acewolf Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Hei jeg har et problem med nettverket. Jeg har strekt en RJ45 kabel opp i andre etg til naboen, men han får ikke ip adresse av modemet, det er ca 20 meter hjemmelaget ledning (laget den selv), han for tilkoblet på status for nettverkskortet, men det står bare "henter nettverksadresse" og der står den bare. Hva kan være feil??, nettverkskabelen er riktig laget og er lik i begge ender. Hva annet kan være feil da, tror ikke ledningen er for lang for de sier du kan ha 100 meter uten mye kvalitets begrensninger Kabelen er sånn man for kjøpt på biltema (100 meters rull) RJ45 Endret 27. oktober 2006 av acewolf Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Har dere prøvd med en annen ledning? Lenke til kommentar
acewolf Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Har dere prøvd med en annen ledning? 7166442[/snapback] Ja har prøvd med en annen ledning og det går ikke det heller! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Aner ikke hvilken kabel man får kjøpt på 100meters rull på biltema, men går ut ifra det er cat5 kabel. Prøvd noe så enkelt som å bare høyreklikke på nettverksikonet og trykke på reparer? Endret 28. oktober 2006 av JacEr Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Hei jeg har et problem med nettverket. Jeg har strekt en RJ45 kabel opp i andre etg til naboen, men han får ikke ip adresse av modemet, det er ca 20 meter hjemmelaget ledning (laget den selv), han for tilkoblet på status for nettverkskortet, men det står bare "henter nettverksadresse" og der står den bare. Hva kan være feil??, nettverkskabelen er riktig laget og er lik i begge ender. Hva annet kan være feil da, tror ikke ledningen er for lang for de sier du kan ha 100 meter uten mye kvalitets begrensninger Kabelen er sånn man for kjøpt på biltema (100 meters rull) RJ45 7166377[/snapback] Selv om kabelen er lik i begge ender, kan den fremdeles være feil laget. Kan du oppgi hvilken reggefølge trådparene ligger i? Edit: Ser nå at du har prøvd en annen ledning. Er denne også hjemmesnekret? Endret 28. oktober 2006 av darkness| Lenke til kommentar
hiper Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 er han koblet opp rett til modemet eller en router? Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Du sier han ikke får ip adresse av modemet. Har du koblet kabelen rett inn i ditt modem og opp i 2. egt? Har du i det hele tatt flere datamaskiner på samme nettverk? Hva koblet opp til internett? (modem, router eller pc?) Syns det ligger litt lite info her Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Siden det tydeligvis er flere porter i modemet så tviler jeg på at det er pga at han ikke kan koble opp flere maskiner på nett samtidig (uten at jeg skal si dette for sikkert). Jeg vil tippe at det er noe med kabelen. Det er mange som sitter og lager kabler på gutterommet uten å følge standard. Dersom man har korte kabler er det ikke sikkert at man merker noe til det, men ved lengre strekk så blir det verre. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg vil tippe at det er noe med kabelen. Det er mange som sitter og lager kabler på gutterommet uten å følge standard. Dersom man har korte kabler er det ikke sikkert at man merker noe til det, men ved lengre strekk så blir det verre. 7172448[/snapback] Vil ikke da heller meldingen "begrenset eller ingen forbindelse" komme opp? Jeg er ikke sikker, da jeg alltid har laget kablene mine etter korrekt standard. Hvis trådstarter kan legge ut litt mer info om hvilket modem han bruker, hvilken ISP han har, og om PCen som nå ikke kommer på nett har vært på nett tidligere blir det litt lettere å hjelpe... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hm. Når du sier det så er det vel kanskje den meldingen som er vanligst å få ved dårlige kabler, ja. Vi får vente å se hva trådstarter svarer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå