Gå til innhold

Epic: Gears of War kan ikke kjøres på PS3


Straffa

Anbefalte innlegg

Jeg tipper GoW aldri kommer til PS3. Det har ikke noe med at den klarer det eller ikke, men rett og slett fordi dette er et spill eid av MS, selv om ikke de har laget det. Det blir det samme som at Halo skulle komme til PS også.

 

Dette betyr at hele tråden er spekulasjoner basert på veldig subjektive meninger, og partiske utsagn. Eneste måten å vite dette på er rett og slett å teste, noe vi veldig sannsynlig ikke får gjort pga. det jeg sa over.

7172253[/snapback]

 

Med andre ord så er Epic helt på jordet

Du burde sende dem en mail

7172483[/snapback]

Gi meg noe som støtter det du sier ihvertfall.

7172506[/snapback]

 

Holder det ikke at Epic selv sier at GoW ikke kan kjøres på en PS3?

Epic er vel ikke et MS selskap så litt rart de sier noe slikt hvis det kun er for å rakke ned på PS3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Holder det ikke at Epic selv sier at GoW ikke kan kjøres på en PS3?

Epic er vel ikke et MS selskap så litt rart de sier noe slikt hvis det kun er for å rakke ned på PS3.

7172528[/snapback]

Først og fremst ignorer du glatt hovedpoenget mitt, som var at GoW aldri vil komme til PS3 nettopp fordi det er et 360-only produkt.

Dette er hovedgrunnen, uansett hvordan du vrir og vender på det. Hadde det ikke vært det, hadde de kodet så GoW funket på PS3.

 

Så ja, det kan faktisk veldig godt være at det er svada.

Jeg har særdeles vanskelig for å tro at et spill kan funke på en konsoll, men ikke på en annen når de har så mye lik hardware. Ja, det må nok en del endringer til i koden, men dersom de vil, tror jeg det er fullstendig mulig.

Hvorfor Epic velger å si at det ikke kan kjøres på PS3 vet jeg ikke, men det kan være alt fra penger fra MS til dårlig valgte ord som er grunnen.

Lenke til kommentar
Epic er eit MS selskap, dei utvikler jo omtrent bare på MS platformer. Det virker jo som dei dumper heilt å lage Linux/Mac port av UT2007 nå :(

7172583[/snapback]

 

Dette er idiotisk å si, MS-selskap? Fordi de utvikler til Windows platformen? Hallo, hvor stort er spill på Linux/Mac? Ikke akkurat mange selskap som bryr seg om det.

 

Og de utvikler både til Xbox og til PS3, så jeg ser ikke helt hva du mener.

 

Isåfall så er 99,9% av utviklerfirmaene der MS-selskap i dine øyne. MS har lagd den beste platformen for spill, da utvikler man til den, er det så rart?

Endret av Epik
Lenke til kommentar
Først og fremst ignorer du glatt hovedpoenget mitt, som var at GoW aldri vil komme til PS3 nettopp fordi det er et 360-only produkt.

Så vidt eg kan sjå så skal denne tråden handle om at GoW ikkje kan kjørast på PS3. Så då er det vel ikkje relevant at spelet er eit "360-only produkt". :)

 

Men eg er enig i det andre du seier. Eg er sikker på at Epic kunne laga GoW til PS3 om dei ønska. Dei måtte sikkert bygd opp ting på ein annan måte, men dei hadde sikkert fått det til.

Lenke til kommentar
Så vidt eg kan sjå så skal denne tråden handle om at GoW ikkje kan kjørast på PS3. Så då er det vel ikkje relevant at spelet er eit "360-only produkt". :)

7172672[/snapback]

Og jeg sier det er feil, det er ikke PS3 som butter her.

Samme som at wow ikke kan kjøres på linux. Hadde de villet, så kunne de det. Det krever ekstra kode, men det er ikke hardwaren det butter på.

(Nå funker vel etter alt jeg vet wow faktisk på linux via wine elns.)

 

Jeg prøver bare å få frem at det ikke er hardware det står på her, og dermed er det galt å si at spillet ikke "kan" kjøres på PS3 og dermed få PS3 til å fremstå som et dårligere produkt.

 

Og før noen i det hele tatt tenker "psfænbåij"-tanken, jeg eier en 360 og er strålende fornøyd med den, men jeg har også lyst på en PS3 og wiiiiiiii. (Eide faktisk to én dag inntil jeg solgte den jeg vant.)

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
linux er software

 

ps3 er hardware

 

stor forskjell

 

og ja, det er hardware det butter på, ps3 har ikke nok ram, gow er grunnen til 360 har 512mb ram

7172702[/snapback]

PS3 har også 512MB ram, bare fordelt annerledes. Ser ikke hvorfor det skal utgjøre så stor forskjell. Forsinkelsen fra å hente ut ram fra systembrukkene istedenfor grafikkbrikkene vil i værste fall være minimal.

Lenke til kommentar
det utgjør stor forskjell fordi du som det sier er fordelt annerledes.

 

men det er sant, du veit vel mer om spillutvikling og ps3 sine begrensninger enn epic.

7172728[/snapback]

Sikkert ikke, men jeg har lest særdeles mye om både MS og Sonys markedsføring og svada, noe som gjør meg litt mer kildekritisk enn det ser ut til at du er.

Lenke til kommentar
Så vidt eg kan sjå så skal denne tråden handle om at GoW ikkje kan kjørast på PS3. Så då er det vel ikkje relevant at spelet er eit "360-only produkt". :)

7172672[/snapback]

Og jeg sier det er feil, det er ikke PS3 som butter her.

Trur ikkje du heilt forstod innlegget mitt. I innlegget eg siterer sa du at hovudpoenget ditt er at GoW er eit "360-only produkt". Noko eg meiner er uvesentleg for diskusjonen. Som eg seier i mitt andre avsnitt, trur eg at GoW kan kjørast på PS3, men dette vil truleg kreve ein annan oppbygging av spelet/motoren.

 

Kort sagt: Vi er, i alle fall så godt som, enige. :)

Lenke til kommentar
det utgjør stor forskjell fordi du som det sier er fordelt annerledes.

 

men det er sant, du veit vel mer om spillutvikling og ps3 sine begrensninger enn epic.

7172728[/snapback]

Sikkert ikke, men jeg har lest særdeles mye om både MS og Sonys markedsføring og svada, noe som gjør meg litt mer kildekritisk enn det ser ut til at du er.

7172744[/snapback]

 

det jeg ser er et av selskapene med mest integritet og respekt i bransjen, og de gir stort sett faen i hva alle måtte mene om de så de sier hva de vil. jeg ser også et selskap som utvikler til begge platformene.

 

hadde du hørt noen intervjuer med epic så hadde du visst litt bedre, men det er vel enklere å bare snakke ut av ræva og anta masse rart uten å ha noe fakta som kan backe det.

Lenke til kommentar
Som eg seier i mitt andre avsnitt, trur eg at GoW kan kjørast på PS3, men dette vil truleg kreve ein annan oppbygging av spelet/motoren.

 

Kort sagt: Vi er, i alle fall så godt som, enige. :)

7172748[/snapback]

Ok, det fikk jeg ikke helt med meg, og beklager det.

Jeg fikk bare veldig inntrykk av, da jeg skummet igjennom tråden, at folk mente PS3 var underlegen.

 

det jeg ser er et av selskapene med mest integritet og respekt i bransjen, og de gir stort sett faen i hva alle måtte mene om de så de sier hva de vil. jeg ser også et selskap som utvikler til begge platformene.

 

hadde du hørt noen intervjuer med epic så hadde du visst litt bedre, men det er vel enklere å bare snakke ut av ræva og anta masse rart uten å ha noe fakta som kan backe det.

7172778[/snapback]

Schjempeintegritet. De har én stor serie. Jeg beklager, de når ikke opp hos meg. Dette faller deg tydelig vis tungt for hjertet, og det beklager jeg.

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

Dette er egentlig en veldig idiotisk diskusjon synes jeg. For GOW er laget for 360, og er dermed også laget for å ta nytte av det hardwaren på 360 kan tilby. Derav bruke rammen til 360. Noe som sikkert ble satt på første møte GOW utviklerne hadde. Så når de sier at det ikke kan komme til PS3 pga den har mindre ram så sier det seg jo selv. For når de har bygget hele strukturen rundt en spesiell hardware så skal det mye til for å porte det over til noe annet.

 

Før Mac hadde intell prosessorer så kunne ikke apple kjøre like mye spill som PC pga det ikke hadde rett hardware. Å programmet var ikke designet for det.

 

Alt denne diskjusjonen sier er at 360 har mer ram en PS3. "WE OWN YOU ALL SONY BOYS" (det er kanskje det de vil med denne tråden)

 

Men dette er jo informasjon vi har vist siden E3 2005. Så at dette er et hett tema pga en utvikler har sagt noe synes jeg er litt merkelig.

 

Det er som et spill som har blitt programert til å ta i bruk alle kjærnene i Cell ikke ville gått å hatt på 360. :roll:

Lenke til kommentar
Epic er eit MS selskap, dei utvikler jo omtrent bare på MS platformer. Det virker jo som dei dumper heilt å lage Linux/Mac port av UT2007 nå :(

7172583[/snapback]

 

Dette er idiotisk å si, MS-selskap? Fordi de utvikler til Windows platformen? Hallo, hvor stort er spill på Linux/Mac? Ikke akkurat mange selskap som bryr seg om det.

7172662[/snapback]

Det endrer fortsatt ikke på det faktum at det finnes linux-klienter til samtlige spill i unreal/unreal tournament-serien, med Unreal 2 som eneste unntak. I samme slengen kan man jo også nevne at id Software også porter spillene sine til GNU/Linux...

 

Selv om det ikke er mulig å tallfeste antall brukere av Windows og GNU/Linux, vil jeg våge å gjette på at stadig flere bruker alternativer til Windows

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...