Gå til innhold

Fargen fader når jeg bruker Marquee Tool!


Anbefalte innlegg

Hei! Trenger hjelp nå :( Når jeg bruker Rectangular Marquee Tool og dermed legger til en farge med Paint Bucket Tool så fader fargen utenfor det området som jeg har merket med Marquee Tool... Dette vil jeg ikke! :mad: Hvordan fikser jeg det? Tusen takk for svar :)

Endret av Rinox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn for å illustrere Mottimans forklaring:

 

f_2882.jpg

 

Denne valgmenyen, som ligger øverst i programmet når du klikker på Marquee-verktøyet, må brukes før du lager selve markeringen. Prøv deg frem, så lærer du. Brukte forresten feather da jeg laget den sexy fade'n på bildet mitt. :thumbup:

Lenke til kommentar

For det første finnes jo allerede verktøyet «Rounded Rectangle Tool». Det er annen metode jeg selv bruker, for å få litt mer kontroll over hjørnene, men det er litt mye å forklare detaljert så prøv heller ut førstnevnte måte. Du finner verktøyet ved å høyreklikke på «Rectangle Tool» (den under tekstverktøyet).

Lenke til kommentar
For å markere flere lag i layerspaletten kan du, fra versjon CS og nyere, holde inne shift og/eller ctrl og klikke på dem.

Det var vel berre frå CS2, eller hugser eg feil no?

 

Rinox: For å merge kun to layer, gjer dei andre usynlege (klikk på auget ved layeret) og vel so «Merge visible» -- i Layer-menyen trur eg det ligg. Lurer på om det og er ein kommando eller hurtigtast for «merge down», altso at ein markerer det aktive layeret med det som er under, men hugser ikkje nøyaktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...