Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] USB innganger sluttet å funke. LØST!

Anbefalte innlegg

Har nettop bygget meg en ny PC, men nå har plutselig USB inngangene mine slutta å funke, bruker trådløst nett via USB inng.

Men når jeg putter mottakeren inn i USBen kommer bare ett lite blink på power lyset!! ellers er den helt dø, den funker fint på min gammle pc (som du ser) og den funket fint på den nye helt til jeg dro den ut og satte den inn igjen

Har prøvd å innstalere driverene og windows på nytt har kobla ut altmulig unødvendig i maskina har skrudd ut HK og sett og koblet til annen USB port alt med samme resultat!!

Hva i all verden kan være galt?!?!?

Hjelp\forslag blir satt STOR pris på etter som BF&CS suget melder seg

Endret av Vennligst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Er det USB-porten som sitter på HK du snakker om nå, eller er det noen som sitter på kabinettet? Hvis det er noen på kabinettet du bruker, sjekk tilkoblingene til HK.

7168850[/snapback]

Begge!! har koblet til ekstra USB på baksiden oxo men det skjer akkurat det samme som med alle andre USB innganger ett lite blink, thats it

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd at USB Inngangene slutter å virke når du oppdaterer til Service Pack 1 (eller var det 2?), siden den inneholder støtte for USB 2.0.

Metoden for å fikse det på er latterlig enkel:

Åpne device manager, og høyreklikk på "Universal Serial Bus Controllers", og velg "Scan for hardware changes".

Hei!

Er det USB-porten som sitter på HK du snakker om nå, eller er det noen som sitter på kabinettet? Hvis det er noen på kabinettet du bruker, sjekk tilkoblingene til HK.

7168850[/snapback]

Begge!! har koblet til ekstra USB på baksiden oxo men det skjer akkurat det samme som med alle andre USB innganger ett lite blink, thats it

7170183[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd at USB Inngangene slutter å virke når du oppdaterer til Service Pack 1 (eller var det 2?), siden den inneholder støtte for USB 2.0.

Metoden for å fikse det på er latterlig enkel:

Åpne device manager, og høyreklikk på "Universal Serial Bus Controllers", og velg "Scan for hardware changes".

Problemet mitt er bare at det er ikke noe som heter "Univesal serial....." lenger , (så sant du mener enhetsbehandling)

finner den ikke, har scannet alt som er på den lista uten resultat :(

ellers mange takk for forslaget.

Endret av Vennligst
Lenke til kommentar
har koblet til ekstra USB på baksiden

Så du har et ekstra kontrollerkort i maskinen, eller er det en bracket som du kobler til hovedkortet?

Innlegg 300 :woot:

7170349[/snapback]

Har prøvd USBene på: HK, chassis OG bracket ingenting funker, USB finnes ikke på lista "enhetsbehandling" heller

Lenke til kommentar

Det er et par ting eg ville sjekket.

Dersom det ikke finnes noe i enhetsbehandling som heter "Universal Serial Bus" lenger, eller "Ukjent enhet"(eller lignende) tyder det på at hovedkortet ikke har kontakt med selve usb kontrolleren lenger.

Er kontrolleren deaktivert i BIOS? Gå inn i biosen i følge manualen, og sjekk om USB kontrolleren kan være deaktivert der.

Er en av USB utvidelsene på hovedkortet(ekstra usb porter i front eller bak) koblet til feil slik at det har laget kortsluttning? Prøv da å koble fra alle slike utvidelser/ekstra porter, og koble til enheten i en av de faste portene.

Prøv også med en annen USB enhet. Men eg tviler litt pga manglene i enhetsbehandling...

Lenke til kommentar

For at det idet hele tatt skal virke må du ha dette i device manager (ehnetsbehandling)

Du bør også gå inn på hver usb root hub og disable på power tabben at systemet kan skru av , deretter slå av PC'n , ta ut 220v (slik at standby voltage forsvinner) for å vekke de til live igjen hvis de har gått i "dvale" .

post-35394-1162062234_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Det er et par ting eg ville sjekket.

Dersom det ikke finnes noe i enhetsbehandling som heter "Universal Serial Bus" lenger, eller "Ukjent enhet"(eller lignende) tyder det på at hovedkortet ikke har kontakt med selve usb kontrolleren lenger.

Er kontrolleren deaktivert i BIOS? Gå inn i biosen i følge manualen, og sjekk om USB kontrolleren kan være deaktivert der.

Er en av USB utvidelsene på hovedkortet(ekstra usb porter i front eller bak) koblet til feil slik at det har laget kortsluttning? Prøv da å koble fra alle slike utvidelser/ekstra porter, og koble til enheten i en av de faste portene.

Prøv også med en annen USB enhet. Men eg tviler litt pga manglene i enhetsbehandling...

7171228[/snapback]

Jo jeg mener d kaskje var en ukjent enhet med gult utropstegn på men det hjelper ikke å søke etter forandringer,

har koblet ut alle andre USB inng. utenom de på HK

Det er vel kontakt med HK&USB når det kommer ett lite lys med en gang man kobler på enheten..? har testet andre USBenheter,

Får vel ta en tur in i biosen å se...

Lenke til kommentar

PS! Dine usb root hub tilkoplede enheter kan ha gått i dvale .

Prøv å frakople +5v standby fra hovedkortet for å vekke de igjen (ekleste er å fjerne 220v fra PSU , eller skru av PSU med bryteren bak)

Deretter hvis Universal Serial Bus er igjen i device manager , slå av powersaving på root hubs .

post-35394-1162063322_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Som nomore tidligere sa ville jeg sjekket:

1. Bios, se om USB-kontrolleren er deaktivert.

2. Sjekket for kortslutninger på HK (front, bracket osv.)

Det som er rart, er at USB-kontrolleren gir et lite 5volts signal ut porten når du plugger en enhet i (blink på kortet). Hvis kontrolleren er deaktivert i bios, antar jeg den ikke skal sende noenting ut i det hele tatt? Windows finner heller ikke enheten, noe som gjør det enda mer mystisk. Det kan jo hende at du har et defekt hovedkort...men det er ikke så ofte man hører om at kun usb-kontrolleren er defekt på et HK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...