eilert Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Kjøpte et mini-dv kamera i mars 2003. Har nå fått trøbbel med lyden. Kjørte en rensekassett. Den fungerte dårlig. Teipen krøllet seg og det ble litt rar lyd i kamera etterpå. Jeg forsøkte allikevel å få det til å funke. Desverre. Nå får jeg ikke ut kassetten lenger. Så nå sitter jeg der uten kamera. Spørsmålene er: 1,) Finnes det mulighet for at dette kan være garanti-sak? 2.) Tror noen at det er mulig å sende det inn til reperasjon? 3.) Dersom jeg må kjøpe et nytt kamera- hvilket (Ca 10k) Har fra før Sony-batterier og ønsker mini-dv kamera (Må kunne puttes på lomma. Stillbilder er uvesentlig, men ønsker god bildekvalitet) Det kamera som har gått føyken er sony dcr-pc 120. (Kamera har vært gjennom veldig mye juling og jeg er imponert over at det fungerte såpass lenge). Takknemlig for råd og innspill. J-EP Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 De fleste produsenter har gode alternativ i denne prisklassen, men det som regnes som det beste, selv sammenlignet med HD kamera, er Panasonic GS500. Står mye om det her på forumet hvis du søker litt. Å putte det i lomma blir vel vanskelig, men får du virkelig kamera til rundt 10.000 som du kan putte i lomma uten at det går drastisk ut over bildekvaliteten? Lenke til kommentar
eilert Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Ja- jeg ser at det er mange som vil ha det kamera. Selv har jeg brukt Sony og vil nok fortsette med det. Spesielt siden jeg har 4 store batterier. Greit å kunne bruke de videre. Hva er forskjellen på HDR-H1 og HDR-HC-3?? J-EP Lenke til kommentar
eilert Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 noen ganger spør man før man finner svar selv: http://www.sony.no/product/CompareProducts...models=HDR-HC1E Se på denne linken som sammenligner de to kamera. Det ser ut som det nye kamera har dårligere bildekvalitet. Stemmer det? J-EP Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Se på denne linken som sammenligner de to kamera. Det ser ut som det nye kamera har dårligere bildekvalitet. Stemmer det? Ut fra hvilke parametre? Spesifikasjoner er det man sist bør legge vekt på, når det kommer til å vurdere bildekvalitet. Men det nye kameraet er vel en enklere og billigere modell, så det er mulig det er riktig. Og vær klar over at dette er HD kamera, så du bør vurdere ulemper og fordeler i forhold til ditt bruk (er skrevet mye om det på forumet, og de fleste ser ut til fortsatt å foretrekke vanlig PAL oppløsning (dagens standard). Men er du nå sikker på at de gamle batteriene dine vil virke på disse kameraene? Spesielt Sony er glade i å bytte batteristandard titt og ofte for å presse kundene til også å kjøpe disse på nytt. Er vel den produsenten med flest batterityper på markedet (og den desidert mest uoversiktelige). Lenke til kommentar
eilert Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Takk for svar. Jeg viste ikke at det var HD kamera. Jeg vil ha mini-DV. Det har mange fordeler på lange turer i villmarka. Det ser ut som jeg bør se meg etter den utgått modellen da. Batterier har jeg ikke peiling på, men skal sjekke det ut. Jeg ser at den ene modellen (H1) er en utgått modell. Det er synd. Det er allerede utsolgt hos de fleste nettbutikkene. Jan-Eilert Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg viste ikke at det var HD kamera. Jeg vil ha mini-DV. Det har mange fordeler på lange turer i villmarka. Jeg mente HDV. Alle kamera du har nevnt er mini-DV. Men også HDV er ikke alltid foretrukket fremfor vanlig PAL av flere grunner (står masse om det på forumet). Lenke til kommentar
eilert Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 o- shit. Nå har jeg bestilt H96 (eller hva det heter), men det er sikkert greit nok . Håper at jeg får bruke batteriene jeg har i dag. Håper bildekvaliteten ikke er dårligere enn mitt gamle DCR-pC 120. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå