Klekkus Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Er det bare meg, eller er det bare søringer som ikke klarer å bytte til vinterdekk og holde seg på veien eller? Ser jo på nyhetene hver dag at det er søringer som kjører i grøfta. Ble jo masse snø i bodø og der var det jo faktisk mange som klarte å holde seg på veien Så da er konlusjonen at søringer er inkompetente som ikke klarer å holde seg på veien og bytte dekk i tide? Noen som har noen flere kommentarer? Endret 28. oktober 2006 av Klekkus Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Bodø er ikke så langt sør at det gjør noe heller da.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Bodø er ikke så langt sør at det gjør noe heller da.. 7166945[/snapback] Stussa også litt på det du skrev. Trodde søringer var folk sør for nordland eller noe, jeg. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Alle som kommer sør for trønderlag er vel det som kategoriseres som søringer da. Altså vest-, øst- og sørlandet. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Ja er litt morsomt det der, vi her i nord sitter hvær vinter med -30 grader og is og snø over alt.. De i sørnorge får litt sne, og det blir kansje noen minusgrader.. og VIPS! de er på nyhetene og det er katastofalt og det eeer så kald at de dauer.. Ler av dette hvær vinter Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Ja, vi er noen inkompetente tullinger. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Og jeg som bor midt på Østlandet, allerede har mange kjørt av vegen, er meldt snø og regn i morgen.. Og gjett hvem som faen ikke har lagt om til piggdekk enda. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Og jeg som bor midt på Østlandet, allerede har mange kjørt av vegen, er meldt snø og regn i morgen.. Og gjett hvem som faen ikke har lagt om til piggdekk enda. 7167011[/snapback] Og i tillegg kjører power med bakhjulstrekk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Argh.. Jeg har piggfrie nå.. kommer til å bli et hel***ete når det blir glattis her, på snø tror jeg det går greit da Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Synes egentlig ikke det var så overdrevent glatt i nord-nordland / sør-troms jeg. Og jeg kommer jo fra *holde pusten og trommevirvel* fra Trønderlag!! Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Åherregud denne debatten er gammel. Men OT. søringer er ikke verre en nordlendinger. Det er bare fler av dem/oss (er hybrid selv) Klart at det er alltid er noen som kjører av veien når det blir glatt. Men det som skjer her sørpå får bredere dekning i media. Vil du se på folk som driter seg ut, så se på land som italia og spania når det først kommer en snøbyge. DA er folk ute og kjøre. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Men det som er morsomt, tror det sto i Fremover i fjorvinter, at to flybusser hadde kjørt av på samme plassen, med ca 5min mellomrom.. Det er hardbarka nordboere som sikkert har noen år på baken i kjøretøy. Jada, dere nordboere er så flinke altså (dra alle stramt under en kam) Lenke til kommentar
Arang Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Vil du se på folk som driter seg ut, så se på land som italia og spania når det først kommer en snøbyge. DA er folk ute og kjøre. 7167047[/snapback] Eller da det kom en meter snø i Paris og de satte inn snøryddingsmannskapene sine: en enslig snøplog. (Det er visstnok like mye vei i Paris som i hele Norge) :!: Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Greit at dere er flere folk, og bedre mediadekning.. Men tror nok vi her nord er mere vant og rustet mot kulde og vinterføre enn dere Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Greit at dere er flere folk, og bedre mediadekning.. Men tror nok vi her nord er mere vant og rustet mot kulde og vinterføre enn dere 7167083[/snapback] Sant nok, men hvorfor blir så mange fra langt oppe i nord slått helt ut av tanken på Sinsen-krysset, Trafikkmaskinen, Ringveien med mer ? Greit dere kan kjøre når det er glatt, men de fleste i Oslo kan kjøre når det er glatt (les: de fleste) og mye trafikk, slå den Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Bra dere tar litt selvkritikk Joda, nordlendinger har vel sikkert litt mer erfaring på vinterføre en søringer. Vel jeg jobba på et verkstedi dag på sånn der OD dag, Eneste jeg jobba med i dag var å legge om dekk! Så det er nok ikka bare søringer som er trege å legge om dekk da, Laga foresten denne diskusjonen da jeg så enda en nyhet om flere søringer som hadde kjørt av veien på nyhetene Men piggfrie dekk holder ikke på glata nei! Ikke fremhjulstrekk eller bakhjulstrekk da Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Åherregud denne debatten er gammel. Men OT. søringer er ikke verre en nordlendinger. Det er bare fler av dem/oss (er hybrid selv) Klart at det er alltid er noen som kjører av veien når det blir glatt. Men det som skjer her sørpå får bredere dekning i media. Vil du se på folk som driter seg ut, så se på land som italia og spania når det først kommer en snøbyge. DA er folk ute og kjøre. 7167047[/snapback] Da skulle du sett i Danmark da! Kom litt hagel og alle bilene stoppet i gjøfta Vi kjørte bare videre Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Men piggfrie dekk holder ikke på glata nei! Ikke fremhjulstrekk eller bakhjulstrekk da Først når det ligger speilblank is på veiene at piggfritt må melde pass. Og litt spenning må man jo ha. Uansett, søringer er ikke det samme som byfolk sør for moralsirkelen. Finnes masse andre folk her som bor i barskere strøk, f.eks. kommer jeg fra et sted ikke så langt fra Hardangervidda. Vi baksnakker byfolk på samme måte som dere baksnakker og driver gjøn med søringer. Endret 28. oktober 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Ser jo på nyhetene hver dag at det er søringer som kjører i grøfta. Ble jo masse snø i bodø og der var det jo ikke mange som faktisk som klarte å holde seg på veien 7166929[/snapback] Alle som kommer sør for trønderlag er vel det som kategoriseres som søringer da. Altså vest-, øst- og sørlandet. den motsigelsen tok jeg ikke, hvis bodøinger også kjører i grøfta, er de vel ikke så mye bedre Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Men piggfrie dekk holder ikke på glata nei! Ikke fremhjulstrekk eller bakhjulstrekk da Først når det ligger speilblank is på veiene at piggfritt må melde pass. Og litt spenning må man jo ha. Uansett, søringer er ikke det samme som byfolk sør for moralsirkelen. Finnes masse andre folk her som bor i barskere strøk, f.eks. kommer jeg fra et sted ikke så langt fra Hardangervidda. Vi baksnakker byfolk på samme måte som dere baksnakker og driver gjøn med søringer. 7167153[/snapback] Hehe, seff spning må til! Jævlig vanskelig å kjøre på glata med 21 mopeddekk med kratter :S Tipper jeg velta 5 ganger når jeg leka meg i dag Ser jo på nyhetene hver dag at det er søringer som kjører i grøfta. Ble jo masse snø i bodø og der var det jo ikke mange som faktisk som klarte å holde seg på veien 7166929[/snapback] Alle som kommer sør for trønderlag er vel det som kategoriseres som søringer da. Altså vest-, øst- og sørlandet. den motsigelsen tok jeg ikke, hvis bodøinger også kjører i grøfta, er de vel ikke så mye bedre 7167156[/snapback] Missforstått hele diskusjonen eller? Selv om det kom 20cm med snø i bodø på torsdagen og flyplassen ble stengt i en time osv. så var det ikke biler i fleng som hava i grøfta oss. Hvert år når det først kommer litt snø på sørlandet så er det alltids mange biler som havner i grøfta i hytt og kanari. Altså søringer blir satt frem som elendige vinter sjåfører i media hvert år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå