VikinGz Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Minipris koster 50kr mer i skranke enn på nett, du kan også be om å få biletten på toget Og er kjekt de plassene som har de automatene Strøm er kun på nsb konfor. Det koster en del å bygge om de toga. Samt kan du kjøpe aviser på stasjonen. Du kan også ha en laptop med 4timer batteri viss du ikke skal sitte å game på toget. har greid en 8 timers togtur bare ved hjelp av meg selv og 256mb mp3 spiller Mobiltelefon er kunn forbud i første vogn. Dette er pågrunn av frekvenser kan skape problemer for systemet (togene går ikke bare på damp lengre) Dette er førs og fremst i de elektroniske togene. Kan ikke huske de sa noe om det på agenda toget eller trønderbanen togene som går på disel. Toge er forsåvidt konfertabelt, men går sakte i Norge. I frankrike har man tog som går opp mot 300km/t. Men her har staten punget ut mange milliarder kroner for å få dette opp å gå. Og du ser at de også sliter med noen togkræsjer i de landene som har høyhastighetstog. Samt er norge litt spesielt. En tur med toget fra nord til sør betyr at man kansje skal igjenom alle årstidene faktisk. Og det kan hende det er mye vind, snø, regn,+++ Norge er mere altsidig her. Det er ikke ofte at togene nedi frankrike kjører i over 30minusgrader. Og de stenges som regel når man når litt på minus. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Men jeg syns en del av konduktørene kunne vært mer kundevennlige. I dag stod konduktøren og kranglet med en dame på regelverket, han kunne spart seg en del av kommentarene sine. Og sist jeg toget hjem fra Hamar, var en annen en frekk med en som ikke visste at han måtte ordne seg nytt studentbevis. 7166538[/snapback] Konduktørene som er mindre kundevennlige har som regel grunner til det. Jeg hater passasjerer som absolutt skal krangle med personalet. Dette hater jeg mer enn konduktører som er litt gretne. Konduktører som derimot irettesetter folk som sniker er herlig! Frekkheten med han som ikke visste han måtte ordne studentbevis kan være pga 1000 andre "studenter" som prøver å snike seg på toget uten gyldig bevis. Det står klart og tydelig flere steder at "billetten er kun gyldig sammen med et gyldig studentbevis". Synd, trist, leit om du faktisk ikke klarer å lese det. Det er isåfall din skyld og ikke konduktørens. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 VikinGz: Det som er første vogn endres hele tiden og jeg har _aldri_ hørt om det der, kan jo dog være at togene som brukes til Sverige har et eller annet snålt opplegg. Ingen av disse togsettene jeg har vært borti har hatt noe slikt: EL18 (Trekker regiontog/sørlandsbanen) EL17 BM69 (Lokaltog) BM73(Flytoget/Signatur) BM72 (Lokaltog) Ja jeg er togentusiast... Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Siden jeg jobber i togbransjen er dette interessant lesning. Fortell gjerne mer om hva dere liker/ikke liker. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Fatter ikke de som finer så sykt billige billetter som det her snakkes om. Oslo - Gøteborg kosta meg 5-600 kroner mener jeg. Om jeg derimot går inn på Norwegian.no finner jeg enkelt de billige billettene... Jeg for min del har ikke tid til å ta toget til Trondheim når jeg kan fly dit på en brøkdel av tiden og samtidig betale mindre. Internett ser jeg som et absolutt must i den alderen vi lever. Helt klart kan NSB ha vogner som er stille, men da må de merkes bedre og opplyses om dette. NSB går en rimelig tøff tid i møte om de ikke klarer å tilpasse seg den enkeltes behov og ønsker. For min del kan jeg godt ta tog i 8 timer, men da må forholdene ligge til rette. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 VikinGz: Det som er første vogn endres hele tiden og jeg har _aldri_ hørt om det der, kan jo dog være at togene som brukes til Sverige har et eller annet snålt opplegg. Ingen av disse togsettene jeg har vært borti har hatt noe slikt: EL18 (Trekker regiontog/sørlandsbanen) EL17 BM69 (Lokaltog) BM73(Flytoget/Signatur) BM72 (Lokaltog) Ja jeg er togentusiast... 7166667[/snapback] Jeg må ski jeg er imponert Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Konduktørene som er mindre kundevennlige har som regel grunner til det. Jeg hater passasjerer som absolutt skal krangle med personalet. Dette hater jeg mer enn konduktører som er litt gretne. Konduktører som derimot irettesetter folk som sniker er herlig!Frekkheten med han som ikke visste han måtte ordne studentbevis kan være pga 1000 andre "studenter" som prøver å snike seg på toget uten gyldig bevis. Det står klart og tydelig flere steder at "billetten er kun gyldig sammen med et gyldig studentbevis". Synd, trist, leit om du faktisk ikke klarer å lese det. Det er isåfall din skyld og ikke konduktørens. 7166642[/snapback] Jeg mener at når kundebehandling er en stor del av jobben din, så skal du ikke automatisk innta en krass og irritert handling kun fordi noen har gjort en feil. Det går an for de reisende å være feilinformert også. Ja, selvfølgelig skal man holde en ok tone til konduktøren, jeg sier ikke at man skal oppføre seg akkurat som man vil og så forvente det beste tilbake. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Faen skulle ta T-bane og tog hjem en dag... Heldigvis skulle jeg til Ski, noe som da kosta meg 60kr.. Mens de som skulle videre til Ås måtte ut med 80kr!! FFS! Skal si de har lagt det opp bra mht fattige studenter i dag ja... 7165479[/snapback] Barnebilletten fra Ås til Ski koster 13, voksen koster vel 20. Ås ligger seks minutter fra Ski... Det tar 27 minutter fra Oslo, man betaler 20 kroner for å sitte i en vogn i seks minutter! Når man allerede har betalt for å sitte på toget fra Oslo (antar jeg) så skal man ikke ut med like mye ekstra som de som går på i Ski for faen! Jeg SYKLER! 7165659[/snapback] Er det ikke så at strekningen Ås > Ski , Ski > Ås er Norges dyreste strekning a? Mtp tid og avstand? Men jeg syns en del av konduktørene kunne vært mer kundevennlige. I dag stod konduktøren og kranglet med en dame på regelverket, han kunne spart seg en del av kommentarene sine. Og sist jeg toget hjem fra Hamar, var en annen en frekk med en som ikke visste at han måtte ordne seg nytt studentbevis. 7166538[/snapback] Konduktørene som er mindre kundevennlige har som regel grunner til det. Jeg hater passasjerer som absolutt skal krangle med personalet. Dette hater jeg mer enn konduktører som er litt gretne. Konduktører som derimot irettesetter folk som sniker er herlig! Frekkheten med han som ikke visste han måtte ordne studentbevis kan være pga 1000 andre "studenter" som prøver å snike seg på toget uten gyldig bevis. Det står klart og tydelig flere steder at "billetten er kun gyldig sammen med et gyldig studentbevis". Synd, trist, leit om du faktisk ikke klarer å lese det. Det er isåfall din skyld og ikke konduktørens. 7166642[/snapback] Vel, hver dag så er det kanskje 100-200 elever som tar toget fra Ås vgs til Ski og utover.. Når NSB stiller med kun ETT (1) togsett, så er det ikke rart i at det blir fullt (les: sardiner på boks), særlig når alle slutter så og si på en gang.. Også skal konduktøren i tillegg være så frekk og si at vi ikke har en dritt å gjøre på de vognene der man skal betale og at vi skal pelle oss til månedskort (vi som har skolekort) fordi det blir så trangt for å han å jobbe der.. Etter å ha tatt toget i over 1.5år nå, så har jeg ikke en dritt til over for nsb, virker ikke som at de bruker hue så veldig ofte her ivertfall... Endret 28. oktober 2006 av EvenruD Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Er det ikke så at strekningen Ås > Ski , Ski > Ås er Norges dyreste strekning a? Mtp tid og avstand? 7168167[/snapback] Det vet jeg ikke, men 20 kroner for seks minutter på et tog er skandaløst. Heldigvis hender det at konduktøren går forbi meg, og det er 13 kroner jeg gladelig unngår å betale. Nevner at jeg da betaler barnebillett, fordi jeg er under 16. Endret 28. oktober 2006 av Stonemeister Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Også skal konduktøren i tillegg være så frekk og si at vi ikke har en dritt å gjøre på de vognene der man skal betale og at vi skal pelle oss til månedskort (vi som har skolekort) fordi det blir så trangt for å han å jobbe der.. 7168167[/snapback] Toget jeg tar er også ganske fullt, men jeg har enda til gode å høre konduktøren be oss gå over til månedskort. Jeg går inn på den nærmeste inngangen uansett, da jeg ikke gidder å la toget kjøre fra meg fordi jeg måtte lete etter månedskortvogna. På en annen side synes jeg de fleste konduktørene er altfor snille med de som har «glemt» månedskort, og som ikke har penger. Alt de svarer er «Den er grei», og så går de videre. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Også skal konduktøren i tillegg være så frekk og si at vi ikke har en dritt å gjøre på de vognene der man skal betale og at vi skal pelle oss til månedskort (vi som har skolekort) fordi det blir så trangt for å han å jobbe der.. 7168167[/snapback] Toget jeg tar er også ganske fullt, men jeg har enda til gode å høre konduktøren be oss gå over til månedskort. Jeg går inn på den nærmeste inngangen uansett, da jeg ikke gidder å la toget kjøre fra meg fordi jeg måtte lete etter månedskortvogna. 7168215[/snapback] Ja, og hva om månedskort er stappfullt da? Som det i dette tilfellet var, han har da ingen grund til å kjefte på oss for det... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Ja, og hva om månedskort er stappfullt da? Som det i dette tilfellet var, han har da ingen grund til å kjefte på oss for det... 7168290[/snapback] Ja, nettopp. Nå er det riktignok ikke noen konduktører på månedskortvogna (utenom når de av og til går fram og tilbake), men billettvogna er da vel like mye for de som har skolekort. Det vet jeg ikke, men 20 kroner for seks minutter på et tog er skandaløst. Jepp, og her koster det 47,- for litt under et kvarter. Litt billigere med barnebillet, da. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 De første kilometerne er alltid dyrest da... Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg reiser med morgentoget på Jærbanen hver dag. Hver gang må jeg stå i gangen sammenpresset med mange andre. Jeg er sikker på det er nok seter til alle i toget. Problemet er at det som oftest er skoleelever som reiser med toget. Og kommer man da en kameratgjeng på 4 stykker så gidder man ikke splitte seg opp på de ulike ledige setene, da stiller man seg heller opp i gangen. Dette er meget irriterende, men samtidig forstår jeg jo at en kameratgjeng ikke vil plassere seg rundt på de ledige setene. Men det som irriterer meg aller mest er når en enkelt person sitter alene i en 4-seter eller 6-seter. Er vi da fire kamerater som tar toget må vi gå til neste vogn får å finne en ledig 4- eller 6-seter. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 De første kilometerne er alltid dyrest da... 7168329[/snapback] Fra Oslo mot Moss er alle kilometerene like dyre... Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 NSB går en rimelig tøff tid i møte om de ikke klarer å tilpasse seg den enkeltes behov og ønsker. 7166693[/snapback] Tror du tar feil her, jo mer sære sikkerhetskrav og tull som kommer på flyene jo fler vil heller ta toget. Jeg vil heller bruker 8timer på toget, enn å planlegge og styre en hel masse med å pakke "riktig" bare for å komme igjennom sikkerhetssjekken på Gardermoen. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Problemet er ikke bare NSB. Vi kan si at AS Norge fortsatt lever i forrige årtusen når det gjelder tog. Når de f.eks. bytter ut nedslitte skinner og sporveksler på Nordlandsbanen nå, så dimensjonerer de for 80 - ja du leste riktig - åtti km/timen. Når det først legges nytt så skulle man jo lagt for det dobbelte! Men hele jernbane"satsingen" i Norge preges av spinking og sparing. Man innser ikke fra politisk hold at å investere i infrastruktur er nettop dét - en investering. Ikke bare en utgift. Heia Sverige, sier jeg, når det kommer til jernbanepolitikk. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Men det som irriterer meg aller mest er når en enkelt person sitter alene i en 4-seter eller 6-seter. Er vi da fire kamerater som tar toget må vi gå til neste vogn får å finne en ledig 4- eller 6-seter. 7168453[/snapback] Hmm, du må ikke være så "feig" da Det er ikke no galt i å spørre personen om det er ledig, eller bare simpelthen slå seg ned uten å si noe... Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hmm, du må ikke være så "feig" da Det er ikke no galt i å spørre personen om det er ledig, eller bare simpelthen slå seg ned uten å si noe...Hehe. Hadde vert utrolig artig å satt seg 5 personer rundt den som satt alene i seksseteren Men blir til at vi bare går videre til neste vogn. Men jeg pleier som regel å si høyt i det jeg går forbi "Å så kult å sitte alene i seksseteren" slik at folk tenkter seg om til neste gang. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Personlig hater jeg NSB Sove. Kan ingen fortelle de som lager seter for NSB - generelt sett alt av kollektivtransport - at dersom en ikke får støtte for korsryggen, ender en opp med smerter i nevnte del av ryggen. Mistet toget grunnet forsinket fly fra Norwegian fra Stansted. Ble dyrt, men gud så deilig å reise nordover i Dash 8 i stedet for de fordømte Agenda-togene. Morsomt nok fikk jeg i Dash 8 betydelig bedre benplass enn i 737 fra Norwegian. Litt off topic, men <3 Wideroe <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå