Gå til innhold

Søringer, og vinterføre^^

Klekkus

Anbefalte innlegg

Bor selv i Tromsø. Og det er ikke måte på for et kaos det kan bli, når snøen kommer plutselig, eller at det bli nullføre og mye snø. Da hender det ofte at busser/trailere treffer både hus og det som værre er :p

Så å kalle søringer for dårligere sjåfører, er bare tull. Nordleninger er absolutt ikke noe bedre. Vi har bare færre biler og mer stabilt vinterføre her :roll:

7180689[/snapback]

Sleit litt selv i går jeg, da snøen plutselig lå tett på vei til skolen. Men liker å tro at søringer flest gjør som meg, og avpassser farten etter forholdende, i hvert fall før de har fått på vinterdekkene. :p Det er nok litt forskjell på hvor vant forskjellige folk er med snø, men det har nok mer med bosted en sør/nordlending å gjøre.

Tror det er litt forskjell på byfolk og bygdefolk her. Veien mellom hadeland og hurdal i -1 og snø"storm" er vel noe de færreste byfolk hadde turt å prøve seg på. På tjukke bygdelandet i østnorge er det nok av snø på veiene rundt om kring. Må legge på vinterdekk i dag... Første gang med håndkraft, så det tar vel litt lenger tid enn vanlig. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er påfallende at hvert eneste år når det blir glatt, skulle man tro folk aldri hadde sett snø før. Dette gjelder også de i det offentlige som har ansvaret for å holde veiene kjørbare. De låser vekk alle snøplogene når våren kommer, og bruker minst et par dager på å lete frem nøkkelen når det blir glatt igjen. Nå skal det sies at her i Bergen er det vel kanskje to dager i året at det ikke er MC-føre, men det er like ille mange steder lengre inn i landet.

Lenke til kommentar
Først å fremst, ja det er mange retard sjåfører i sørnorge. Men;

1: Det bor 20 000 mennesker i nord-norge, 4 500 000 mill i sørnorge, det sier seg selv at vi krasjer litt oftere.

2: Å kjøre på -10 til -30 er MYE lettere enn å kjøre på 0føret vi har her i sør.

3: Av de 20 000 nordlendingene som finnes, har bare 2000 bil, resten har snøscooter eller reinsdyr.

7180260[/snapback]

hehe :!: 20 000 mennesker i Nord-Norge? fikk meg en god latter av den! bor faktisk 70 000 mennesker i Tromsø! Du er vel bare kansje dårli med tall :tease:

Lenke til kommentar

som sørover skremt noring må eg bare si at eg kjører sommer dekk hele året så lenge jeg holder meg i byen ( bor i stavanger ) , når jeg skal bevege bilen mot mere grisgrente strøk lenger inn i lande må neste di piggfrie vinterdekken få lufte seg litt og .

men i fjord var jeg sikkert den enste som lå i venstre kjøre fil til og fra jobb i nesten en hel uke , det gikk i sommer dekk og "etter min mening et rolig tempo , hadde 60-70 og det var normalt ca 10 meget våt slaps med "bar" asvalt under ( blir noe ala det samme som og kjøre i dype vanndammer ^^ ) i feltet på siden gikk trafikken i rundt 40-50 ( er snakk om en motorvei som er skiltet til 90 )

etter og ha kjør sånn ut uken og det begynte og snø mere på fredagen fant jeg ut at jeg burde legge om , så på lørdagen la jeg om , på mandag var det bare veier og ca 5 grader pluss ute .

i år kommer jeg til og drøye det enda en dag før jeg legger om , for og se om jeg kan spare meg arbeidet .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...