Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

knoppix, hvordan få til å flytte filer fra c til d

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg prøvde meg med knoppix igår ved å flytte filer fra c disken til andre disker, men fikk ikke lov?

Mountet disker og trykkte på change write permission (høyreklikker disker) men fikk bare error på det. Husker ikke helt nøyaktig nå hva det stod, har noen gode råd angående dette?

Kan gi nærmere detaljer senere i dag, er på jobb nå :)

mvh Molland

Edit, poenget er å flytte diverse filer fra den c disken til annen disk. Hvilke andre muligheter er det for å få flyttet filene hvis jeg ikke får det til med knoppix. Litt irriterende å ikke få flytte filene med knoppix'en men det er nok brukeren der det kommer ann på (altså meg:) ) Sikkert bare en liten filleting jeg ikke har gjort i knoppix for å kunne flytte filer, har iallefall gjort : mountet de aktuelle disker og prøvd å forandre på write/read når du høyreklikker diskene.

Håper dere skjønner hva jeg mener :)

Endret av molland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilpostet kanskje. Burde vært under GNU/Linux.

Uansett. Jeg tror ikke du bare kan forandre på skriverettighetene ved å høyreklikke de. Du kan ikke skrive til NTFS-disker uten å ha installert et program som gjør det. Å skrive til NTFS-disker er fortsatt veldig risikabelt, siden M$ ikke har gitt ut spesifikasjoner på hvordan man kan gjøre dette.

Men det fins program som gjør det, bare vær obs på at det kan gå galt å ødelegge hele disken din.

Lenke til kommentar

Sorry for feil posting, men det var litt i tråd med maskin fungerer ikke..

Men hvordan kan jeg få hentet ut de filene jeg ønsket fra c disken da? Er det mulig å installere xp på annen hd for så å hente ut filene fra den hd'en som det er feil på?

Har 3 stk hd'er i pc'en så jeg kan jo installere xp på en av de.

mvh M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...