Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan få vekk ørevoks?

Gjest Ørevoks

Anbefalte innlegg

Gjest Ørevoks

Hei.

Jeg sliter med et irriterende problem for tiden.

Akkurat nå har jeg så mye ørevoks i det ene øret at jeg nesten ikke hører noe.

Det kommer og går men det er utrolig irriterendes.

Hvordan får jeg det bort, og hva forårsaker det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Legen min (en svensk kirurg) sier at man for all del ikke burde bruke q-tips.. For da dytter du bare dritten lengre innover.. Og det vil ikke synes, men det ødelegger hørselen..

7168621[/snapback]

Når man bruker q-tips skal man ikke ta dem lengre inn enn du kan stappe tommelen inn i øret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Skal man ikke bruke q-tips? Bruker det hver dag, og synes det funker fett jeg.. Tar den ytterst i øret, og drar den rundtomkring inne det ytterste rommet om dere skjønner.

Lenke til kommentar
Skal man ikke bruke q-tips? Bruker det hver dag, og synes det funker fett jeg.. Tar den ytterst i øret, og drar den rundtomkring inne det ytterste rommet om dere skjønner.

7169989[/snapback]

Jammen det funker ;)

7170414[/snapback]

Så lenge du bare tar den ytterste delen av øret er det ikke noe problem. Der du kommer til med fingeren kan du bruke q-tips. Går du lengre inn i øret er det værre. Da blir det som å pisse på seg for å holde varmen. Fungerer en stund, men så gjør det bare vondt værre!

Lenke til kommentar
Jeg har brukt q-tips jevnlig så lenge jeg kan huske.

Hører fortsatt bra.

7170708[/snapback]

Samme her så og si hver dag, men tar den et stykke inn... Ikke helt inn til trommelen selvsagt. Tar den inn og så rundt langs veggene utover for å få det reint.

Lenke til kommentar
Jeg har brukt q-tips jevnlig så lenge jeg kan huske.

Hører fortsatt bra.

7170708[/snapback]

Samme her så og si hver dag, men tar den et stykke inn... Ikke helt inn til trommelen selvsagt. Tar den inn og så rundt langs veggene utover for å få det reint.

7170811[/snapback]

Det kommer vel an på hvor mye voks det er som blir dannet i øregangen (individuelle forskjeller) og hvor ofte man rengjør.

Jeg har brukt q-tips i mange år, ofte og også langt innover i øregangen. Aldri problemer.

Mange leger sier man ikke skal bruke q-tips. Og de sier det også til døtrene sine. Resultat: legedøtre i Norge har de skitneste øregangene i kongeriket :-)

Er ikke noe jeg har funnet på, det er en gjenganger i helsenorge! muhahaha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...