Torrevieja Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Hvem skal jeg velge ? Har akkurat flytta og gikk fra Telenor til BLUE F*CKING COM, men makan til ustabil og dritt linje skal du lete lenge etter.. Har vært sånn i 3 uker.. 9 telefonsamtaler, montør osv... Skal ha den raskeste linjen, men hvilken burde jeg ta av NextGentel og Telenor.. Bor på Skøyen i Oslo nå og før bodde jeg på Røa og vi hadde en Telenor linje som var veldig bra, så gode erfaringer med dem.. Help please Jeg er ute etter den mest stabile linjen, raskeste er ikke så farlig da både Telenor og NTG har raske linjer (adsl 2/max) Endret 28. oktober 2006 av Torrevieja Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg ville valgt NGT! Det er stabilt (iallfall til vennene mine, har det ikke selv). Maksimal upload Billigere enn Telenor Større ned hastighet enn Telenor (kommer selvfølgelig an på linjelengde) Jeg mener at dette er veldig viktige punkter, ser ingen grunn til å velge Telenor foran NGT. Kundeservicen har faktisk skjerpa seg endel også Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Kundeservicen har faktisk skjerpa seg endel også 7167557[/snapback] Hvordan kan du påstå dette - når du ikke har NGT selv? Å basere slike uttalelser på tredjeparts (kompis'er) info - er bare for dumt - spør du mig. Kimmer Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Ville ha valgt Telenor, fordi de er mer stabil enn NGT (DNS-serverne til NGT gikk ned for noen dager siden, men går jo an å bruke en annen server her), pluss at kundeservicen til Telenor er god. Og med Telenor får du nesten garantert bedre ping/latency enn NGT, og bedre routing. Edit: Husk at du har tre måneders oppsigelsestid hos BlueCom... Ser at du ikke nevner Direct Connect, men de er absolutt verdt å nevne. De leverer veldig gode linjer og god support. Sikkert noen andre som kan komme med innspill her, om du er intressert Endret 28. oktober 2006 av Glenn Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Kundeservicen har faktisk skjerpa seg endel også 7167557[/snapback] Hvordan kan du påstå dette - når du ikke har NGT selv? Å basere slike uttalelser på tredjeparts (kompis'er) info - er bare for dumt - spør du mig. Kimmer 7167603[/snapback] Har NGT selv, men ikke ADSL2+ Lenke til kommentar
Goodtimes Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 I teorien skal det ikke spille noen rolle hvem du velger, siden du vil ha samme linjeføringen i fra sentralen til huset ditt. Selvsagt ikke hvis du bestiller ny linje før du sier opp den gamle. Men jeg har veldig positive erfaringer med NGT. Kun vært "nede" når det har vært fiberbrudd(2 ganger). Og da regner jeg nedetid som at det fulle produktet ikke er blitt levert. Lenke til kommentar
Panodil Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Ser du bor på skøyen i Oslo. Bor omtrent der jeg også. Har hatt ngt siden jeg flyttet hit og har aldri hatt problemer. Linja har som jeg har merket kun vært ned et par timer en ettermiddag på den perioden og får alltid den hastigheten jeg skal ha. Har kun vært i kontakt med kundeservice på mail en gang så om det er bra eller dårlig kan jeg ikke svare på. Har ikke adsl 2+ så hvordan det funker vet jeg ikke. Har vurdert å oppgradere linja men har liksom ikke kommet så lang enda. Ang. ping så spiller jeg ikke så mye mer men spilte endel cs før. Vil påstå at det ikke er mange som hadde bedre ping enn meg men det kommer selvfølgelig an på hvor serven ligger. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hold deg unna NGT. For all del. Bor i oslo 1200. På kvelden så strupes linja mi (adsl2+) pga for mange bruker det. Responstiden til VG er rundt 22+ ms hele tiden noe som er ELENDIG. (Naboen sitter på en 4mbit fra Telenor, pinger rundt 9 til VG) På dagen har jeg 20.000kbps på kvelden har jeg 1000kbps. Kundeservicen bruker år og dager på å behandle din sak... Hater telenor, men forgudsskyld, skal gå over til Telenor MAX selvom det koster 50kr mer i mnd.. Etter jeg er ferdig med binding seff. Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Allright Takk for hjelpen ALL Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hva ble det til? Telenor eller NextGenTel? Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Ville ha valgt Telenor, fordi de er mer stabil enn NGT (DNS-serverne til NGT gikk ned for noen dager siden, men går jo an å bruke en annen server her), pluss at kundeservicen til Telenor er god. Og med Telenor får du nesten garantert bedre ping/latency enn NGT, og bedre routing. De leverer veldig gode linjer og god support. 7167624[/snapback] Dette har jeg også erfaringer med.. Kan ikke huske at linja var nede en eneste gang når vi hadde telenor.. Kundeservicen var fin, fikk ny moden 2 dager senere etter en samtale som jeg måtte vente 3 minutter på... Hos bluecom er det sånn du er nr 17 i køen bla bla og der kan du sitte i en halv time/ time NO JOKE Pingen var god husker jeg.. Spiller Xbox 360 også Tenkte det var litt interessant å høre om NGT da det virker som mange bruker det, men har ingen erfaring med dem.. Endret 28. oktober 2006 av Torrevieja Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Hva ble det til? Telenor eller NextGenTel? 7170618[/snapback] Tror jeg tar Telenor, hadde ingen problemer med dem før og servicen er faktisk god.. Vet ikke om det er så veldig forskjell på disse linjene til NTG og Telenor når det gjelder MAX linjen (kommer jo an på hvor man bor osv) , men det er raskt nok.. Viktigere med en stabil og ordentlig linje som ikke detter ut HELE tiden som det bluecom leverer.. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Telenor er faktisk ikke særlig villige på å levere høye ADSL2+ hastigheter på lang linjelengde. Du burde kanskje sjekke ditt telefonnummer hos Telenor for å se hvilken hastighet du kan få der. Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Telenor er faktisk ikke særlig villige på å levere høye ADSL2+ hastigheter på lang linjelengde.Du burde kanskje sjekke ditt telefonnummer hos Telenor for å se hvilken hastighet du kan få der. 7170709[/snapback] jasså ? Har ikke noe hustelefon kun mob.. Bor på Skøyen i Oslo.. Vet ikke hvor det ligger i forhold til Telenor sine sentraler og NGT sine sentraler, men det er vel bare å ringe å sjekke adressen da ? Endret 28. oktober 2006 av Torrevieja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå