Gå til innhold

nettverk driver på asus a8n sli

axi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kor får eg tak i driver te nettverkskortet i hovudkorte.. det er et asus a8n sli, fekk kje med cd når eg kjøpte det. Kan noen sende link?

trenger svar fort!

7167525[/snapback]

Er det ikke nForce og Marvell Yukon på det kortet der?

Dem driverene til Marvell kommer frem hvis du går på Windows update og sjekker under alternative for hardware. Og for nForce er det jo bare å laste ned fra Nvidia.com som du kan finne her.

http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_win2k_6.86.html

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Riktig som nevnt at du får drivere på windows update, og Nvida siden.

Det eneste jeg vil påpeke er at asus.com eller asus generelt har utrolig dårlig nedlastnings rate på sidene deres. Så forvent å fylle ett par iskalde cola's med sitron skive før morroa begynner :hmm:

Lenke til kommentar

Det eneste jeg vil påpeke er at asus.com eller asus generelt har utrolig dårlig nedlastnings rate på sidene deres. Så forvent å fylle ett par iskalde cola's med sitron skive før morroa begynner  :hmm:

7169145[/snapback]

Det går ikke ann å laste ned setup fila der. eg klare ikke laste ner den viss eg ikke har internet på pcen.. så eg sko hatt ei setup fil.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg vil påpeke er at asus.com eller asus generelt har utrolig dårlig nedlastnings rate på sidene deres. Så forvent å fylle ett par iskalde cola's med sitron skive før morroa begynner   :hmm:

7169145[/snapback]

Det går ikke ann å laste ned setup fila der. eg klare ikke laste ner den viss eg ikke har internet på pcen.. så eg sko hatt ei setup fil.

7169519[/snapback]

Hvordan har du tenkt å få tak i den ellers da?

Prøv med netcafe, biblotek, skole eller noen annet offentlig sted med internet og maskin med cd-brenner eller noe, og last ned og svi der da. Eller om noen her på forumet kan svi ei skive til deg og sende den til deg eller.no

Lenke til kommentar

eg meine at når eg går på windows update så laste den ner direkte til denne pcen.. da klare eg jo iche brenne den på en cd å sette i den andre.. allså eg sko hatt setup fila så eg kan brenne fila så installere på pcen.. eg komme ikke på internet uten den fila:(..

det går vell ikke ann å laste ned cden så fuller med hovudkortet? isåfall kor får eg tak i den

Endret av axi
Lenke til kommentar

Hovedkortet er laget av Asus, og da finner du selvfølgelig alt du trenger der. Men noen hel CD får man nok ikke tak i fra Asus.

Når du vet hva hovedkortet ditt heter er det virkelig ikke vanskelig å finne drivere til de forskjellige komponentene.

www.asus.com - downloads - *finne hovedkortet ditt utfra Mainboard - Socket 939 - "modellnavn" - og så har du driverne listet opp.

Lenke til kommentar
Hovedkortet er laget av Asus, og da finner du selvfølgelig alt du trenger der. Men noen hel CD får man nok ikke tak i fra Asus.

Når du vet hva hovedkortet ditt heter er det virkelig ikke vanskelig å finne drivere til de forskjellige komponentene.

www.asus.com - downloads - *finne hovedkortet ditt utfra Mainboard - Socket 939 - "modellnavn" - og så har du driverne listet opp.

7169663[/snapback]

Kan noen si keffor nogen drivere eg trenger da? internet driver å nforce 4, e det noen andre så e lure å laste ned før eg formaterer?

Lenke til kommentar

7169663[/snapback]

Kan noen si keffor nogen drivere eg trenger da? internet driver å nforce 4, e det noen andre så e lure å laste ned før eg formaterer?

7169726[/snapback]

Du trenger bare den linken jeg ga deg til nforce driveren. Det er 2 netverks kort på det kortet ditt. Den Marvell Yukon og nforcen. Når du har lagt in driverene fra nforce så kan du komme på net og laste ned hva annet du trenger.

Lenke til kommentar

7169663[/snapback]

7169726[/snapback]

Du trenger bare den linken jeg ga deg til nforce driveren. Det er 2 netverks kort på det kortet ditt. Den Marvell Yukon og nforcen. Når du har lagt in driverene fra nforce så kan du komme på net og laste ned hva annet du trenger.

7169773[/snapback]

Okey, 1000 takk for hjelpa.. dette hadde eg ikke klart uten dere

Lenke til kommentar
For å gjøre det litt lettere for deg:

Du trenger:

Lydkort

Chipset med nVidia nettverkskort

Dette er til et Asus A8N SLI, ikke Deluxe-varianten, så du har nok bare ett nettverkskort.

7169848[/snapback]

Sikker? Jeg hadde A8N SLI før jeg bytta til deluxe, og jeg mener nå det var 2 på den. Og rett det med lydkort drivere, men det får man også via windows update. Jeg bruker ikke det innebygde men et Augidy 2 ZS selv, så tenkte ikke over det.

Lenke til kommentar
Har du to innganger er det et delux eller Premium kort

Da anbefaler jeg deg å bruke Marvel

ikke bruk nVidia nettverkskort ingangen

har lest mange dårlige erfaringer med den

Du kan finne mye nyttig info her

Den store ASUS A8N tråden

Marvell Yukon Gigabit Ethernet V7.21.1.3 for Windows 2000/XP/2003  7.21.1.3

7170137[/snapback]

Mitt forrige var et standard A8N SLI, og jeg er sikker på at jeg hadde 2 utganger på det også. Har ikke hat noe problemer med å bruke nforce'n selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...