Mortings Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) satt og tenkte en dag at jeg skulle lage et spesielt kabinett(modde det) da slo det meg at jeg kunne kjøpe et billig kabinett og fikse det så det blir konge fett. Liten sketchup av hvordan den skal se ut.. mangler lcd skjerm, vifta på toppern, viftestyrer da! Sponsorer: (Bildene er trykkbare) -Vibrasjonsdemping til vifter(80mm,92mm,PSU) fikk sponsing: -92mm vifte -portofritt takk til vendur - Portofritt - Litt rabatt Stor takk til komplett - chrome list (utsolgt) - LED's - Portofritt - UV blå Kontakter til vifter(male, female), molex(male), sata stor takk til NETSHOP - Portofritt Stor takk til SHG også for at de sponser meg Takk for at dere hjelper meg med og gjøre prosjektet bedre og gjøre kostnadene mindre Skal gjennomføres: -plexi vindu -integrert viftestyrer -integrert LCD skjerm -lakke chrome inni kabinettet -heelt lydløs Det jeg trenger: viftegriller(standard) vifter(80mm,92mm) støydemping(vibrasjonsdemping) blå katoder ting til viftestyrer(potmeter, kapper osv) lcd skjerm(16x2) chrome lakk alt dette er bestilt! komentarer legges inn her Morten Endret 11. oktober 2007 av Mortings Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) MINI-UPDATE 27.10 I dag var jeg en tur på bilXtra og kjøpte meg en boks med Chrome lakk, som jeg skal bruke til og lakke inni kabinettet. jeg er veldig fornøyd med resultatet 1. lakering inni (litt uklart men) 1. lakering rack 1. lakering sidedør 1. lakering sidedør er fornøyd med dagen jeg. ble bedre enn jeg hadde forventet egentlig Komentarer legges inn her! Morten Endret 15. november 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) MINI-UPDATE 28.10 var fornøyd med dagen i går, så får håpe det blir like bra i dag da.. i dag skal jeg: - lakke 2. strøke - sleeve litt kabler - sette sammen kabinettet 2. strøk inni kabinettet 2.strøk bak 2. strøk sidedør sidedøra glinser? er jo veldig fornøyd så langt da! Nå er lakken tørr, og jeg har satt sammen kabinettet.. det blå du ser på bildet er maskeringsteip som viser hvor vinduet slal være.. Jeg har også begynt og sleeve litt kabler.. FØR UNDER FERDIG i dag blei jeg ferdig med det jeg skulle og alt gikk etter planen... Komentarer legges inn her! jeg venter på delene mine, som jeg trur kommer på tirsdag, så jeg kan fortsette og jobbe litt Morten Endret 15. november 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) MINI-MINI-UPDATE I dag har jeg ikke gjort stort, men litt da.. når jeg kom hjem fra skolen sp dro jeg en tur på bilxtra for og se om de hadde hullsag og dremelskiver. det hviste seg at de ikke hadde noe av det. jeg kom hjem, og tenkte at jeg skulle se litt på sidedøra.. så syklet bort til H.Glass og leverte sidedøra, og ba de skjære den til..det skulle de gjøre for ca. 100kr så dro noen kamerater av meg ned på H.bygg og kjøpte hullsag, for der hadde de, men ikke no dremelskiver da. tok også noen bilder med digitaltkamera i dag;) her er den nye hullsaga jeg kjøpte.. den er til og skjære hull til vifta jeg skal ha i toppen;) her har jeg markert på innsiden hvor vifta skal være.. tok også noen fler bilder av lakeringa her er etter 2.lakeringa bakfra! er ikke kabinettet kult? men skal jo såklart bli enda kulere;) Komentarer legges inn her! venter jo fortsatt på varene fra microplex, elfa og vendur da.! Morten Endret 15. november 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 (endret) UPDATE Endelig fikk jeg delene jeg bestile fra microplex og elfa.. Her er de nye delene fra microplex.. lcd displayet, thumbscrews og conector kit.. Her er tinga fra ELFA en kamerat skal fikse viftestyrern til meg, det kommer bilder av den og da.. Her er det nye LCD displayet.. er det ikke kuult? Komentarer legges inn her! kommer flere bilder av hullet som jeg har skjert. det til vifta, også kommer det bilde av plexi glasset jeg kjøpte;) Morten Endret 15. november 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 (endret) MINI-UPDATE I dag var jeg en tur med fatter'n på h.bygg, pappa skulle ha noe skrue greier så da ble jeg like så godt med for og se etter kappeskiver til dremelen.. og det hadde de og eller ikke løse da.. måtte kjøpe en boks med alt, men men! da har jeg jo alt da :!: Her er den stoore pakka med dremel verktøy og her er de berømte kappe skivene jeg får ikke jobba no i dag, for er en kamerat som skal skjære hull til plexi vindu! Komentarer legges inn her Morten Endret 15. november 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 (endret) UPDATE i dag har jeg ikke fått gjort noe, for venter på tinga som en kamerat har fiksa på! han har skjørt ut hullet til 92mm vifta mi i toppen og skjørt ut sidedøra men jeg har i vartfall fått delene mine fra vendur i dag da Her er dele fra vendur vibrajsonsdempene matter(til viftene) og PSU... og selvfølgelig viften jeg fikk av dem da takk til vendur.. Komentarer legges inn her! Morten Endret 29. november 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 (endret) UPDATE I dag har jeg fått jo litt.. borra, skjært ut, lakka og sånn! jeg fant også no fett på verkstedet til fatter'n.. netting som jeg kan bruke til og ha over vifta på toppen var nede hos kameraten min og henta toppen til kabinettet for han har dremel og da skjærte han det ut Her har jeg lakkert 3. strøket på den og borret hull til og feste vifta.. måtte lakere et strøk til siden det var masse riper og sånn:( Måtte jo prøve om vifta passa(er ikke den vifta jeg skal bruke).. og det gjorde den dette bildet er tatt før det andre.. Dette er fra andre siden denne var svart før, fikk den av en kamerat.. jeg tok stål børsten og tok av lakken jeg har ikke no bildet før jeg gjorde det da Se hva jeg fant på vekstedet til fatter'n netting.. var det jeg skulle kjøpe, men nå trenger jeg jo ikke det Nå har jeg skjært ut nettingen jeg fant Måtte jo ha et bildet med nettingen festet i vifta og da Er egentlig ganske fornøyd med dagen jeg Komentarer legges inn her! Morten Endret 15. november 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 (endret) UPDATE I dag har jeg egentlig fått gjort en del, med god hjelp av en kamerat da -Skjært ferdig sidedøra, og pussa -Viftestyreren begynner og ta form -Plexien er festet på sidedøra som du ser over har jeg fått gjort litt.. men har ikke så veldig mange bilder da.. kommer fler! Dette er under pussinga av sidevinduet.. eller hullet.. Litt mer zooma inn Her er sidedøra ferdig pussa.. Komentarer legges inn her! Morten Endret 15. november 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 (endret) PHOTO UPDATE Tenkte jeg bare skulle legge ut noen bilder av kabinettet, hvordan det ser ut så langt.. har ikke sidedøra da.. kommer seinere! En liten fotosekvens Hvis dere ser på det siste bildet, så ser dere at hullet til vifta er litt dårlig og skarpt og sånn.. noen som har no forslag til hvordan jeg kan få det fint? glatt og sånn, så legg igjen en post i komentar tråden min Komentarer legges her! Morten Endret 19. november 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 (endret) UPDATE I dag har jeg vært til innkjøp av litt forskjellig.. blant annet lakk; klarlakk, og sort lakk, dette skal bruker til og lakke kabinettets utside. har også kjøpt våtslipepapir; 1000,800,600. det skal brukes til og pusse litt der hvor det er ujevnt runt sidedøra, og viftehullet, og før jeg lakker Klarlakk, svart lakk, våtslipepapir, og selvfølgelig litt og tygge på.. Enda et Et til.. detta er til datan da Detta er til meg Komentarer legges her! Morten Endret 15. november 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 (endret) MINI UPDATE I dag fikk jeg delene jeg bestilte fra Pcstyling;) Se hva som skjer :!: Blå katoder, og et blått laser lys Laseren enda et av laseren laseren mot kamera.. Laseren mot kamera en gang til Her er viften på toppen med katoder inni kabinettet.. (under) Viften med katoder ovenifra Hva syns dere om viften med lys i kabinettet?? si det i komentartråden! Komentarer legges inn her! Morten Endret 17. november 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 (endret) MINI UPDATE- LCD, viftestyrer Hei igjen! nå har jeg tegnet opp hvor lcd'en og viftestyreren skal sitte Har noen bilder!! Måtte først skjære et lite hull i et pappstykke for og sjekke størrelsen på hullet;) Under, der er det en liten glippe mellom pappen og kortet, der må jeg finne på noe og tette med.. noen forslag? Her syns det bedre! Her har jeg tegnet opp hvor lcd'en skal være også tok jeg hettene til den gamle viftestyreren min.. mulig jeg kan bruke de Et litt mere oversiktlig bildet.. Hva syns dere? -Uten blitz -Med blitz Nå venter jeg bare på tinga mine(dremel og sponsinga fra komplett og netshop og sånn! regner med det kommer onsdag 21.11 Komentarer legges inn her! Morten Endret 21. november 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Tenkte litt på den viftestyreren.. kanskje jeg skal drite i og lage viftestyrer og heller bruke den jeg har(en gammel revoltec). kan bare ta av dekselet og bare feste kortet i toppen av kabisset har i hvertfall noen bilder av viftestyreren.. ganske mange og egentlig, var i fotohumør.. hehe :!: er også litt bilder av lcd'en og sånn! Sett forfra, den er for 4vifter.. Forfra igjen.. Bakfra, her ser man koblingene og litt sånn Bakfra igjen!! Et fra siden og ja Her er potmetera.. de man stiller hastigheten på viften.. eller spenninga på volten da LCD under! LCD og viftestyrer forfra! LCD og viftestyrer bakfra! Her har jeg lagt LCD og viftestyrer der de antageligvis vil stå! ZOOM Ikke ZOOM Komentarer legges inn her! Morten Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 (endret) UPDATE jauda! nå har jeg fått dremelen og sånn! dette har jeg venta lenge på, og få skjært ut til LCD'en og viftestyreren.. 1! 2! 3! Med det 4. skal det skje Heelt perfekt! ZOOM Her ser du LCD'en plasert i hullet! og hullet var perfekt er faktisk første gang jeg bruker en dremel ZOOM Da har jeg begynt og borre hull til viftestyreren! Her er det første hullet ferdig og holder på med det andre.. Da er jeg ferdig med alle hulla! passer det? Jada! det passa.. jeg er god ass ZOOM!! Med lcd LCD zoom :!: Baksiden.. hva syns dere om det jeg har gjort i dag? komenter det her da vell Morten Endret 22. november 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 UPDATE jada! nå har jeg fått pakkene fra Netshop og Komplett! Takk for sponsinga Her er pakken fra Netshop.. Her er pakken fra Komplett! Her er tinga jeg fikk fra Netshop(sponsing) Her er tinga fra komplett.. fri frakt og rabatt! Her er koppholderen som jeg bestilte fra komplett.. Eject ;D Ja! da skal jeg begynne og skifte litt kontakter og sånn.. Her er strømforsyninga.. en NorthQ Her er pakken jeg bruker! et sunbeam kit Før Etter Sånn blei det når jeg hadde bytta litt kontakter Har også lakka litt.. etter andre strøket zoom Da har jeg fått igjen sidedøra Det var fatsik perspex glass, ikke plexi! Front! Eject Komentarer legges inn her! Morten Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 (endret) UPDATE Dette er gjort for en stund siden, men har ikke fått bildene før nå! Har skjært hullet til viften i topp, og hull til perspex'en.. Er ikke så veldig bra bilder, for er tatt med mobil Målt opp hull til viften i topp! Ferdig skjært ut.. Hva syns dere?? Under Merket sidedøra, klar til og skjæres! Under skjæring! Ferdig skjært ut Perspexet mitt Ferdig og festet på kabinettet Da venter jeg bare på chromelisten som jeg har bestilt fra microplex Komentarer legges her! Morten Endret 28. november 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 (endret) UPDATE Da er jeg i gang igjen! er en stund siden jeg har fått skrivd litt her, men har jobbet med prosjektet for det da, og tatt bilder og.. Her er bilder fra lakkinga, festing av lcd og masse sånn.. Se her ja.. pakke fra SHG tusen takk for fri frakt Ram kjølere CHROME seff Har satt på RAM kjølerene nå, og det ser jo fett ut da Med blått lys Uten blått lys! Her har jeg lakket sidedøra og toppen.. det skal pusses helt ned igjen og lakkes på nytt! Her er viftestyreren festet med nye skruer, og skal sparkles! Bak viftestyreren! Lcd hullet borret opp til 3mm LCD og viftestyrer festet(lcd er skrudd fast) Bak LCD.. Sparklet der det var ujevnt.. Pusset sidedør før lakkering! Lakkert sidedøra.. blei bra Jeg har jo selvfølgelig på meg maske når jeg lakker og sparkler da, for det stinker helt sinnsykt! Nå har jeg lagt under skivende jeg skulle ha der.. Nå har jeg sparklet lcd'en og mer rundt der det var ujevnt.. Da venter jeg bare på at det skal tørke, men tenker jeg venter til i morgen med og pusse og lakke! Har pusset sidedøra og klar for og lakke Komentarer legges inn her! Morten Endret 30. november 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 (endret) UPDATE Da har jeg fått en pakke fra microplex skal vi se hva det er opp i den? Jada, flat og fiin! hehe Her var det 2chrome lister, litt sleeving, haribo cola, og et gamer blad! Hva syns dere? jeg må ha det sånn for har rette hjørner.. Ble ikke så værst Her er verkstedet jeg arbeider.. Her er perspexet tatt av igjen;) Har også tatt noen bilder av kabinettet med lys i og sånn Sidedøra.. uten list(bildet er gamlere en de over).. Temperaturmåleren! Sidedøra Komentarer legges inn her! Morten Endret 30. november 2006 av Morten92 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 UPDATE Da er vi inne i Desember og kabinettet burde bli ferdig snart, og nå er det ikke mye som står igjen.. veit nesten ikke om noe mer jeg Har dere noe forslag? så komenter det her Her har jeg sparklet ferdig og klar til og lakke toppen Ferdig lakket toppen, og ser jo ganske bra ut da Enda et.. blei det ikke bra? Har også prøvd og redigert litt bilder og da, så legger ut noen av de En liten bildesekvens: Komentarer legges inn her! Morten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå