Bear^ Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Et bra tips for å få bort irriterende ørevoks er å varme olje til et behagelig nivå og hell det inn i øret forsiktig. La det virke noen minutter så legger du øret nedover slik at oljen renner ut. Det at den er varm gjør at voksen løsner fra øreveggene og at det er olje hjelper med å få klumpen til å gli ut. Har vært plaget med mye voks i øret selv og dette funker perfekt Lenke til kommentar
haarod Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hei. Jeg sliter med et irriterende problem for tiden. Akkurat nå har jeg så mye ørevoks i det ene øret at jeg nesten ikke hører noe. Det kommer og går men det er utrolig irriterendes. Hvordan får jeg det bort, og hva forårsaker det? 7167388[/snapback] Sliter med samme problemet, bare at det er øreverk og ikke -voks. Har fått medisiner, bl.a. øredråper men virker ikke som om det kommer ut noe. Nå er det helt tett, og det er ganske jævlig. Noen tips? Har lest igjennom denne tråden selvfølgelig, men får løst det opp, men jeg får det ikke ut.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Ta ein tur til legen, der får du skylt det rett ut, kjapt trygt og billig. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Uten å dra til legen, var der for to dager sida. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Det enkleste er ofte det beste: Grav ut med lillefingerneglen, mens du spyler inn med dusjen Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Dra til din lokale svømmehall og begynn å svømme! dykk osv. det hjelper 7174157[/snapback] Det skal jeg gjøre når jeg er tom for dasspapir også! :!: Men legen er vel "proffen" på dette området, vel? OT:Men en ting jeg lurer på: Når jeg dusjer og får vann inn i øret, så kjennes det ut som om vannet når baksiden av øyet mitt. Er det mulig eller? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Øre, nese og hals henger sammen, men ikke øye såvidt jeg vet. Et annet tips for å få ut ørevoks er ørelys som man kan bruke og får kjøpt hos homeopat. Funker dritbra Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg har AKKURAT fått det samme problemet. Jeg erges over hvordan det sier "popp", så hører jeg kjempe dårlig, også sier det "popp" (inni øret selvfølgelig) og jeg hører litt bedre. Jeg hadde en periode jeg var syk ei stund, og var sløv med å bruke Qtips pga at jeg var hjemme hver dag. Så når jeg ble frisk og skulle ut, så hadde jeg da litt der; jeg rensket det ytter-rommet (finger rommet , også hadde jeg litt mer voks i veggene i "gangen" til neste rom. Så når jeg prøvde og ta det, så dytta jeg selvfølgelig voksen inn. Har prøvd og fjerna det, men ante ikke hvordan. Er glad denne tråden blei lagd. Nå kan jeg endelig bli kvitt det. Begynte å tro det var noe galt "inni" øret. Noe feil som hadde skjedd ellerno Glad for å høre at jeg ikke er alene, og at det er ingen problem =) Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Ta ein tur til legen, der får du skylt det rett ut, kjapt trygt og billig. 8747451[/snapback] Anbefaler også å dra til legen, har gjort det selv. Hørte 10 ganger bedre etterpå. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Går an å gjøre det hjemme også. Kjøp ballongsett. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Bruker revaxør selv. En liten hendig pakke med en balong med lang tynn spiss og en flaske med ørevoksoppløser. Når det går tett heller mann ørevoksfjerner i øret og venter en halvtime for deretter å skylle rent med lunkent vann vha. balongen. http://www.orionpharma.no/page?id=3103 Lenke til kommentar
Sokkhove Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 ok.. gla eg fann denne tråden no har hatt særdeles vondt i øret i fleire dagar no... var til doktoren i går og spylte det ut, men det blei ikkje betre! fekk heller ikkje sove i natt pga ørevoksen... jævlig. har og revaxør, og har prøvd å få det inni men har trange øregangar så det blir liksom "fult" før eg får dryppa inni alt. no gjør det vondt berre eg tenke på å ha meir inni der. what to do? noken som har noke forslag? sjøl om legen spylte ut masse ørevoks kjente eg ingen forskjel blir deppa av dette... har og begynt å få pipelydar og susing i tillegg til at det gjer vondt, veldig vondt. beklager litt rotete post Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Jeg bruker alltid og sette dusjen på stråle og spyle inni ørene! Funker fett... No ørevoks hos meg Har gjort dette i mange år og har ikke merket noe degradering av hørsel eller problemer med denne metoden! Endret 18. juli 2007 av ASCIWhite Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Har selv prøvd å bruke en svær sprøyte uten spiss, fylle denne opp med lunkent saltvann og sprute hardt inn i øret. Funka knallbra! Popp sa det, så hørte jeg plutselig ekstremt mye bedre! Lenke til kommentar
Sokkhove Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 hm.. burde vel prøve, men det kjennes ut som om øret skal revne fra innsida for tida. burde eg vente litt? eller ska eg berre peise på? vil helst unngå skader i øyregangane/trommehinnetingen.. ørevoksen ligge liksom å presse mot trommehinna:s Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg ville kanskje ha prøvd en blanding av de folk har sagt her. Hva med å først prøve å varme litt olje, helle denne i øret og ligge i ro i rundt en halvtime. Så skylle ut og eventuelt prøve å fylle en stor sprøyte uten spiss med lunkent saltvann og sprute hardt inn i øret? Tror ikke det skulle ta noen skade da ihvertfall. Lenke til kommentar
Sokkhove Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 hm.. litt av problemet er at eg har så små øyregangar at det ikkje vil skikkelig inni:p og langt mindre ut igjen, hehe:s men takk for svar:) skal prøve.. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Ah, høres fælt ut! Håper det blir bedre for deg da. Og at du ikke får vondt i øret i ettertid! Kanskje det hjelper med den ballongen da? Tror ikke det røret er så veldig tykt heller. Dog skal ikke en sprøyte uten spiss være så veldig tykk heller.. Kan kanskje være en idè å få noen til å hjelpe deg med dette i tilfelle det blir noe krøll med å få det til på egenhånd. Lenke til kommentar
Sokkhove Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 får det no inn. rensa ei gong te før i dag. blei ikkje bedre:s kom ingenting ut heller.. gjør det vel ikkje skikkeli nok. får vel ta meg ein tur til doktoren igjen så snart eg kjeme heim fra sverige... vil ha det vekk! blir uvel av dette.. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hei, jeg bruker q-tip engang i månen, å da stikker jeg den helt inn, er det farligt å kan ødelegge hørselen min? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå