Elverum Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Har 4 maskiner, å da hender det at jeg brått trenger en fil fra den enne maskina over på den andre.. så jeg prøvde med et program "yoshi-yhub Beta 0,387" Bruker et program som heter ODC. Alle maskinene kommer inn på huben, men ingen for connectet til hverandre. Det er kun 1 maskin som kommer inn på de andre brukerne.(maksinene) Å det er den maskinen som server DChuben.(om dette har noe betydning vet jeg ikke) jeg har skrevet inn ip adressen osv på alle maskinene. alt sammen fungerte kvelden før også. da gikk det plett fritt når det gjaldt å connecte til hverandre for å hente filer.. Men nå skjønner jeg ingen ting, det er heller ikke pga brannmurer. Så er det noen DC eksperter der ute ?? Eller vet dere om en enklere, samt like rask måte å hente filer fra maskiner i samme nettverk på. Lhar prøvd windows metoden, men syns at den tar for mye av systemet. maskina blir treg osv.. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Dersom du har deaktivert brannmur, har du også da satt på active i DC? Om alle har passive, så vil du ikke få koblet til noen... Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 hva med FTP server(e) Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 i LAN mode må alle være i Passive mode, skriv inn riktig lokal IP på alle maskinene så burde det virke som det skal. hvis ikke, prøv med alle maskinene i active Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Alle må jo ikke være i passive. Man skal kun velge passiv om man sitter bak en brannmur. Det står jo faktisk i readme'n at dersom 2 brukere, som prøver å koble til hverandre er i passive mode, så vil de ikke kunne få noen forbindelse imellom dem. Lenke til kommentar
Elverum Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Alle står på Active.. Har prøvd med passive på alle å.. men ingen ting skjer.. :\ Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Eller vet dere om en enklere, samt like rask måte å hente filer fra maskiner i samme nettverk på. Lhar prøvd windows metoden, men syns at den tar for mye av systemet. maskina blir treg osv.. 7164596[/snapback] FTP! Say no more Endret 28. oktober 2006 av tommy_89 Lenke til kommentar
Elverum Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Men fungere ftp på samme måte ?? har brukt ftp før, men da er det kun 1 maskin man kan laste opp å ned fra!??!? Å det er den som jeg har en FTP server på. Mener jeg å huske.. Å jeg er ute etter å kunne få hentet filer med alle fra alle maskinene.. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 litt off topic.. hva er reglene for å sette opp dc hub "public" ? er det lovleg i norge? las en artikkel om noen finske folk som hadde fått en del i bot.. Lenke til kommentar
plex- Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 litt off topic.. hva er reglene for å sette opp dc hub "public" ? er det lovleg i norge? las en artikkel om noen finske folk som hadde fått en del i bot.. 7173707[/snapback] Det er fullt lovlig å sette opp en DC Hub. Hva en deler på hub'en avgjør om det er lovlig eller ei. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 litt off topic.. hva er reglene for å sette opp dc hub "public" ? er det lovleg i norge? las en artikkel om noen finske folk som hadde fått en del i bot.. 7173707[/snapback] Det er fullt lovlig å sette opp en DC Hub. Hva en deler på hub'en avgjør om det er lovlig eller ei. 7173822[/snapback] så det er det samme som 2p2 nettverket det er lov å dele filer som det ikkje er sett copyright på.. Lenke til kommentar
Elverum Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Nå er det snakk om på mitt hjemmenettverk da.. Er jo kun jeg som skal flytte filer fra mine egne maskiner =) Er nemlig lei den trege windows metoden, litt artigere med en dchub =) mye enklere! Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Nå er det snakk om på mitt hjemmenettverk da.. Er jo kun jeg som skal flytte filer fra mine egne maskiner =) Er nemlig lei den trege windows metoden, litt artigere med en dchub =) mye enklere! 7175709[/snapback] heilt einig. windows metoden er ofte treig. har brukt eit program som heiter ptokax og det fungerer greit.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå