Gå til innhold

Søringer, og vinterføre^^

Klekkus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bor selv i Tromsø. Og det er ikke måte på for et kaos det kan bli, når snøen kommer plutselig, eller at det bli nullføre og mye snø. Da hender det ofte at busser/trailere treffer både hus og det som værre er :p

Så å kalle søringer for dårligere sjåfører, er bare tull. Nordleninger er absolutt ikke noe bedre. Vi har bare færre biler og mer stabilt vinterføre her :roll:

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar

Det er ca 300 000 som pendler inn til Oslo for å jobbe HVER ENESTE DAG (samlet, både bil og offentlig transport, husker ikke tallene for bil alene). Det er mer enn den samlede befolkningen i feks. Troms og Finnmark. Klart denne mengden fører til flere uhell enn i områder der det ikke bor/kjører like mange.

Lenke til kommentar

er ikke det at søringer er værre nei, men f.eks på vei til jobb er det 3-felts veier, der ALT er fult, og det går i 30-60km i timen, denne "køen" går i flere timer, kan tenke meg at det er som om hele troms skal kjøre på veien samtidig, og man kan heller ikke holde normal avstand på glatt føre, bråbremser bilen forran, så er det en fare for at man kjører inn i den forran...

er mer snakk om bil-tetthet enn hvordan sjåførene er...

og hvis en person kjører av veien her, så stopper trafikken opp, og det blir kaos, lengre nord, så er det langt ifra like ille, og det kommer dermed mindre i media

Lenke til kommentar
Dere nordinger hadde daua om dere hadde vært her på Gjøvik en klar vinterdag. Det er så kaldt at man tror man skal daue.

7168916[/snapback]

Åh, ja! Gjøvik!

Complexity. Du har fordommer...blir pent -30 innimellom i dette kuldehølet jeg bor i...og det er i Osloområdet. I tillegg skal jeg vedde for at du aldri har liggi ute i telt i -35... phear me!

Lenke til kommentar
Dere nordinger hadde daua om dere hadde vært her på Gjøvik en klar vinterdag. Det er så kaldt at man tror man skal daue.

7168916[/snapback]

Åh, ja! Gjøvik!

Complexity. Du har fordommer...blir pent -30 innimellom i dette kuldehølet jeg bor i...og det er i Osloområdet. I tillegg skal jeg vedde for at du aldri har liggi ute i telt i -35... phear me!

7185180[/snapback]

er digg å gå ute i -30 med tynn jakke og bukse, kan være kaldt i/rundt gjøvik ja...

er ikke ofte det er så kaldt rundt gjøvik, men det hender...

edit: btw, har ikke sovet ute i -35, men har sovet ute i ca -25, i snø-storm...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Bor selv i Tromsø. Og det er ikke måte på for et kaos det kan bli, når snøen kommer plutselig, eller at det bli nullføre og mye snø. Da hender det ofte at busser/trailere treffer både hus og det som værre er :p

Så å kalle søringer for dårligere sjåfører, er bare tull. Nordleninger er absolutt ikke noe bedre. Vi har bare færre biler og mer stabilt vinterføre her :roll:

7180689[/snapback]

Mer stabilt vinterføre? Kall meg krakk, er du ekte nordlending eller? Den dagen jeg opplever stabilt vinterføre i Nord-Norge er den dagen det snør i helvette. Å gå inn på en butikk for å kjøpe VG er et sjangsespill, vet aldri om han slår om og starter med fokk og rock.

Men kaos blir det uansett, om det er sørlandet eller ei. Men må vel og ta i betrakning at mange på sørlandet ikke er skod etter forhold. Det er det som skaper kaoset.

Så kan man heller ikke skyve under en stol at NRK og VG blåser dette opp til uante dimensjoner om det kommer snø på sørlandet.

Konklusjon: Nei, folk på sørlandet er ikke syten når det kommer til vinterføre, mediaet er det.

Lenke til kommentar

Problemet er vel ikke at søringene er dårlige sjåfører, men at de blir like jævla overraska når snøen kommer hvert år. Selv om de sto fast i fjor skal de på død og liv ut å kjøre... I Tromsø der jeg kommer fra er folk normalt sett forberedt og kjører etter forholdene...

Lenke til kommentar
Ja er litt morsomt det der, vi her i nord sitter hvær vinter med -30 grader og is og snø over alt..

De i sørnorge får litt sne, og det blir kansje noen minusgrader..

og VIPS! de er på nyhetene og det er katastofalt og det eeer så kald at de dauer..

Ler av dette hvær vinter :)

7166959[/snapback]

Ja jøss, sørlendinger er noen idioter! Men vi slipper ihvertfall å nappe løken til hårete samen eller reinsdyr, kjeften på'ræ! du vet ikke hva du snakker om, idioter fins overalt. Dere har bare mer erfaring, come and teach us master!

Lenke til kommentar
Mer stabilt vinterføre? Kall meg krakk, er du ekte nordlending eller? Den dagen jeg opplever stabilt vinterføre i Nord-Norge er den dagen det snør i helvette. Å gå inn på en butikk for å kjøpe VG er et sjangsespill, vet aldri om han slår om og starter med fokk og rock.

Men kaos blir det uansett, om det er sørlandet eller ei. Men må vel og ta i betrakning at mange på sørlandet ikke er skod etter forhold. Det er det som skaper kaoset.

Så kan man heller ikke skyve under en stol at NRK og VG blåser dette opp til uante dimensjoner om det kommer snø på sørlandet.

Konklusjon: Nei, folk på sørlandet er ikke syten når det kommer til vinterføre, mediaet er det.

7186307[/snapback]

KRAKK. Har bodd her i Nord-Norge i 40 år, og hatt lappen i 22 av de årene. Hva fan har fokk og rock med vinterføre å gjøre. Snøen ligger lengre på veiene her. Er du redd for litt vind iblandet snø, bør du holde deg hjemme...

Lenke til kommentar

Er selv oslo-inflytta nordlending, og kjører gladelig mil etter mil fine nordnorske landeveier om vinteren, men ikke f om jeg hadde satt meg i en bil i oslogryta de første sørpedagene om vinteren....

For det første kjører de k..k i rumpe her, og for det andre kjører de med pakistanske vinterdekk eller no... med nøtter og annet skrammel i stedet for stål i.

Men nå er det jo som oftest bart på veiene her om vinteren da...

Lenke til kommentar
KRAKK. Har bodd her i Nord-Norge i 40 år, og hatt lappen i 22 av de årene. Hva fan har fokk og rock med vinterføre å gjøre. Snøen ligger lengre på veiene her. Er du redd for litt vind iblandet snø, bør du holde deg hjemme...

7188759[/snapback]

Hva F fokk og rock med vinterføre å gjøre? Unnskyld, men om du har bod her i 40 år og had lappen i 22 burde du vite bedre enn som så. Men siden du tydeligvis ikke har snøringa på det, eller er så tøff at du ikke innrømmer vanskelige forhold selv om du står mitt i en 1 meters fokk skavel og vinden hyler punn øran, skal jeg fortelle deg det.

Bar vei, poff, 40 cm snø, poff bar vei igjen. Dette er et forhold som gjør kjøringa irriterende og vanskelig for grunnet dårlig sikt ser du nesten aldri når neste kule med snø dekker veien (da alt er hvit nærmest). Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått fra 60 til 20 og nesten utfor veien fordi jeg ikke klarte å se den hvettes mengden av sne lengere frem.

Har nå bare had lappen i skarve 6 år men har kjørt i ekstreme forhold som jeg i dag tenker egentlig var dumdristige. Snøstorm med 0 m sikt, så ikke engang veistikkene på sidene av veien. 40 cm slaps og sporete vei med tung nedbør av slaps, mitt på kveldstid.

Lenke til kommentar

Bor du på sydpolen eller?

Værre syting om veiene er det lenge siden jeg har hørt. Kjører ganske mye på vinteren, og kan ikke akkurat si at fokkskavler er noe stort problem. Men det er klart. Bort du ute på en øde øy, eller i et nesten nedlagt fiskevær, der ingen brøyter, kan det jo være forståelig at du er skremt av en nordnorsk vinter :)

Men slapp av. Når du får noen flere år bak rattet, og blir mer erfaren, så skal du se at det ikke er så ille som du skal ha det til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...