mortenchr Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Har søkt gjennom forumet men har ikke funnet samme tilfelle så lager ny post. Jeg skulle restarte pcen min, valgte restart ikke slå av. Når den begynte å starte igjen, fikk jeg at jeg skulle velge starte vanlig, starte som sist fungerene, safe mod osv. Valgte starte, så kommer den xp 'baren' så går den noen runder så blir skjermen blå, kommer masse tekst og så starter den på nytt. i løpet av sekunder. Noen som vet hva problemet er, og evt hvordan jeg fikser det? Mvh Morten Christensen Endret 27. oktober 2006 av mortenchr Lenke til kommentar
Computerwolf Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Det du her har opplevd kalles bluescreen dette skjer når det er et alvorlig problem med windows... det skal komme en feil kode på skjermen det er sannsylig vis den teksten du ser. Har du gjort noe i det siste før problemet oppstod? innstalert noen nye drivere eller noen programmer? Lenke til kommentar
mortenchr Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Nei, har ikke innstallert noen programmer eller noe nytt. Satt på adobe photoshop som jeg gjør daglig. Vet ikke hvorfor det skjer, vet du om en måte jeg får fikset det på? formatere? Lenke til kommentar
Computerwolf Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) hvis du har windows cden tilgjengelig kan du velge og boote fra den og trykke repair windows når du får det opp, men garantere ikke at dette løser problemet da... Edit: foresten kommer du inn i safemode? Endret 27. oktober 2006 av Computerwolf Lenke til kommentar
kairon Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 hei. har hat samme problem... still maaskinen tilbake i tid med last known good config. la maskinen starte og så kjør ein restart med slå av. etter reboot leg inn ny tids epoke i boot logg lykke til Kairon Lenke til kommentar
mortenchr Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 hvis du har windows cden tilgjengelig kan du velge og boote fra den og trykke repair windows når du får det opp, men garantere ikke at dette løser problemet da... Edit: foresten kommer du inn i safemode? 7165193[/snapback] Nei kommer ikke inn i safemode. Når den jobber å så loader den mye, så plutselig bare restarter den seg. Cden er litt problem siden den ligger hos en kamerat, men er formatere eneste sikre måten å fikse det på? Lenke til kommentar
mortenchr Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 hei. har hat samme problem... still maaskinen tilbake i tid med last known good config. la maskinen starte og så kjør ein restart med slå av.etter reboot leg inn ny tids epoke i boot logg lykke til Kairon 7165197[/snapback] Allerede prøvd men fungerte ikke. fikk høre den problemløsningen av en kompis Lenke til kommentar
Computerwolf Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Ikke formatere windows har en mulighet så vidt jeg husker til og boote fra disken for og reparer windows ikke reinstalere, vis du velger repair skal du ikke slette noe (i alle fall så vidt jeg husker) Lenke til kommentar
mortenchr Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Greit , da prøver jeg det når jeg får tak i xp cd'en. takk for hjelpa. kommer til å legge en ny beskjed når jeg vet om det funker så du evt kan si det til andre om de får samme problemet. Lenke til kommentar
Computerwolf Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 mhm bra håper det funker da, men les det som står når du trykker repair kan ikke garantere at jeg husker feil. så hvis du har masse viktig på denne maskinene ville jeg satt den i en annen maskin og tatt ut de viktige filene for og være på den sikre siden, Lykke til mvh Computerwolf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå