Gå til innhold

Jeg vil utvide platesamlingen, liker rock

Gjest member-101642

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Gjest member-101642

Har sjekket ut King Crimson, Muse, Audioslave og Jimi Hendrix. Alle fallt mer eller mindre i smak.

Flere tips? Gjerne prog-rock fra 760-/70-tallet

Lenke til kommentar

Jeg lagde en lignen tråd en liten stund tilbake, hadde noen av de bandene du listet opp der fra før av, og nå har jeg enda fler.

Jeg vil gjerne få lov til å ambefale The Kinks, klassisk britisk rock på sitt beste, har mange kjente sanger. Jeg fikk en "aha" opplevelse da jeg hørte på de og innså at jeg hadde hørt mange av sangene før uten at jeg egentlig ikke viste hvem som hadde de orginalt :) Anbefales på det sterkeste.

The who kan jeg også anbefale, hører en del på det selv :)

Arctic monkeys var også et bandnavn som dukket opp i min tråd, det viste seg at jeg likte det meget godt. Kanskje litt på sidelinjen av mange av bandene du har listet opp, men det koster ingenting å høre gjennom en plate av dem i platebutikken :)

Lenke til kommentar

Van Der Graaf Generator! Faen for et herlig band (til tross for at jeg enda bare har hørt sleepwalkers, har bestilt et album som snart kommer)

Og Thin Lizzy er jo rockens ukronede konger. Phil Lynott må være en av de største musikalske talentene i moderne historie!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fin liste, absolutt! Men enhver liste er ukomplett uten Radiohead.

Ellers er The Killers nydelig, The Kaiser Cheifs også.

Bright Eyes, Arcade Fire forfører meg i senk, håper de faller i smak hos deg også.

Minor Majority - koselig norsk (visesang)?, litt likt i lengden men absolutt verdt å sjekke ut.

Big Bang lige så

Audioslave

Foo Fighters

Franz Ferdinand

The White Stripes

120 Days - ikke heelt rock kanskje, men meget sterk norsk (electronica?)

The Strokes

Lykke til med å utvide musikkhorisonten

Endret av Nicotin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...