Gå til innhold

S3IS vs FZ7

Hvilket kamera er best  

11 stemmer

1. 1. Hvilket kamera er best

• Canon Powershot S3 IS
      8
    • Panasonic Lumix FZ7
      3

Anbefalte innlegg

Og i testen av S3IS ble resultatet:

http://www.megapixel.net/reviews/canon-s3is/s3-results.php

Functionality Total: 9,0

Photographic Qualities Total : 9,2

Husk at du bør ha et ekstra batteri til FZ7. Har sett dem til 500-750 kroner.

Til S3IS må du kjøpe med lader. Du får en bra en for ca 300 kroner inklusiv batterier. F.eks.:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=72461

Og trenger du flere oppladbare AA batterier til S3IS får du 4 stk for ca 150 kroner.

Nå har du jo bestemt deg for FZ7, men hvis du skulle ombestemme deg til S3IS må du kjøpe med lader sammen med kameraet. Kameraet leveres kun med 4 stk engangsbatterier. Veldig dårlig av Canon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. S3IS' resultat i testen er det ikke store forskjellene hvis man regner med at jeg har Photoshop fra før av.

Karakterene utenom software-karakteren er de ganske så like, med små unntak. Et poeng fra eller til skal ikke endre mitt syn på kvaliteten på FZ7 i forhold til S3.

Det med batteri vet jeg, men det er ikke snakk om at "du har sett dem til oppmot 500-700 kroner". Afseth har sett dem til rundt 200-300 kroner, noe som er på samme prisen som 4 AA-batterier koster med lader for bruk til S3.

Når S3 i utgangspunktet er dyrere enn FZ7, står jeg på mitt valg. :D

Lenke til kommentar
hvis du skulle ombestemme deg til S3IS må du kjøpe med lader sammen med kameraet. Kameraet leveres kun med 4 stk engangsbatterier. Veldig dårlig av Canon.

7191668[/snapback]

Om man skulle trenge nødbatterier en gang, kan det være greit å ha et sett med AA lithiumbatterier i lomma. De er litt dyrere enn vanlige alkaliske AA batterier, men varer mye lenger ettersom et digitalkamera ikke klarer å utnytte hele det alkaliske batteriet. Da de alkaliske begynner å miste spenning (noe de gjør omtrent med en gang) så er det ikke lenger nok strøm til kameraet. Lithiumbatterier holder full spenning til de er helt tomme.

De som følger med S3IS er for øvrig alkaliske og varer ikke spesielt lenge. Du kan like gjerne kjøpe med et sett lithium med en gang, og bruke de som følger med kameraet til fjernkontroller eller annet. Der får du ihvertfall utnyttet hele batteriet.

Lenke til kommentar
Det med batteri vet jeg, men det er ikke snakk om at "du har sett dem til oppmot 500-700 kroner". Afseth har sett dem til rundt 200-300 kroner, noe som er på samme prisen som 4 AA-batterier koster med lader for bruk til S3.

Når S3 i utgangspunktet er dyrere enn FZ7, står jeg på mitt valg. :D

7191702[/snapback]

Jeg sa vel "noen hundrelapper" :) Men du bør lett få uoriginale av et godt merke til 2-300 kroner. De er like gode som de originale, og uansett hva produsenten av kameraet vil få deg til å tro, så mister du ikke garanti om du bruker uoriginale (bare ikke velg de aller billigste til 50 kroner eller noe sånt på Ebay da de gjerne mangler sikringer eller andre sikkerhetsinstallasjoner... de kan resultere i tap av garanti om det er selve batteriet som er skyld i feilen).

Lenke til kommentar
Sikkert. Butikken garanterer jo at det ikke vil føre til skade på kameraet:
Vi garanterer at våre batterier ikke skader produktet ditt på noen måte. Dersom produktprodusenten beviser at en feil skyldes uoriginalt batteri, dekker vi reparasjonskostnadene.

7192021[/snapback]

Ser jo fint ut det.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...