Manx Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Fra vg... Dette blir jo bare dummere og dummere, hvis Juventus bare anker et par ganger til nå så ender i opp med plusspoeng og de blir tildelt tittelen i seire-a for denne sesongen Hvem var det som sa at korrupsjonen i italiensk fotball er borte... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Trist er vel bare ordet som beskriver slikt... Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Send dem til Serie C2 og la dem få 9 minuspoeng så er jeg fornøyd. De skulle hatt 30 minus, så kunne de blitt i Serie B et år ekstra, som de fortjener. Jeg hater juks i fotballen! Fra filming til kampfiksing til rike russere. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Fysj, det skulle ikke vært lov. Enig med deg, Manx, snart får de vel belønning for juks. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg liker heller ikke at de får redusert poengstraffene sine igjen. Og da spesielt at det kun er de store klubbene som får det, og ikke Reggina m.fl. Jeg mener ganske bestemt at FIFA/UEFA truet med sanksjoner hvis straffene ble redusert igjen, men det var kanskje bare hvis de ble trukket for sivile domstoler? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 De truet med sanksjoner ja, men jeg tror det skulle skje uannsett om det var en sivil domstol eller italias fotballforbund som gjorde det. Så det er bare å håpe at uefa står på sitt og straffer det italienske fotballforbundet, ta og utestenge italia fra alt som heter eruropacup neste år hadde hvert noe så kanskje de lærer (noe jeg tviler på),,, Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg er likegyldig, vil egentlig at Juve skal rykke opp igjen, og etablere seg i toppen, regner med at de har lært leksa si, sammen med de andre, og ikke jukser igjen. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Selvfølgelig kommer Juventus opp igjen og helt sikkert i år siden de nå bare har fått 9 minus poeng. Så nei jeg tror ikke at de eller andre italienske klubber kommer til å lære, de har jo nå lært det er jo bare å anke straffen nok ganger så blir den borte av seg selv til slutt Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg er likegyldig, vil egentlig at Juve skal rykke opp igjen, og etablere seg i toppen, regner med at de har lært leksa si, sammen med de andre, og ikke jukser igjen. 7168445[/snapback] Hvilken lekse er det de har lært egentlig? At det faktisk lønner seg å jukse? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 CONIs voldgiftsutvalg er like korrupte som visse dommere i samme sak.. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Enig med Manx. Er det noe denne saken viser, så er det at juks lønner seg. Juventus har kanskje vunnet Seria A flere ganger ved hjelp av juks (doping, dommere etc). Nå ble de riktignok satt ned en divisjon, men nå har de snart fått igjen alle poengene de skulle ha mistet. Det er nærmest garantert at de rykker opp igjen iår. Alle italienske lag burde blitt utestengt fra Europacupene i flere år framover for å virkelige vise at dette tar FIFA/UEFA seriøst. Engelske lag ble utestengt i mange år (riktignok for andre grunner), så hvorfor ikke italienske? Det er så mye korrupsjon i fotballen at det er helt skummelt. VM skulle aldri blitt holdt i Tyskland til å begynne med. De kjøpte seg til stemmer. Den verste skurken sitter på toppen av FIFA. Han er involvert i mye korrupsjon i forhold til stemmekjøping, spesielt i Karibia. Så har vi den dokumentaren i England nylig som viste utstrakt korrupsjon. Det har vært mange tvilsomme dommere/-avgjørelser i VM og andre viktige mesterskap. Argentina ble sendt ut av dette VM grunnet feilaktige dommeravgjørelser. Noen er selvsagt bare feil, men andre er jeg mer i tvil om. Så er det den greia med filming. Det er juks og fanteri fra enden til annen. Hver gang en person filmet burde det bli gitt gult kort, samma f. Da lærer dem at dette er ikke lov. Samme med holding. Så får vi heller avslutte med 5-a-side noen kamper til dem lærer seg reglene. Jeg har mistet en stor del av respekten for fotballen de siste årene. Alt har blitt for business-preget, og det er altfor mye juks og korrupsjon. Har man stor nok pengesekk kan man få nesten hvilket som helst lag i verdenstoppen. Kan ikke fordra Abramovichs Chelskij, eller andre slike rike onkler for den del. Og kan ikke fordra at stadioner blir navngitt etter sponsorer. Snakk om "sell-outs" da! Fotballen har bare blitt en pengegalopp på linje med amerikanske valgkamper. De som har mest penger vinner til slutt. Det har blitt mye verre bare de siste par årene. Italienske lag har jukset i stor stil, og burde bli kraftig straffet for det. Italienske lag burde bli utestengt fra Europacupene i 3+ år, og Juventus burde blitt flyttet ned til vertfall C1, og helst C2. Fiorentina ble flyttet ned til C2 for økonomiske problemer, så hvorfor ikke Juventus? Alle disse ankene er rene farsen. Og viser nok en gang at har du nok penger kommer du unna med hva som helst. Kan ikke fordra det! Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg mener ikke at dette er bra, men hvis en straffereduksjon skulle tatt sted, så skulle det ha vært før seriestart. Serie A og B har allerede startet! Dette er kun for å milde opp straffen til Juventus. Er man med på leken, så må man tåle steken. Milan gjør det godt, og er allerede på pluss-poeng. Det samme får jaggu Juventus gjøre også, i steden for så går de til høyere makter og anker saken på ny. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg er likegyldig, vil egentlig at Juve skal rykke opp igjen, og etablere seg i toppen, regner med at de har lært leksa si, sammen med de andre, og ikke jukser igjen. 7168445[/snapback] Hvilken lekse er det de har lært egentlig? At det faktisk lønner seg å jukse? 7169007[/snapback] Hadde det lønt seg å jukse hadde de ikke vært i serie B nå vettu smarten. Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Synes det er helt idiotisk at de faktisk mister minuspoenge sine, etter det de har gjort. Det er helt forkastelig, og viser jo bare at det ikke slås ned på det som er skjedd i det hele tatt omtrent. Synd, men sant. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg mener ikke at dette er bra, men hvis en straffereduksjon skulle tatt sted, så skulle det ha vært før seriestart. Serie A og B har allerede startet! Dette er kun for å milde opp straffen til Juventus. Er man med på leken, så må man tåle steken. Milan gjør det godt, og er allerede på pluss-poeng. Det samme får jaggu Juventus gjøre også, i steden for så går de til høyere makter og anker saken på ny. 7169430[/snapback] Bruk øya før du kommer med en idiotuttalelse som det der... På 8 kamper har Juventus vunnet 7 og hatt 1 uavgjort... | Lenke til kommentar
Manx Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Noe som igjen betyr at hvis de hadde startet med - 30 poeng og ikke - 9 som det er nå så hadde de ikke hat en kjangs i havet til å rykke opp, noe de har nå... I stedet for å ha minus 8 poeng så har de nå 13 pluss poeng, noe som faktisk gir de en fair kjangs på å rykke opp med en gang Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Tror Juve startet med -17 og de kom seg over 0grensa for litt siden, tror de hadde rykket opp uansett. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 De startet med - 30 poeng men det ble redusert til - 17 før sesongen startet... Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 De startet med - 30 poeng men det ble redusert til - 17 før sesongen startet... 7171190[/snapback] Jepp, og med den formen de har nå tror jeg de hadde rykket opp til Serie A selv om de startet 17 poeng bak. Husk at 4.plass i Serie B = Opprykk. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 De startet med - 30 poeng men det ble redusert til - 17 før sesongen startet... 7171190[/snapback] Jepp, og med den formen de har nå tror jeg de hadde rykket opp til Serie A selv om de startet 17 poeng bak. Husk at 4.plass i Serie B = Opprykk. 7171194[/snapback] Med minus 17 poeng tror jeg også de hadde rykket opp, vertfall om de bevarer dagens form. Men med minus 30 hadde de ikke hatt sjans. Det er det som er poenget med hele denne farsen. Gjennom en hær av advokater og ankesaker har de fått en sjanse de egentlig ikke skulle hatt. Dermed kommer de seg opp etter bare ett år. De burde blitt flytta ned flere divisjoner, eller i det minste hatt minst 30 minuspoeng. Får at det virkelig skulle svi burde de blitt flytta ned til Seria C1, og helst C2. Det skjedde som sagt med Fiorentina. Mener det er mye verre det Juventus har gjort enn det Fiorentina gjorde. I tillegg burde UEFA vist at slikt godtar de ikke, og utestengt italienske lag fra Europacupen i minst en sesong, helst flere. Men å straffe korrupsjon slik hadde kanskje fått konsekvenser i eget hus... spesielt om vi snakker om FIFA. Der er det ille! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå