Gå til innhold

Creative Inspire Digital 5500

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg surround-høyttalere til PC'en. Jeg hadde en stund tenkt å kjøpe Logitech Z-560, men jeg fant ut at det ble litt dyrt fordi jeg skal ha ram også, men også fordi jeg aldri bruker noe særlig høy lyd og har derfor ikke bruk for veldig kraftige høytallere. Derfor vurderer jeg nå Creative Inspire Digital 5500. Det som er bra med disse er at det er 5.1, har Dolby Digital og Dolby Pro Logic, og i tillegg har det trådløs fjernkontroll. Er disse høytallerene et bra kjøp? De skal brukes til film, spill og litt musikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er for svak til film, 18w ååååååååh for LITE.

Jeg har ABIT SP-50 den er på 45w og 5x10w, den er litt lite.

Ekte hjemmekino har over 200w, men til databruk er dette unødvendlig. Kjøp heller Logitech z-640 den er bedre 25w på subben.

Venn av meg har Creative FPS1600 lyden er svak på subben, den kan godt brukes til film, dem da får han ikke ekte 5.1 bare 4, hvis film, må du ha et anlegg som du skal høres/føles inkl veggene.

Neste gang skal jeg kjøpe Creative Megaworks 550TXH 5.1.

Lenke til kommentar
Quote:

Qwseyvnd skrev (2002-11-09 22:15):

Jeg har ABIT SP-50 den er på 45w og 5x10w, den er litt lite.

Nåja? Mine gammle cambridge soundworks er ikke så mye som 18w, Men de spiller høytnok til å få vondt i ørene mine. Du må ikke være så opptatt med vatt? Er mye viktigere med en gode strømforsyning.
Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-09 22:15, skrev Qwseyvnd:

Tøv. Du kan ikke kun se på effekt. Sitteposisjon, romstørrelse, høyttalerplassering, romgeometri ++. Mange faktorer som spiller inn.

Quote:

Ekte hjemmekino har over 200w, men til databruk er dette unødvendlig.

Hvor i alle dager får du dette fra?

Quote:

Kjøp heller Logitech z-640 den er bedre 25w på subben.

Man kan se seg blind på tall og spesifikasjoner. Men når det gjelder effekt, er det viktig se på hvordan den er målt og oppgitt.

Quote:

Venn av meg har Creative FPS1600 lyden er svak på subben, den kan godt brukes til film, dem da får han ikke ekte 5.1 bare 4,

For vanlig pcbruk og en person i lytteposisjon, er det egentlig unødvendig med senterhøyttaler. Men jeg er enig i at FPS1600 er litt svak. Subben sliter og mister presisjon ved ikke så altfor høyt volum.

Lenke til kommentar

Quote:

jeg driver og vurderer de kontra logitech z-680 kontra et eller annet altec lansing, (bare fordi jeg har hørt bra om altec).

har du erfaringer med dette, eller forøvrige? eller bare "høres" det bra ut?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-10 01:39, skrev normal:

Quote:

jeg driver og vurderer de kontra logitech z-680 kontra et eller annet altec lansing, (bare fordi jeg har hørt bra om altec).

HEI, kom med vurderinga di da :smile:
Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-10 01:39, skrev normal:

Hvilket Altec Lansing? De settene jeg har vært borte i, har generelt holdt veldig høy kvalitet, byggemessig og lydmessig. Overraskende tørr og presis bass i subbene de lager.

Logitech har jeg ikke særlig peiling på, men de får mangt et lovord både her og der.

Kjøper du på postordre, er det uansett ikke problematisk å angre seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...