Rinox Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Hei! Trenger hjelp nå Når jeg bruker Rectangular Marquee Tool og dermed legger til en farge med Paint Bucket Tool så fader fargen utenfor det området som jeg har merket med Marquee Tool... Dette vil jeg ikke! Hvordan fikser jeg det? Tusen takk for svar Endret 27. oktober 2006 av Rinox Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Det er pga feather.. Ligger på menyen når du velger toolet. Sett den på null.. Eller når du har laget merkeringen kan du trykke ctrl+alt+d eller ctrl+shift+d.. Kan ikke helt huske. SÅ setter du feather på null Lenke til kommentar
Produck Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Sånn for å illustrere Mottimans forklaring: Denne valgmenyen, som ligger øverst i programmet når du klikker på Marquee-verktøyet, må brukes før du lager selve markeringen. Prøv deg frem, så lærer du. Brukte forresten feather da jeg laget den sexy fade'n på bildet mitt. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Hmm... Er ikke feather til for å kunne bøye hjørnene? Hvordan skal jeg i så fall klare å bøye hjørnene? Lenke til kommentar
Produck Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 For det første finnes jo allerede verktøyet «Rounded Rectangle Tool». Det er annen metode jeg selv bruker, for å få litt mer kontroll over hjørnene, men det er litt mye å forklare detaljert så prøv heller ut førstnevnte måte. Du finner verktøyet ved å høyreklikke på «Rectangle Tool» (den under tekstverktøyet). Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Men jeg skal ha noen like store knapper... De skal ikke være avrundet nede, men det skal de være oppe. Hva gjør jeg for å få det i et layer? Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Kan jo bare lage det i 2 layer og så merke begge layerne og høreklikke merge layers? Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Titt på mitt innlegg her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=638419&hl= Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Hvordan skal jeg merka av flere layers da? Vær så snill å svar kjapt Lenke til kommentar
Produck Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) For å markere flere lag i layerspaletten kan du, fra versjon CS og nyere, holde inne shift og/eller ctrl og klikke på dem. Endret 1. november 2006 av Produck Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 For å markere flere lag i layerspaletten kan du, fra versjon CS og nyere, holde inne shift og/eller ctrl og klikke på dem. Det var vel berre frå CS2, eller hugser eg feil no? Rinox: For å merge kun to layer, gjer dei andre usynlege (klikk på auget ved layeret) og vel so «Merge visible» -- i Layer-menyen trur eg det ligg. Lurer på om det og er ein kommando eller hurtigtast for «merge down», altso at ein markerer det aktive layeret med det som er under, men hugser ikkje nøyaktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå