lano Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Problemet mitt er altså at jeg har 2 pcer på dette tråløse nettverket, internett fungerer på den ene maskinen, men på den andre finer den nettverket, men det står "begrenset eller ingen forbindelse". Og den maskinen (laptopen fungerer som normalt på ander tråløse nettverk) Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 kan ha noe med at ruoutern din har blocka at det bare kan wlan på en av de... vet jeg kanskje har en skrive feil(mw = dysleksi) Lenke til kommentar
Konge Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg ville ha skjekket opp hvilke ipadresser dine to maskiner ber om fra routeren . Om du slår av den pc`n som normalt virker vil da den andre få internett f.eks ? I så fall ville jeg sett til at de to maskinene ikke kranglet om samme ip og som en reminder så er det ikke pent å bumpe tråder her på forummet . Lenke til kommentar
lano Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) det hjalp ikke å skru av den pcen, der nettet fungerer.. men det jeg glemte å informere om er at på den maskinen der nettet fungerer, er det kabel fra routern til datan... så det er bare den som ikke fungerer som har tråløst, men den finner nettet å alt.. vil bare ikke bli noe forbindelse Endret 28. oktober 2006 av lano Lenke til kommentar
Vetahutt.2 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Det virker som om du ikke helt har tatt jobben med å lære deg trådløsruteren din. Men det er ikke så tungt stoff, egentlig. Du har enten et ip problem eller et autentiseringsproblem, virker det som. IP - hvilke settinger har du på ruteren? Hvordan er det med ip konfigurasjon på pc-ene dine? Wep - eller hva slags sikkerhet har du? Vh Lenke til kommentar
lano Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 det er ikke jeg som har satt den opp.. men har funnet ut at internetten fungerer bare med kabel fra routern, så må være noe galdt med innstillingene på routern ? men hva? jeg har ikke peiling på sånt Lenke til kommentar
Konge Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg villet gå inn å skjekket at du har faktisk gitt pc`n din korrekte opplysninger angående koding og at du fjerner haken for IEEE 802.1X godkjenning for det trådløse nettverkskortet ditt . Om pc`n din f.eks er satt opp til å anta at koden er Shared/Delt men routeren er satt opp som Open/Åpen nøkkel kan også spille deg ett puss . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå