Gå til innhold

Epic: Gears of War kan ikke kjøres på PS3


Straffa

Anbefalte innlegg

Since Epic is working with the PS3 hardware and the Xbox 360 hardware could Gears of War ever work on the Playstation 3? “256 MB of RAM makes a huge difference. There is no way we could ever do Gears of War on 256, we had trouble fitting everything on 512MB. We pushed the 360 to the limits.”

Link

 

Blir nok ingen GoW til PS3

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert bare en myte som snart blir knust, slik som ryktet om Assasin's Creed AI-en. Det er et velkjent fenomen at PS3 er litt sterkere enn 360, og som Nitendo-fanboy har ikke Avanore rett til å klage, da Wii ligger lysår bak både 360 og PS3 når det gjelder kraft.

7167746[/snapback]

 

Hva har dette med Nintendo å gjøre?

Er vel ikke en myte når Epic selv sier at GoW ikke er mulig på en PS3

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Men skulle ikke PS3 være kraftigere enn en Xbox 360 da?

Og hvorfor har disse maskinene så latterlig lite RAM?

7167770[/snapback]

 

PS3 er nok ikke noe kraftigere. Det vet vi ikke før vi får se hva Cell klarer å gjøre. GPU til X360 er bedre og kraftigere enn GPU til PS3.¨

 

512 MB ram holder massevis til konsoll spill.

Enig at litt mere ram hadde vært bra. Da kunne vi kanskje fått bedre fly sim og spill som WoW hadde vært mulig

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Tipper på at den kommer til PS3 likevel. Det er sikkert bare noe de sier for å få flest mulig til å kjøpe seg 360 og GoW, så når PS3 kommer om 6 måneder, så kommer GoW til den også, så tjener de enda litt mer penger på å selge det pånytt til ps3-folk som kjøpte seg 360 bare for å få GoW.

Lenke til kommentar
Tipper på at den kommer til PS3 likevel. Det er sikkert bare noe de sier for å få flest mulig til å kjøpe seg 360 og GoW, så når PS3 kommer om 6 måneder, så kommer GoW til den også, så tjener de enda litt mer penger på å selge det pånytt til ps3-folk som kjøpte seg 360 bare for å få GoW.

7167784[/snapback]

 

Ikke enig i det. Epic vet nok hva de snakker om her

Det er nok ikke lett å presse GoW inn i en GPU som har 256 MB ram

Lenke til kommentar

Jeg synes GoW er et oppskrytt spill. 100 % linært. Det vil si kun fremover. Man kan variere å gå 50 m til siden. Grafikken er kul, men det blir som KillZone eller hva det het på Xbox. Det som blir interessant å se er om PS3 får like bra grafikk el. bedre på andre spill med litt mer innhold. Black var også et av disse spillene som ble skrytt opp i skyene. Så kom det og, boom, drittdårlig.

Lenke til kommentar
Jeg synes GoW er et oppskrytt spill. 100 % linært. Det vil si kun fremover. Man kan variere å gå 50 m til siden. Grafikken er kul, men det blir som KillZone eller hva det het på Xbox. Det som blir interessant å se er om PS3 får like bra grafikk el. bedre på andre spill med litt mer innhold. Black var også et av disse spillene som ble skrytt opp i skyene. Så kom det og, boom, drittdårlig.

7167828[/snapback]

Kan jeg kjøpe spillet av deg siden du ikke likte det? Hadde vært moro å være nr. 2 her i landet som hadde en endelig versjon av det! :)

Lenke til kommentar
Jeg synes GoW er et oppskrytt spill. 100 % linært. Det vil si kun fremover. Man kan variere å gå 50 m til siden. Grafikken er kul, men det blir som KillZone eller hva det het på Xbox. Det som blir interessant å se er om PS3 får like bra grafikk el. bedre på andre spill med litt mer innhold. Black var også et av disse spillene som ble skrytt opp i skyene. Så kom det og, boom, drittdårlig.

7167828[/snapback]

 

Det sier ikke teamxbox

 

Ok, so me and Dale spent the day at Epic for their Backstage Pass event with a bunch of attendees who played the multiplayer mode for the entire afternoon.

 

I have to say, I've never seen such a great looking multiplayer shooter anywhere. I was amazed at how much detail there was, specially since usually the multiplayer modes are where a lot of graphical detail and power is scaled back to allow for playability. In this case the game is pure eye candy without sacraficing any gameplay as far as I could tell in the time spent with it.

 

We didn't get to touch the single player mode today, but were told to expect just as impressive graphics and then some.

 

If multiplayer looked good enough to make Gears the best looking shooter I've ever seen, I can't even begin to imagine how amazing the single player will be.

 

Stay tuned next week, as we'll be posting our coverage of the event including a pair of exclusive developer video interviews with Cliffy B and the game's producer. We also managed to get some feedback from the players after having their first look at the game in action. And of course, we will be posting our updated impressions to boot.

 

But for now, I just wanted to say how impressed I was with the game in it's latest form just before release. It's come a long way since E3 and my jaw was on the floor the entire afternoon!

 

Forget about the wait for Halo 3...Gears of War is only another week away!

 

Here's some pics I just uploaded BTW:

Link

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke påberope meg mer kunnskap enn de som faktisk lager spillene til XBox 360 og PS3, men PS3 har da vitterlig 512mb ram den også. Såvidt jeg har skjønt er det 256mb gpu-minne og 256mb main memory. MEN, gpu'en kan få tilgang til main memory også.

 

"The Graphic processing unit is based on NVIDIA G70 (previously known as NV47) architecture, which focuses on maximizing per-pixel computation in favor of raw pixel output. The GPU will make use of 256 MB GDDR3 VRAM clocked at 550 MHz. The GPU has access to the XDR main memory as well."

 

Hvis ikke jeg er helt på viddene her betyr det at gpu'en i ps3 faktisk har potensielt 512mb ram til rådighet, men 256 som er dedikert. Sikkert andre her som vet mye mer om dette enn meg, men syntes bare det hele virket litt underlig. :dontgetit:

 

Edit: Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Ps3#Hardware_summary

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
Nå skal jeg ikke påberope meg mer kunnskap enn de som faktisk lager spillene til XBox 360 og PS3, men PS3 har da vitterlig 512mb ram den også. Såvidt jeg har skjønt er det 256mb gpu-minne og 256mb main memory. MEN, gpu'en kan få tilgang til main memory også.

 

"The Graphic processing unit is based on NVIDIA G70 (previously known as NV47) architecture, which focuses on maximizing per-pixel computation in favor of raw pixel output. The GPU will make use of 256 MB GDDR3 VRAM clocked at 550 MHz. The GPU has access to the XDR main memory as well."

 

Hvis ikke jeg er helt på viddene her betyr det at gpu'en i ps3 faktisk har potensielt 512mb ram til rådighet, men 256 som er dedikert. Sikkert andre her som vet mye mer om dette enn meg, men syntes bare det hele virket litt underlig.  :dontgetit:

 

Edit: Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Ps3#Hardware_summary

7167995[/snapback]

 

Det er sikkert et helvete for Devs å fordele rammen til de forskjellige oppgavene når spillet trenger 512 MB ram for grafikken.

Skjønner ikke hvorfor PS3 skal ha 256 ram til systemet. Det er jo en konsoll og ikke en PC.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Nå skal jeg ikke påberope meg mer kunnskap enn de som faktisk lager spillene til XBox 360 og PS3, men PS3 har da vitterlig 512mb ram den også. Såvidt jeg har skjønt er det 256mb gpu-minne og 256mb main memory. MEN, gpu'en kan få tilgang til main memory også.

 

"The Graphic processing unit is based on NVIDIA G70 (previously known as NV47) architecture, which focuses on maximizing per-pixel computation in favor of raw pixel output. The GPU will make use of 256 MB GDDR3 VRAM clocked at 550 MHz. The GPU has access to the XDR main memory as well."

 

Hvis ikke jeg er helt på viddene her betyr det at gpu'en i ps3 faktisk har potensielt 512mb ram til rådighet, men 256 som er dedikert. Sikkert andre her som vet mye mer om dette enn meg, men syntes bare det hele virket litt underlig.  :dontgetit:

 

Edit: Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Ps3#Hardware_summary

7167995[/snapback]

 

Det er sikkert et helvete for Devs å fordele rammen til de forskjellige oppgavene når spillet trenger 512 MB ram for grafikken.

Skjønner ikke hvorfor PS3 skal ha 256 ram til systemet? Det er jo en konsoll og ikke en PC.

7168006[/snapback]

 

Jo, du har sikkert rett i dette. Det er vel mye med ps3 som gjør at det å porte spill ikke blir den enkleste saken i verden. Det gjelder minnehåndtering såvel som cpu-arkitekturen. Men det burde likevel la seg gjøre, hvis man virkelig ville det.

 

Forøvrig har vel ikke sony helt bestemt seg for om det egentlig er en spillkonsoll, eller en spillkonsoll som også er en pc, hehe. Når den kommer med linux innstallert, og native støtte for mus og tastatur tyder det på at sony satser på langt mer enn bare spill denne gangen. Tiden vil vise om det er rett valg, men med disse funksjonene forstår jeg forsåvidt hvorfor systemet trenger litt ram. Er likevel synd at den ikke kunne ha 512mb gpu-ram i tillegg til systemminnet. :)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...