Gå til innhold

Acer 5102 WLMi - God PC?


pcpcpc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=71029#

 

Vil nå si den er bedre da den har et x1300 kort som vil fungere til alle gamle og nye spill på lav/middels grafikk. Jeg vet du ikke skrev at du skal bruke den til spill av nyere dato men er allikvel greit å ha når den har nøyaktig samme spesifikasjoner med unntak av skjermkortet ;)

7166307[/snapback]

 

X1100 er faktisk et nyere kort en X1300 og vil yte helt på det jevne... Uansett så er ingen av dem gode til nye spill...

Lenke til kommentar

Fin maskin dette, ikke noe grafikkort å skryte av, men helt greit. Om du kjøper maskinen, vil du sikkert merke at den er utrolig treg. Det har noe med Acers innebyggede strømstyringsprogrammer etc., som du egentlig burde kvitte deg med med en gang.

Det beste er egentlig å installere en vanlig type XP fra CD, siden installasjonen som du får med maskinen, ikke sparer deg for sirupsprogrammene. Det lønner seg også å konvertere partisjonene, som p.g.a. backupprogram er i FAT32, over til NTFS.

Høytalerne er egentlig elendige, men duger greit nok til Windows-lyder.

Dessuten bør du installere nye grafikkortdrivere uansett, de som følger med gjør maskinen umulig i spill.

 

Etter litt fiksing er dette en svært bra maskin, som er verdt pengene og vel så det.

Lenke til kommentar
X1100 er faktisk et nyere kort en X1300 og vil yte helt på det jevne... Uansett så er ingen av dem gode til nye spill...

7167384[/snapback]

 

Litt forskjell da X1100 er en integrert oppgradert løsning av X200, mens X1300 er dedikert og yter en god del bedre. X1300 drar mange nyere spill greit på middels til lav grafikk, kjekt å ha om trådstarter skal ha maskina noen år og etterhvert vil prøve nyere spill :)

 

Til trådstarter: Den fra psdata holder jo i massevis til war 3 den og, men jeg ville valgt den fra mpx siden den har bedre grafikk-kort og raskere prosessor til samme pris. Her er en test av den fra psdata: http://www.notebookreview.com/default.asp?...+GHz+%2D+15%2E4 den fra mpx vil yte bedre i spill og litt i windows, kan dog hende batteriet blir litt dårligere på mpx sin siden grafikk-kortet er kraftigere og dermed trekker mer strøm.

Lenke til kommentar

Marginalt bedre faktisk...

 

De nye integrerte kortene yter faktisk like godt som eldre med dedikert minne...

 

X1300 er det gamle kortet som satt i Dell 6000 maskinene og det lå jevnt med ATI9700 128MB i 3D Mark så dette er faktisk ikke noe godt kort "pr 2006" men nå slutter vi denne diskusjonen...

 

Jeg vil i hvertfall ikke anbefale dette kortet til menneske som ønsker en maskin som takler nye spill, da det finnes mye bedre kort hvis man legger litt mer penger i kjøpet.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Godt over dobbelt så god ytelse synes ikke jeg er marginalt. Eks er doom 3 nærmest uspillbart på X200 (14 fps i 800x600) med mindre du kjører minimumsgrafikk, mens det greier rundt 30 fps i 1024x768 på X1300, dvs godt over dobbelt så raskt da oppløsningen også er høyere. Men ellers helt enig i deg, 7600go\X1600 er minimum for god grafikk i de nyeste spillene, firer du derimot på kravene greir du kjøre det meste på X1300, noe du desverre kan glemme med X200\GMA950. Eks oblivion som kjører greit på 1024x768 med lave instillinger (tro det eller ei), med X1300, går ikke påX200. Prøvde det på kompisen sin latitude med X300 (som er endel bedre enn X200) og det hakket for mye selv på aller laveste innstilling.

Lenke til kommentar
Godt over dobbelt så god ytelse synes ikke jeg er marginalt. Eks er doom 3 nærmest uspillbart på X200 (14 fps i 800x600) med mindre du kjører minimumsgrafikk, mens det greier rundt 30 fps i 1024x768 på X1300, dvs godt over dobbelt så raskt da oppløsningen også er høyere. Men ellers helt enig i deg, 7600go\X1600 er minimum for god grafikk i de nyeste spillene, firer du derimot på kravene greir du kjøre det meste på X1300, noe du desverre kan glemme med X200\GMA950. Eks oblivion som kjører greit på 1024x768 med lave instillinger (tro det eller ei), med X1300, går ikke påX200. Prøvde det på kompisen sin latitude med X300 (som er endel bedre enn X200) og det hakket for mye selv på aller laveste innstilling.

7169719[/snapback]

 

Oki!

 

Godt du har så mange gode kamerater med alle forskjellige skjermkort som vi diskuterer... :!:

 

Vel for meg så yter X1300 for dårlig til å bli anbefalt, og "for meg" faller det i katogorien "anbefales ikke med nye 3D spill" så får du mene hva du vil.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Oki!

 

Godt du har så mange gode kamerater med alle forskjellige skjermkort som vi diskuterer... :!:

 

Vel for meg så yter X1300 for dårlig til å bli anbefalt, og "for meg" faller det i katogorien "anbefales ikke med nye 3D spill" så får du mene hva du vil.

7169761[/snapback]

 

Det meste henter jeg da fra benchmarks som ligger på anandtech, digit-life etc, men har og noen venner med diverse bærbare. Må nesten korrigere deg når du sier noe feil ,akkurat som du korrigerer meg og alle andre om vi sier noe feil :D Ja, helt enig i at det ikke bør anbefales til nye spill, men for de med lave ambisjoner om grafikk-instillinger og et stramt budsjett vil jeg selvfølgelig anbefale den med best grafikk-løsning. Hadde budsjettet vært litt høyere ville jeg selvsagt gitt andre og bedre råd som nok jeg og du er mer enige om ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...