VeilSide666 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 her er et bilde av nettverke mitt slik det ser ut i dag, har et par pc'er koblet til switchen som jeg ikke tok med problemet mitt er at etter jeg fikk installert ip adapteret har det bare blitt krøll på hele greia! har forsøkt å finne ny firmwire til routeren zyxel prestige 660 men ikke noen ny! må bruke denne routeren siden adsl modemet mitt er bygget inn i den, problemet er det at det trådløse nettverke holder seg oppe i 15-20 minutter så detter det ut, har byttet ut den trådløse routeren med en ny i håp om at det skulle hjelpe, men nei er det noe jeg har koblet feil? har ikke koblet den trådløse routeren på wan porten men via nettverks pluggene og dhcp er dissabla i den trådløse alt har fungert helt perfekt inntil den forbanna ip telefonen som jeg har fra one call kom å ødla livet mitt med å lage krøll på nettverket pc'ene som er koblet opp med kabel er det ingen problem med noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Kan det ha blitt noe krøll med ipadressene som de forskjellige enhetene i nettverket ber om eller får fra dhcp serveren i Zyxel routeren/modemet . Hvilken ISP er det som leverer bredbånd til deg ? Lenke til kommentar
VeilSide666 Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Kan det ha blitt noe krøll med ipadressene som de forskjellige enhetene i nettverket ber om eller får fra dhcp serveren i Zyxel routeren/modemet . Hvilken ISP er det som leverer bredbånd til deg ? 7167398[/snapback] alle får ipadressene som dem skal ha tafjord-mimer som leverer www.adsl.no Lenke til kommentar
Konge Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Så det er trygt å anta at om du tar strømmen eller kobler fra Linksys adapteret så fungerer nettverket ditt eller i første hand den trådløse delen hele tiden ? . Ett lite tips er å holde seg borte fra Zyxel routeren til Mimer da det vil koste deg 500,- å få denne rekonfigurert om du tabber det til . Siden det er adapteret som lager krøll uten at jeg skjønner hvorfor den trådløse routeren skal kutte så er det denne du burde skjekket opp om der finnes firmwareoppgraderinger for først og fremst . Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 kanskje du bare får tildelt 1 ipadresse av ISP. Hvis det er tilfelle, må du koble IPtlf adapteren etter routeren, men da må du kanskje forandre på ting i routeren o.l. for å kunne telefonere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå