Gå til innhold

Netthandelen.no "Offisiell" diskusjonstråd....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er svaret:

 

Det kan høres ut ut som vedkommende kanskje har satt på caching av nettsider e.l. Det går ann i Internet Explorer å definere at sider IKKE skal lastes hver gang, og da blir det problemer av dette slaget.

 

Alternativt kan vedkommende bruke en Proxy-server som cacher trafikk slik at han får gamle filer.

 

Det kan også være at vedkommende bruker en sær nettleser som vi ikke har fått testet.

 

Sjekk om dette kan være noe av årsaken.

 

Einar

Lenke til kommentar

Fraktsvindel av netthandelen?

 

er det slik de tjener penger?

 

Bestilte meg et par proson twin høyttalere for noen uker siden. Og for dette betalte jeg nesten 600 i frakt + gebyr.

 

MEN, jeg ble ikke fornøyd med høuttalerne så jeg solgte dem isteden. Og når jeg sendte de betalte jeg kun 398 i frakt. :no:

 

Og når man tenker på at netthandelen med sine avtaler og sitt kvantum trolig har en mye bedre fraktpris enn oss på privatmarkedet, så betaler vi alt for mye i frakt, som de selv putter i lommen?

 

Ikke vet jeg, men skal en del til å bortforklare dette?

 

Sjekk selv, på vekt på høyttalerne inne på netthandelen sine sider, står det vekt 24 kg pr stk. Disse ble veid til 23,6 pr stk av posten, ifølge pakkeseddelen. Gå deretter på posten, posten sine priser

Står svart på hvitt, 199 kroner for pakker under 25kg. Samt de går heller ikke under spesialgods, da de er under 120 høy.

 

Er det slik det drives? Pynter litt på tall osv?

 

Ble bare så irritert når jeg oppdaget dette, og håper ikke dette er en realitet.

Lenke til kommentar
Her er svaret:

 

Det kan høres ut ut som vedkommende kanskje har satt på caching av nettsider e.l. Det går ann i Internet Explorer å definere at sider IKKE skal lastes hver gang, og da blir det problemer av dette slaget.

 

Alternativt kan vedkommende bruke en Proxy-server som cacher trafikk slik at han får gamle filer.

 

Det kan også være at vedkommende bruker en sær nettleser som vi ikke har fått testet.

 

Sjekk om dette kan være noe av årsaken.

 

Einar

8403670[/snapback]

 

Fint å kanskje få en forklaring, bruker Opera som er den desidert beste nettleseren og skulle det vært noe feil vil jeg tro at det måtte gjelde alle auksjonene og ikke kun ett par stk.

 

Ser jeg dette flere ganger skal jeg prøve dobbeltsjekke med Explorer :thumbup:

Lenke til kommentar
Fraktsvindel av netthandelen?

 

er det slik de tjener penger?

 

Bestilte meg et par proson twin høyttalere for noen uker siden. Og for dette betalte jeg nesten 600 i frakt + gebyr.

 

MEN, jeg ble ikke fornøyd med høuttalerne så jeg solgte dem isteden. Og når jeg sendte de betalte jeg kun 398 i frakt.  :no:

8413019[/snapback]

 

Noen spørsmål....

 

Ble høyttalerne fraktet med posten eller ett annet firma?

 

Hvis de kom med posten, kom de en og en eller i samme pakke. Kom de samlet er vekten mye mer enn grensen på 25 kg.

 

Personlig synes jeg at frakten til Netthandelen er rimelig og man vet akkurat hvilke betingelser man byr med! :cool:

Lenke til kommentar

Hvis dere leser hva jeg har skrevet før dere svarer så kanskje dere har skjønt hva jeg mener.

 

Det er posten norge som fraktet de.

 

Kort fortalt, jeg betaler 600 i frakt for å få dem tilsendt, som jeg betaler til netthandelen. Og jeg visste fraktprisen på forhånd ja.

 

Men så solgte jeg høyttalerne privat. Da ble frakten på 400. Hvis det er slik på alle enkeltkollier så blir det rakst penger av det.

Lenke til kommentar

Hei der, send meg gjerne urlen til de varene du referer til så skal jeg sjekke opp.

Send meg også en epost på einar ( @ ) netthandelen.no om ditt kundenummer og fkaturanummer slik at jeg kan sjekke dette opp.

 

Og en annen sak hvis du solgte dette privat til en nabo, men du selv bor i nord-norge så er det forskjell på prisen i forhold til soner. Vi bruker postens satser når vi regner ut prisen på varene så dette må vi sjekke opp i.

 

 

Einar

Lenke til kommentar
Men poenget er at de fakturerer med høyere priser enn det posten operer med.

8423477[/snapback]

Norgespakke er ikke tilgjengelig for bedrifter*, og kan derfor ikke brukes som sammenligningsgrunnlag. Det er mye billigere å sende en norgespakke enn det er for en bedrift å sende en Servicepakke med samme betingelser.

 

* Det er jo mulig, men det må gjøres manuelt, noe som er uaktuelt firmaer som har EDI-avtale med Posten.

Lenke til kommentar

En liten klage på Netthandelen og deres rutiner.....

 

For en del tid tilbake avbestilte jeg en ordre og fikk beskjed om at de hadde en ordning om at kontoen blir sperret etter 3 avbestillinger og man må betale ett gebyr på 65 kr for å åpne den igjen.

 

Dette synes jeg er en kjempefin ordning, tross alt er det mulig man kanskje angrer på noe.

 

I dag hadde jeg min 3. avbestilling noe som er helt greit for jeg betaler gjerne gebyret.

 

Problemet er at ved den 3. avbestillingen ønske Netthandelen meg bare en fin dag noe som er vel å bra. Først når jeg skal legge inn bud på noe i siste minutt oppdager jeg at kontoen er stengt.

 

Det jeg mener er at ved 3. avbestilling burde man automatisk gi beskjed om at det er 3. avbestilling og man burde få spørsmål om man vil betale gebyret med en gang og derfor hindre at kontoen blir stengt, altså noen dager forsinkelse i sperringen hvis man sier ja til å betale gebyret.

 

Hadde jeg fått spørsmål om dette hadde gebyret allerede vært betalt i dag formiddag og kontoen hadde ikke vært sperret.

 

Istedet må jeg først oppdage at kontoen er sperret, sende beskjed til Netthandelen, de må gi meg faktura som jeg betaler. Når de har registrert betalingen åpnes kontoen min.

 

Dette er vel for tungvint? :hmm:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Du gjør det tungvindt for dem å drive butikk, de gjør det tungvindt for deg å være kunde. Du får hva du gir.

8427214[/snapback]

 

De har en policy med egne retningslinjer, da bør vel systemet tilpasses dette slik at det gjøres enkelt for begge parter.

 

Da vil det bli en vinn vinn situasjon!

 

Enkelte som ikke skjønner det... hint hint :!:

Lenke til kommentar

Er vel heller du som ikke skjønner at når du driver på slik du gjør er du lite velkommen som kunde fordi det ikke er lønnsomt for selger å ha slike "vanskelige" kunder. Gjør de det lettere for deg vil du mest sannsynlig fortsette å gjøre det vanskeligere for dem.

 

Enkelte som ikke skjønner det... hint hint

Lenke til kommentar
Er vel heller du som ikke skjønner at når du driver på slik du gjør er du lite velkommen som kunde fordi det ikke er lønnsomt for selger å ha slike "vanskelige" kunder. Gjør de det lettere for deg vil du mest sannsynlig fortsette å gjøre det vanskeligere for dem.

 

Enkelte som ikke skjønner det... hint hint

8427814[/snapback]

 

Fakta:

3 avbestillinger = gebyr

 

Uansett om noen er lite velkommen som kunde eller ikke er det sannheten.

 

Om de liker at folk avbestiller eller ei så er jobben den samme, derfor er det uansett best for alle om den gjøres så enkel som mulig.

 

Skjønte du det nå da?

Lenke til kommentar

Nei, jeg skjønner ikke hvorfor en bedrift skal legge det til rette for kunder de ikke liker. Det ville aldri jeg gjort. Jeg ville bare gjort det enda vanskeligere og økt gebyret enda mer. Hadde kunden da benyttet seg av angreretten gjentatte ganger over kort tid hadde jeg ikke godtatt bestillinger fra kunden mer og utestengt han/henne for alltid.

Lenke til kommentar
Nei, jeg skjønner ikke hvorfor en bedrift skal legge det til rette for kunder de ikke liker. Det ville aldri jeg gjort. Jeg ville bare gjort det enda vanskeligere og økt gebyret enda mer. Hadde kunden da benyttet seg av angreretten gjentatte ganger over kort tid hadde jeg ikke godtatt bestillinger fra kunden mer og utestengt han/henne for alltid.

8427884[/snapback]

 

Nå er det vel sikkert slik at de aller fleste som er medlem har avbestilt en eller flere ganger og så er det de som avbestiller som kjøper absolutt mest.

 

Og at ved å hjelpe kundene gjør man også alt enklere for seg selv, den samme jobben må uansett gjøres.

 

Å overbevise andre om en ting er vanskelig... å få dumme folk til å forstå ting de ikke har sjans til er umulig....

 

HINT HINT!

Lenke til kommentar

Hehe... ja, jeg er dum som har den meningen og det er MANGE av oss. Det er faktisk store kjente bedrifter som utfører den praksisen jeg viste til. Dette har de innført etter at de blei lei av folk som deg. Avbestillinger og angreretter oftere enn de bytter sokker. Så la oss være dumme og ikke forstå noen ting. Så får du være den smarte her så lenge. Du får ringe til Netthandelen eller poste mer her for å overbevise dem også om at de som handler mest avbestiller mest og derfor burde bli behandlet bra uansett hvordan de oppfører seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...