Reash Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hei! Hadde tenkt å koble høyttalerene mine til PC'en. Jeg trenger tips til hvordan. Høyttalerene har to ledninger hver, en + og en -. Det ser slik ut bak: Nærmere: Kabelen fra PCen består av en 3,5 mm plugg (vanlig) som skal i lydkortet mitt, og to sånne, som ligner på ledningene i en SCART kontakt: Det jeg trenger tips på er hva som skal i mellom disse to, evt. en annen løsning. på forhånd takk Reash Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Ser ikke ut som du kan koble pc til anlegget ditt, dessverre. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Ser ikke ut som du kan koble pc til anlegget ditt, dessverre. Øh? Det er ganske sjeldent at man ikke kan koble et anlegg til en PC. Dessuten ser det jo ut som at høyttalerkablene ender opp i vanlige Phono/RCA-plugger, og da er det ikke verre enn å kjøpe en kabel som går fra RCA til Minijack. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Lurer på hvorledes du tenker det. Er jo ikke en eneste linjeinngang på anlegget, blir vanskelig å koble til da. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Gah, jeg som konsentrerte for mye på høyttalerne, og trodde at de gikk fra åpen ende til RCA. Ingen innganger i front heller, trådstarter? Lenke til kommentar
Reash Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Nei, er ingen direkte inn/utgang. Ledningene kan taes ut, og da er det helt vanlige høyttaler-kabler. Finnes det en overgang fra de til RCA? Edit: Er det noe ala dette jeg trenger? Og hvis det er det, hvor kan jeg finne en norsk butikk som selger slikt? http://caraudiosecurity.com/shop/product/p...ts_id/3794.html Endret 28. oktober 2006 av Reash Lenke til kommentar
H80 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Kan man sikkert få tak i, men du trenger jo en forsterker mellom PCen og høyttalerne. Forsterkerne i lydkortet er ikke ment å drive store høyttalere. Lyden vil bli svak, og du risikerer å ødelegge lydkortet dersom du kobler 8ohms høyttalere på hodetelefonutgangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå