW uten problemer. Gears of War kjører samme grafikkmotor som Unreal2007 og jeg kan ikke akkurat si at GoW ser bedre ut enn UT07..så tror de uttalelsene kunn er et Pr-stunt i regi av MS. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 PS3 kan kjøre GoW uten problemer. Gears of War kjører samme grafikkmotor som Unreal2007 og jeg kan ikke akkurat si at GoW ser bedre ut enn UT07..så tror de uttalelsene kunn er et Pr-stunt i regi av MS. 7174230[/snapback] Sier du dette med støte i noen kilder, eller sier du dette pga det er noe du tror/mener. Hvis det er den siste er det greit og si det i posten før folk misforstår. Og hvis man har kilder er det også greit og oppgi dem ^^ Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 PS3 kan kjøre GoW uten problemer. Gears of War kjører samme grafikkmotor som Unreal2007 og jeg kan ikke akkurat si at GoW ser bedre ut enn UT07..så tror de uttalelsene kunn er et Pr-stunt i regi av MS. 7174230[/snapback] GoW ser langt bedre ut enn UT2007. Det Epic sier er at GoW ikke kan kjøres på en maskin som har 256 MB GPU Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 PS3 kan kjøre GoW uten problemer. Gears of War kjører samme grafikkmotor som Unreal2007 og jeg kan ikke akkurat si at GoW ser bedre ut enn UT07..så tror de uttalelsene kunn er et Pr-stunt i regi av MS. 7174230[/snapback] GoW ser langt bedre ut enn UT2007. Det Epic sier er at GoW ikke kan kjøres på en maskin som har 256 MB GPU 7174245[/snapback] Men da ignorerer de glatt at gpu'en i ps3 potensielt kan få tilgang til 512mb ram, eller tar jeg feil her. De sier altså med andre ord at hvis de hadde portet spillet uten å kode minnebruken på nytt slik at gpu'en i ps3 hadde fått tilgang til main memory, kunne ikke GoW blitt kjørt på en ps3? For hvis de bare sier at GoW ikke kan kjøres på en maskin som har 256mb GPU, så utelukker altså ikke dette ps3, siden gpu'en i ps3 potensielt har 512mb ram å boltre seg på.... Lenke til kommentar
Epik Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 lær deg litt om hardware så hadde du skjønt hvorfor, les om unified architecture. Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 Ser det er virkelig få som kjenner til Xbox 360 og 512mb ram historien mot Epic's GoW. Xbox 360 skulle opprinnelig ha bare 256mb ram, hvor Epic Games klarte å overtale MS til å bruke 512 i stedet. [Link!] GoW klarer å kjøre på en PS3 men ikke med samme grafikk kontra ytelse som Xbox 360. Ser at mange har en mening om GoW vs UT2007. Når sant skal sies så er GoW blitt det nye tech-demo spillet som skal vise frem grafikkmotoren å hva den er i stand til. Ikke UT2007, men UT2007 blir laget med tanke på flyt (flow) som slike spill skal ha. Så grafikken er og vil bli langt dårligere enn GoW, målt i forhold til samme hardware config nettopp på grunn av at man vil oppnå større flyt. Nå vil man se UT2007 på både PC og PS3 og man vil merke at en PC er så klart i stand til å levere bedre grafikk og flyt, og der stammer jo de beste grafikk bildene som er i omløp på nettet. Men dette er heller ikke poenget hvor Epic har blitt forsiktigere å forsiktigere med UT serien og bruk av grafikk. At GoW og UT2007 kjører samme grafikkmotor har ingen verdens ting å si. GoW er mye mer fullstappet med objekt detaljer og objekter generelt sett (design biten). Samtidig som optimaliseringer blir gjort og spesielle tweaker til grafikkmotoren (programeringsbiten). Man kunne så klart ha tatt vekk en hel del objekter og detaljer for at spillet skal kjøre på andre plattformer, men spillet brer seg da ut på at man skal alltid ha noe å skjule seg bak, samtidig som at alt skal være vakkert til enhver tid. Om de hadde virkelig gått inn for det hadde de sikkert kunnet strippet ned spillet til en Wii versjon for den saks skyld, men det blir ikke samme spillet. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 Ser det er virkelig få som kjenner til Xbox 360 og 512mb ram historien mot Epic's GoW. Xbox 360 skulle opprinnelig ha bare 256mb ram, hvor Epic Games klarte å overtale MS til å bruke 512 i stedet. [Link!] GoW klarer å kjøre på en PS3 men ikke med samme grafikk kontra ytelse som Xbox 360. Ser at mange har en mening om GoW vs UT2007. Når sant skal sies så er GoW blitt det nye tech-demo spillet som skal vise frem grafikkmotoren å hva den er i stand til. Ikke UT2007, men UT2007 blir laget med tanke på flyt (flow) som slike spill skal ha. Så grafikken er og vil bli langt dårligere enn GoW, målt i forhold til samme hardware config nettopp på grunn av at man vil oppnå større flyt. Nå vil man se UT2007 på både PC og PS3 og man vil merke at en PC er så klart i stand til å levere bedre grafikk og flyt, og der stammer jo de beste grafikk bildene som er i omløp på nettet. Men dette er heller ikke poenget hvor Epic har blitt forsiktigere å forsiktigere med UT serien og bruk av grafikk. At GoW og UT2007 kjører samme grafikkmotor har ingen verdens ting å si. GoW er mye mer fullstappet med objekt detaljer og objekter generelt sett (design biten). Samtidig som optimaliseringer blir gjort og spesielle tweaker til grafikkmotoren (programeringsbiten). Man kunne så klart ha tatt vekk en hel del objekter og detaljer for at spillet skal kjøre på andre plattformer, men spillet brer seg da ut på at man skal alltid ha noe å skjule seg bak, samtidig som at alt skal være vakkert til enhver tid. Om de hadde virkelig gått inn for det hadde de sikkert kunnet strippet ned spillet til en Wii versjon for den saks skyld, men det blir ikke samme spillet. 7174542[/snapback] Enkelt og greit forklart. Takk Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 Ser det er virkelig få som kjenner til Xbox 360 og 512mb ram historien mot Epic's GoW. Xbox 360 skulle opprinnelig ha bare 256mb ram, hvor Epic Games klarte å overtale MS til å bruke 512 i stedet. [Link!] 7174542[/snapback] Holy Shit! Det viste jeg ikke. Takk Epic! Tusen takk! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 Holy Shit! Det viste jeg ikke. Takk Epic! Tusen takk! 7174620[/snapback] Så.. velkommen etter ^^ Hadde vært gøy med det screenshotet som fikk Microfsoft til og ombestemme seg ja.. Hadde hengt det på vegget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå