iChristian Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Finnes det noen måte for hvordan jeg kan kontrollere hvor mye prosessorkraft min Intel CPU på 1.6GHz? Det er en Mobile CPU Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hei! Har du sjekket "Systemmonitor"? Du finner den under System -> Administrasjon -> Systemmonitor i Ubuntu. Om det ikke er bra nok, så overse innlegget. Hilsen, efikkan.* Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Beklager, min feil, jeg tror ikke jeg var tydelig nok, jeg ønsker å begrense CPUen slik at den kun jobber på f.eks 1GHz og ikke noe mer, for eksempel Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Kanskje en bios endring er det du leter etter. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Kanskje en bios endring er det du leter etter. 7166257[/snapback] Bare hvis jeg har muligheten til å regulere det med datamaskinen påslått Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Først installerer du powernowd pakken. Så legger du til "CPU Frequency Scaling Monitor"-appleten til panelet. Da skal du kunne velge cpu frekvens og "governor" (ondemand, powersave, osv.) ved å trykke på denne appleten med venstre museknapp. Hvis du ikke får slike valg, kan du ta en nærmere titt på denne: http://ubuntu.wordpress.com/2005/11/04/ena...quency-scaling/ (litt gammel, men muligens noe som kan brukes). Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg regner med at et program til overklokking også vil kunne overklokke. Se her. (resultat fra et raskt søk i Google) Hilsen, efikkan.* Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Den funket bra , riktignok så går den ikke automatisk lenger, men det får jeg løse senere Edit: Leste litt til, fikk til begge Endret 27. oktober 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå