Gå til innhold

Xbox 360: Trådløs nettkobling...

Quagmire

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg Xbox 360 igår men kommer meg ikke inn på Live, det står at man ikke finner siden gjennom "Wireless Network" men går fint gjennom "Network adapter" kontrollen.

Det jeg lurte på da er om man må bruke en motaker spesielt laget for 360 eller om man kan bruke hvilken som helst motaker, slik som den jeg har koblet på min egen PC...? Da altså for å få kontakt med D-Link ruteren... Som dere sikkert har forstått så har jeg testa det med motakeren som jeg bruker på PC'en :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du må kjøpe sånn dritdyr greie til 360en ;)

7166092[/snapback]

Var redd for det... :mad:

Er det mulig å koble 360 på dataen, eller må den kobles rett på et modem eller ruter? Har jo nett på dataen :hmm:

Endret av Quagmire
Lenke til kommentar
Tror du må kjøpe sånn dritdyr greie til 360en ;)

7166092[/snapback]

Var redd for det... :mad:

Er det mulig å koble 360 på dataen, eller må den kobles rett på et modem eller ruter? Har jo nett på dataen :hmm:

7166118[/snapback]

Du kan da bruke link-kabel.. Har selv sånn dritdyr til tråløst nettverk. det er digg!

Lenke til kommentar

Ja, men funker det å koble den opp mot PC'en som igjen er tilkoblet nett gjennom D-Link? D-Linken er koblet på hos han jeg leier til, det er der jeg får nett ifra og da er det ikke så greit å strekke lange kabler inn døra hans :D

Hvor mye koster en sånn XBox Wireless forresten? Må innom Expert imorgen uansett for å hente spillet som ikke var med i pakken... Skulle være med Lego Wars 2 ifølge reklamen, men det lå ikke i boksen... :hrm:

Endret av Quagmire
Lenke til kommentar

Det kan du, kople xboxen og pcen sammen med nettverkskabelen som fulgte med og lag en bro mellom internettilkoplinga og xboxen inne på nettverkstilkoplingsmenyen. Det er ikke sikkert du trenger å lage bro heller, jeg trengte ikke det på min pc. Broren min måtte det på sin.

Endret av xeran2
Lenke til kommentar
Det kan du, kople xboxen og pcen sammen med nettverkskabelen som fulgte med og lag en bro mellom internettilkoplinga og xboxen inne på nettverkstilkoplingsmenyen. Det er ikke sikkert du trenger å lage bro heller, jeg trengte ikke det på min pc. Broren min måtte det på sin.

7166508[/snapback]

Hmm... "Det finnes en IP-adressekonflikt med et annet system på nettverket" kommer opp på dataskjermen når jeg tar IP testen på xboxen... er det mulig jeg har gjort noe feil...? :innocent: Har koblet X-boxen med nettverkskortet og prøvd og lage bro (noe jeg sikkert har gjort feil) Når jeg sjekka IP osv på nettverksbroa tok jeg å satt det samme inn manuelt på xboxen. Det hjalp ikke et sekund hvertfall :ermm: Skulle nesten trodd PC'en i det minste skulle ha poppet opp et eller annet når jeg koblet x-boxen og PC'en sammen, det skjedde ikke :roll:

Endret av Quagmire
Lenke til kommentar

Broren min hadde også problemer med IP-adressen når han skulle koble til internett, jeg måtte sette den manuelt på xboxen mener jeg å huske. Men alt det andre satte jeg på automatisk, jeg delte internettilkoblinga og lagde bro mellom xboxen og internettilkoblinga. Dermed så virka det. Skjer det absolutt ingenting når du kobler xboxen og pcen sammen?

Lenke til kommentar
Broren min hadde også problemer med IP-adressen når han skulle koble til internett, jeg måtte sette den manuelt på xboxen mener jeg å huske. Men alt det andre satte jeg på automatisk, jeg delte internettilkoblinga og lagde bro mellom xboxen og internettilkoblinga. Dermed så virka det. Skjer det absolutt ingenting når du kobler xboxen og pcen sammen?

7168433[/snapback]

Jeg krøp til korset nå og kjøpte meg Xbox Wireless... Det funka som bare rakkern! Takker for tipsa du ga meg, men det virka som at ting ikke ville fungere her uansett hva jeg prøvde på :ermm:

Vel, nå blir det å lage meg en acount :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg betalte 699,- på Expert for den... Om det er billig eller dyrt vet jeg ikke :hmm:

7179860[/snapback]

Dette var noe av utstyret jeg kjøpte med maskinen på realesen i fjor og har ikke angret ett sekund. Koster ikke mer enn 100kr mer enn ett spill og da slipper du aldri mer å bruke den teite kabelen :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...