Gjest member-101642 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Høst og vinter er en fin tid for musikklytting, som dere alle vet. Jeg merker at behovet for "ny" musikk melder seg. Jeg tar imot tips om alle band jeg må sjekke ut. Fra før er jeg stor fan av: TOOL U2 Metallica Roger Waters David Gilmour Pink Floyd Dire Straits Led Zeppelin Pearl Jam Alice in Chains Nirvana Rage Against the Machine Jokke AC/DC R.E.M. Madrugada Sex Pistols The Clash DumDum Boys The Doors Takker på forhånd for alle tips jeg mottar Endret 28. oktober 2006 av member-101642 Lenke til kommentar
white_pony Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Tja... Hva med AC/DC? Aner ikke jeg, du har ivertfall flott musikksmak! Lenke til kommentar
sh- Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Skaff alt av Metallica og en del av Iron Maiden.. Test ut Powerlave og The Number Of The Beast av Iron Maiden og sjekk om du liker det Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Høst og vinter er en fin tid for musikklytting, som dere alle vet. Jeg merker at behovet for "ny" musikk melder seg. Jeg tar imot tips om alle band jeg må sjekke ut. Fra før er jeg stor fan av:TOOL U2 Metallica Roger Waters David Gilmour Pink Floyd Dire Straits Led Zeppelin Pearl Jam Alice in Chains Nirvana Rage Against the Machine Jokke DumDum Boys The Doors Takker på forhånd for alle tips jeg mottar 7166467[/snapback] Mye flott på listen din. Siden du markerer Tool så tydelig, kan A Perfect Circle anbefales, et sideprosjekt til vokalisten i Tool (correct me if I'm wrong) Som et svar til Metallica kan kanskje Slayer falle i smak Ellers: - The Allman Brothers Band - herlig sørstatsrock med soloer på sitt beste. - Deep Purple - klassisk hardrock med deilige orgelsoloer. - Audioslave - RATM+Soundgarden vokalist Chris Cornell. - Soundgarden - grunge - Cream - riffbasert godrock, gamlebandet til Eric Clapton (bassisten Jack Bruce er mye kulere... måtte bare si det) - Fleetwood Mac - deilig popete rock - Grateful Dead - ja, rock. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Etter å ha sett lista er jeg ikke i tvil: Kjøp REM's New Adventures In Hi-Fi og se hva du synes! Jeg kan nærmest garantere en fin musikkopplevelse. Lenke til kommentar
Easthill Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 RUSH, Queensrÿche, Thin Lizzy, Journey, Liquid Tension Experiment, Rammstein, UFO, MSG, Blue Öyster Cult, Andy Timmons, Eric Johnson, Steve Vai, Joe Satriani, Michael Lee Firkins, Patrick Rondat, Vinnie Moore, Tony Macalphine.... OK... Så liker jeg gitarmusikk.... :!: Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 VIl tippe at Jahns Teigen vil falle i smal.... mil etter mil er en knallsnant! Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Vil først og fremst anbefale tidenes rockealbum: The Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness Dobbeltalbum fra 1995 Eller er jo disse albumene noen must i platesamlinga: Metallica - Metallica Pearl Jam - Ten Jeff Buckley - Grace Michael Jackson - Thriller Led Zeppelin - I Queen - A Night at the Opera samt alle albumene fra The Beatles Endret 27. oktober 2006 av Mojo Pin Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Korfor ikke jahn teinge da? Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Korfor ikke jahn teinge da? 7166842[/snapback] Våt tur på byn i dag? Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Var storm her i Bergen tidligaere idag ja, aiaiaki for en våt tur. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Var storm her i Bergen tidligaere idag ja, aiaiaki for en våt tur. 7166876[/snapback] Har nå vært tørt i Bergen noen timer nå... Endret 28. oktober 2006 av HenHau Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Seriøst? jajaj.. slik kan det gå, men Jagn teigen eide forsatt idag. Blir ikke fest uten skinnvest og Mil etter Mil.... edit: wtf? skriver feil ja... *rette* Endret 28. oktober 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Seriøst? jajaj.. slik kan det gå, men Jagn teigen eide forsatt idag. Blir ikke fest uten skinnvest og Mil etter Mil.... edit: wtf? skriver feil ja... *rette* 7166890[/snapback] Tredje gang du skriver navnet hans feil, men er enig med at Mil etter Mil er strålende. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jaja, han er hvrtall helten.... Tips til dere: ikke prøv å sjekkt opp noen i beruset tilstand, fubneker ikke. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 The Who, King Crimson? Hendrix?? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Seriøst? jajaj.. slik kan det gå, men Jagn teigen eide forsatt idag. Blir ikke fest uten skinnvest og Mil etter Mil.... edit: wtf? skriver feil ja... *rette* 7166890[/snapback] Tredje gang du skriver navnet hans feil, men er enig med at Mil etter Mil er strålende. 7166910[/snapback] Mil etter Mil? Strålende? Vi snakker da om det småmorsomme grandprixinnslaget fra Jan Teigen? Den sangen han fikk 0 poeng på? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Ser du liker Tool. Da bør du sjekke ut A Perfect Circle. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Hvis du liker Allman Brothers bør du også sjekke ut Gov't Mule, et herlig bluesete sørstatsband med medlemmer som har vært med i førstnevnte. De kom nettopp med en ny plate, den river skikkelig! EDIT: Wikipedias artikkel har en litt annen vinkling, også verdt å lese: http://en.wikipedia.org/wiki/Gov't_Mule Endret 28. oktober 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Tja, hva med Judas Priest? Killing Machine, British Steel, og Screaming for Vengeance er vel alltids noen album å begynne med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå