Gå til innhold

Epic: Gears of War kan ikke kjøres på PS3


Straffa

Anbefalte innlegg

Så Gears of War har allerede nådd grensen for hva 360 kan gjøre? Det var da latterlig fort. Vet ikke hva han baserer det på, men 360 er bare et år gammel, det er langt fra hva den kan gjøre om bare utviklere orker å optimalisere programkode. Dette gjelder også PS3. At den har mindre RAM er såklart en ulempe, men jeg tviler sterkt på at den ikke kan kjøre GoW om utviklere bare satte seg det som en oppgave.

 

Dette er bare PR prat som jeg ser det. Og grunnen til at GoW ikke kommer til PS3, er pga MS eier utgivelsesrettighetene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Såvidt jeg har skjønt er det 256mb gpu-minne og 256mb main memory. MEN, gpu'en kan få tilgang til main memory også.

Ja men da vil det jo gå saktere fordi CPU'en trenger også ram, men den har GPU'en stikki av med!

Hvis ikke jeg er helt på viddene her betyr det at gpu'en i ps3 faktisk har potensielt 512mb ram til rådighet, men 256 som er dedikert. Sikkert andre her som vet mye mer om dette enn meg, men syntes bare det hele virket litt underlig.  :dontgetit:

Det som står der er jo nettop det at PS3 har en GPU med 256MBRAM.

Xbox 360 har kraftigere GPU med 512 MB RAM på GPU'en enn PS3?

Men PS3 har kraftigere CPU enn 360, men med like mye system RAM tilgjengelig?

 

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor disse maskinene har såpass "lite" ram.. gjelder både 360 og PS3, for slik de snakker om det her høres det ut som om det er ett problem.

Lenke til kommentar
Sikkert bare en myte som snart blir knust, slik som ryktet om Assasin's Creed AI-en. Det er et velkjent fenomen at PS3 er litt sterkere enn 360, og som Nitendo-fanboy har ikke Avanore rett til å klage, da Wii ligger lysår bak både 360 og PS3 når det gjelder kraft.

7167746[/snapback]

 

Dagens mest usakelige argument. Siden Avanore er "nintendo-fanboy" har han ikke rett til å klage? Hvor klager han? Han poster en link og forklarer kort hva det innebærer. Tror du skal prøve å komme med argument mot saken og ikke personen.

 

Var da litt underlig at PS3 har 256 ram til systemet ja, det er da en spille konsoll, ville tro de fleste kjøper den til å spille spill og eventuelt blueray filmer.

 

Og angående GoW til Playstation, selv tviler jeg sterkt på det, men for min del kan den godt få det. Kan godt få Halo og, tror ikke det vil påvirke meg i noen nevneverdig grad om den andre konsollen får spill jeg også kan få på min 360.

Lenke til kommentar

Bare for å gjøre det klart, Xbox360 har ikke 512mb ram dedikert til gpu, men 512mb ram som fordeles mellom gpu og cpu:

 

"The console features 512 MB of 700 megahertz GDDR3 RAM on a 128-bit bus. The memory is shared by the CPU and the GPU via the unified memory architecture. This memory is produced by either Samsung, or Infineon Technologies."

 

Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Hardware

Lenke til kommentar
snakker vi ram på grafikk-kortet eller ram som i minne? PS3 kan da umulig bare ha 256 mb minne, det er jo latterlig lite..?

7167976[/snapback]

 

Nå er ikke jeg den som er mest inn i de tekniske spesifikasjonene her. Men mener gaske bestemt at PS3 har 256mb ram for video og ytterligere 256 ram for resten. Men da sitter man altså last da med 256 ram for å behandle textures osv..

 

Xbox 360 har 512mb totalt, men det kan deles ut til video og andre prosesser etter behov. Så har man scener som krever mer 256 til videominne så får grafikkdelen mer.

 

Er det ikke omtrent sånn da?

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Bare for å gjøre det klart, Xbox360 har ikke 512mb ram dedikert til gpu, men 512mb ram som fordeles mellom gpu og cpu:

 

"The console features 512 MB of 700 megahertz GDDR3 RAM on a 128-bit bus. The memory is shared by the CPU and the GPU via the unified memory architecture. This memory is produced by either Samsung, or Infineon Technologies."

 

Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Hardware

7168073[/snapback]

 

Rammen er ikke fordelt som PS3, det er kun en type ram som brukes av GPU :)

Altså så har da X360 512 MB ram til GPU

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Så Gears of War har allerede nådd grensen for hva 360 kan gjøre? Det var da latterlig fort. Vet ikke hva han baserer det på, men 360 er bare et år gammel, det er langt fra hva den kan gjøre om bare utviklere orker å optimalisere programkode. Dette gjelder også PS3. At den har mindre RAM er såklart en ulempe, men jeg tviler sterkt på at den ikke kan kjøre GoW om utviklere bare satte seg det som en oppgave.

 

Dette er bare PR prat som jeg ser det. Og grunnen til at GoW ikke kommer til PS3, er pga MS eier utgivelsesrettighetene.

7168045[/snapback]

 

Har du sett siste traileren til GoW så skjønner du hva vi snakker om her.

De har kanskje ikke nådd 100%, men dette er nok noe av det beste vi kommer til å se på X360

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Har du sett siste traileren til GoW så skjønner du hva vi snakker om her.

De har kanskje ikke nådd 100%, men dette er nok noe av det beste vi kommer til å se på X360

7168141[/snapback]

Jeg har sett den... og jeg ler litt om det er det beste den kan klare. Samme med PS3. For da ser jeg ikke grunnen til alt oppstyret rundt next-gen grafikk.

Lenke til kommentar
Har du sett siste traileren til GoW så skjønner du hva vi snakker om her.

De har kanskje ikke nådd 100%, men dette er nok noe av det beste vi kommer til å se på X360

7168141[/snapback]

Jeg har sett den... og jeg ler litt om det er det beste den kan klare. Samme med PS3. For da ser jeg ikke grunnen til alt oppstyret rundt next-gen grafikk.

7168159[/snapback]

 

Hva forventer du hva X360 skal klare?

Har ikke sett noen annet spill i samme sjanger som er bedre eller like bra som dette her

Endret av avanore
Lenke til kommentar

jeg tror det det er snakk om er at EPIC har nådd grensen for hva de får til på en xbox.

ikke at konsollen har nådd grensen:P

 

og kanskje ikke epic klar å porte GOW men tviler på at PS3'en ikke klar å kjøre det men litt trikserier.

 

ikke at GOW kommer til PS3 siden det er så eklusivt som det kan bli:P

Lenke til kommentar
Har du sett siste traileren til GoW så skjønner du hva vi snakker om her.

De har kanskje ikke nådd 100%, men dette er nok noe av det beste vi kommer til å se på X360

7168141[/snapback]

Jeg har sett den... og jeg ler litt om det er det beste den kan klare. Samme med PS3. For da ser jeg ikke grunnen til alt oppstyret rundt next-gen grafikk.

7168159[/snapback]

 

Hva forventer du hva X360 skal klare?

Har ikke sett noen annet spill i samme sjanger som er bedre eller like bra som dette her

7168169[/snapback]

Jeg forventer ingenting egentlig. Det er bare det all den hypen rundt hva next-gen skulle gjøre er litt latterlig om dette skulle være tilfellet.

 

Om 3 år tror jeg alle ler av den uttalelsen av Epic om at GoW er det beste som 360 klarer. Og PS3 for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Det er bare det all den hypen rundt hva next-gen skulle gjøre er litt latterlig om dette skulle være tilfellet.

Hvis GoW er nesten 360 sin max-grense for grafikkmessig innhold er jeg fornøyd, for det betyr jo at alle spill kan kjøre med den grafikken.. den grafikken som jeg synes er nydelig :p

Om 3 år tror jeg alle ler av den uttalelsen av Epic om at GoW er det beste som 360 klarer. Og PS3 for den saks skyld.

Håper jeg da!

Lenke til kommentar
Tipper på at den kommer til PS3 likevel. Det er sikkert bare noe de sier for å få flest mulig til å kjøpe seg 360 og GoW, så når PS3 kommer om 6 måneder, så kommer GoW til den også, så tjener de enda litt mer penger på å selge det pånytt til ps3-folk som kjøpte seg 360 bare for å få GoW.

7167784[/snapback]

Tvilar sterkt på dette, då tilfellet er slik at Microsoft eig utgivelsesrettigheitane.

Hvis MS sine 'killer apps' kjem ut på Sony sin vidundermaskin, så kan MS berre legge ned heile konsoll drifta si - fordi då har dei ingenting, igrunn.

 

Eg tvilar dog ikkje, på at Epic har fått moneyhats av MS for å seie noko slik.

Akuratt som alle utviklarane til PS3 seier at BR er absolutt naudsynt. Moneyhats all around!

Lenke til kommentar
360 og PS3 har like mye ram: 512mb. PS3 har 256mb til cpu og 256mb til gpu, mens 360 har 512mb fordelt på begge.

7168180[/snapback]

 

Har ikke X360 GPU ram som kan brukes til systemet?

Det må være noe i det Epic sier at GoW ikke kan kjøres på en PS3, fordi den har 256 MB ram til GPU

7168200[/snapback]

 

 

The console features 512 MB of 700 megahertz GDDR3 RAM on a 128-bit bus. The memory is shared by the CPU and the GPU via the unified memory architecture. This memory is produced by either Samsung, or Infineon Technologies.

 

EDIT: link

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...