Plomma2 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hei. Har spist en god del is i det siste. Selvfølgelig er det usunt, men er det verre en vanlig godteri, eller stiller de seg likt? - Plomma Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Det kommer jo annpå hva slags is du spiser a.. Endret 27. oktober 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Vanlig fløteis med vaniljesmak. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Om du tenker på "usundt" som i å helle i deg noe veldig kaldt noe og skade kroppen så har wikipedia svaret: http://no.wikipedia.org/wiki/Iskrem#Er_is_sunt.3F Om du tenker på sukkerinnhold, fett etc. så står det på pakken. Har du en normal kroppsfasong og mosjonerer daglig så er det ikke noe proglem å spise is. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Is er mye bedre en annen godteri har jeg hørt. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Tenk på kalorimengen og sett opp mot godteri, fettinhold, karbohydrater osv. Har hørt at enkelte typer sorbet er sunnere enn is. Dette er da en teit ting å beregne med tanke på at du faktisk får kjøpt "Fedon King" på Burgerking. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Vanlig softis er faktisk ikke så gærnt. Nesten ikke fett i den, i følge en bekjent av meg som driver konditori. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Vanlig softis er faktisk ikke så gærnt. Nesten ikke fett i den, i følge en bekjent av meg som driver konditori. 7187682[/snapback] Nå er det ikke fett som gjør deg feit i Norge, det er karbohydratene. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 dreaaaaaaaaaaaam, dreaaaaaam, dreaaaaaaaaaam, i love you. (elns) Vanlig 2 liters dunker med vaniljeis inneholder cirka 220 kcal pr 100g, det varierer litt fra merke til merke. Dream Jordbær inneholder 155 kcal pr 100g og mye mindre fett da den er basert på youghurt, men mer karbohydrater. Så kan man begynne å diskutere i det vide og det brede om det er bedre å spise is, kontra sjokolade, Her har det mye å si hvilken is du spiser kontra hvilken sjokolade du spiser. I ditt tifelle slår vanlig fløteis på dunk alle typer sjokolade (min mening). Godtejungelen er stor, men min menig er at is som holder et kcal nivå rundt 230 pr 100g, er sunnere enn veldig mye av godteriet som man får kjøpt. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Is er mye bedre en annen godteri har jeg hørt. 7168356[/snapback] Har hørt det samme. Endret 5. november 2006 av Leptox Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Is er ikke så gæærnt, egentlig, i alle fall ikke norsk is. Det er jo et meieriprodukt, og inneholder vel heller lite kunstige tilsetningsstoffer. Men kalorifritt er det jo ikke. Vann-is (saftis og sorbeeter) inneholder vel mindre melkeprodukter med ofte mer sukker, også. Youghurtis er også et alternativ. Glad i is, jeg, og jeg lever enda Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Er vel ganske mye sukker i is? Men jeg tror ikke is er noe mer usunt enn for eksempel et glass med iste eller en kopp kaffe (som folk drikker mye mer av enn de aller fleste spiser is). Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Er vel ganske mye sukker i is? Men jeg tror ikke is er noe mer usunt enn for eksempel et glass med iste eller en kopp kaffe (som folk drikker mye mer av enn de aller fleste spiser is). Kaffe er sundt Kalorier tar vel ikke livet av noen! Hvis man skal ungå dem ville vi jo dødd! Så hvordan kan dere bruke kaloriinnholdet til å måle hvor usundt/sundt et matprodukt er? Er vel egentlig bare overvektige som personer som ikke vil bli overvektige som bryr seg om kaloriene. Uansett... sukker (sukrose og glukose. Ikke fruktose!), stivelse og mettet fett. Selv syns jeg ikke det er noe utover dette som man kan bruke til å måle hvor usundt et produkt er. Kanskje lektinet som er i hvetemel, men er ikke alle som reagerer på dette. Man må også ta med næringstoffer. Har et produkt disse stoffene og samtidig en del sukker kan det vel samtidig være sundt Selv om det hadde vært bedre å fått i seg næringstoffene et annet sted hvor vi ikke hadde fått i oss sukkeret. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg spiser en del is iblandt, men jeg har ikke lagt på meg så veldig mye selv om jeg ikke er spesielt aktiv annet enn at jeg går en del til byen. Et pluss med å ikke ha bil.. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg spiser en del is iblandt, men jeg har ikke lagt på meg så veldig mye selv om jeg ikke er spesielt aktiv annet enn at jeg går en del til byen. Et pluss med å ikke ha bil.. 7418161[/snapback] Til eller på? Sitter å spiser "Dream" nå jeg! ..does it look like I care? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Er first Price is, som er melkebasert sunt? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Er first Price is, som er melkebasert sunt? Tar sjansen på å svare tvert nei på den der før jeg har sett næringsinnhold Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Husk at de fyller på halvparten luft i isen da. Så er mindre enn det ser ut som. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 En av de beste isene på dunk/boks jeg liker er "Diplom Royale Spesial Nøttesjokolade". Mmmmmm den er god! Mørk deilig sjokolade og nøtter.. Men du kan smake det på den at den er skikkelig feit da.. Har ikke sjekket mengden av fett i den..men den er veldig creamy. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Er first Price is, som er melkebasert sunt? 7432159[/snapback] First Price sin vaniljeis er litt forskjellig fra vanlig norsk fløteis. Den lages nemlig av vann og melkepulver, ikke melk og fløte. Hvordan dette arter seg kostholdsmessig er jeg ikke sikker på. (Vil bare legge til at First Price-isen smaker mye dårligere enn annen is i mine øyne. Skjønte nesten at den var vannbasert før jeg fikk smakt på den.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå