Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygger PC for første gang, hjelp ønskes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant et batteri, Lithium Cell 3v, men går ut ifra at det er et reservebatteri. Man kan bare sette ned den hvite pluggen en vei i hovedkortet. Som jeg nevnte tidligere så lyser det på hovedkortet når jeg plugger inn strømmen, vil det si at hovedkortet fungerer som det skal? Begynner å fundere på om det er noe galt med CPU'en siden jeg tydeligvis ar koblet det meste som er og koble.

 

Kabinettet ankom en smule skadet, kan det ha noe med saken og gjøre?

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
starter viftene når du trykker på påknappen?

7169945[/snapback]

Det skjer ingenting når jeg trykker powerknappen, ikke noe som starter opp. Jeg sitter og funderer på om jeg har glemt en liten filleting som gjør at maskinen ikke starter, men klarer ikke se noe :no:

7169967[/snapback]

har du koblet til power sw(pw on?) til riktig plass?

Lenke til kommentar
har du koblet til power sw(pw on?) til riktig plass?

7169974[/snapback]

Jo, det tror jeg. Var noen tidligere i tråden som godkjente koblingene på den hvite pluggen.

 

powerknappen på baksiden av kabinette er den skrudd på

7169975[/snapback]

Jepp, den er skrudd på. Hovedkortet lyser opp når den er skrudd på.

Lenke til kommentar
Hei.

 

I post 8, bilde 3 SKAL det kobles til en P4 strømkontakt. Hvis denne ikke er koblet, er jeg sikker på at den er problemet ditt.

 

Hvis du ikke har en slik kontakt fra PSU kan du splitte den 8- lederen.

 

Lykke til.  :thumbup:

7169995[/snapback]

Har en kontakt som passer ned i den kontakten og den er koblet til. Nå bør jeg nevne at jeg har en del ledninger fra PSU "til overs", men jeg kan ikke se at jeg har glemt å koble til noe.

Lenke til kommentar

Har du prøvd med bare en minnebrikke? Vær også sikker på at brikkene sitter skikkelig i sokkelen. Bruker alltid å klemme disse ekstra ned på midten for å være sikker på at de er nede i sokkelen.

 

Ser også på den svart "USB" ? pluggen din. Er du sikker på at denne er plugget ned i rett kontakt? Vanskelig å si ut fra bildene dine.

Lenke til kommentar
Har du prøvd med bare en minnebrikke? Vær også sikker på at brikkene sitter skikkelig i sokkelen. Bruker alltid å klemme disse ekstra ned på midten for å være sikker på at de er nede i sokkelen.

 

Ser også på den svart "USB" ? pluggen din. Er du sikker på at denne er plugget ned i rett kontakt? Vanskelig å si ut fra bildene dine.

7170104[/snapback]

Har ikke prøvd med en minnebrikke nei, skal teste det ut. Den svarte usb-pluggen er koblet i en kontakt som heter usb78, er det feil eller?

 

 

På bildet stromkabel.jpg er det bilde av 2 kontakter, men de er på samme ledning. Jeg har koblet den med 4 pinner ned i kontakten som vises på bilde 3 i post 8, er det riktig? Den med 6 pinner henger løst ettersom jeg ikke finner noen steder hvor denne skal kobles til.

Lenke til kommentar

Siden du har et så grunnleggende problem som å få liv i maskinen, vil jeg anbefale å koble fra alt som ikke er nødvendig for å få bilde. Alt av ekstra dilldall, nevnelig usb, pc-speaker, reset, LEDs osv. Kun PW_SW slik det tidligere er beskrevet at denskal stå. Forsøk dette og gi tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...