jur72 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Da jeg kom hjem idag, så lå det et brev fra min internettleverandør i posten. Der fikk jeg beskjed om å sjekke om jeg hadde spyware, eller kontakte dem dersom jeg hadde blitt utsatt for e-post spoofing. I vedlegget fra Paramount, kan de vise til en oppsporing, der de har min ip og en film jeg skal skal ha delt. Hva er spoofing? Min nettleverandør ble oppmodet til å gi meg beskjed om å stenge evt. hull der andre kan finne mine filer. Er dette den nye måten å få folk til å slutte å dele/hente filer fra nett? Jeg lager ikke dette innlegget for å få høre at det er feil å dele, men deler med meg en sak jeg synes folk bør vite før de gir seg ut i fildelingens verden. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 E-post spoofing gjetter jeg på at betyr at andre sender mail som ser ut som de kommer fra deg. Fatter ikke hvordan du skal kunne oppdage slikt da epost-spoofing er lettere enn å spise frokost. Og filmselskapene har sendt slike mails til ISPer i årevis. Enkelte ISPer bryr seg, enkelte videresender mailen, de fleste gir faen og noen videresender brevet til deg med notis at de gir faen Lenke til kommentar
jur72 Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Takk for svaret om spoofingen. Dette er vel ulempen med å ha en leverandør som kanskje har 1000 kunder, de tar ting litt for seriøst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå