Fløffi Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hvordan får man bunnstilt text i en div? har en footer med et bakgrundsbilde, der teksten skal stå på bunnen med ca 8px padding fra bunnen og 8px padding fra sidene... legger jeg padding på på toppen, flytter ikke teksten seg ned, men hele footeren blir tykkere (mer i overkant). teksten er på samme plass... bottom-margin:0; funker ikke.. div#footer {width:726px; height:109px; font-family:Tahoma, Arial, sans-serif; background:url(gfx/footer.jpg) no-repeat bottom center; text-align:right; clear:both; margin-bottom: 0; padding:0 8px 0 8px; } Lenke til kommentar
Amento Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Vertical-align: bottom; Tror jeg Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Vertical-align: bottom; Tror jeg 7164392[/snapback] som jeg har forstått, har dette med å gjøre hvordan man plasserer tekst i forhold til et bilde (oppe, midten eller nede) ikke med tekst inni en div.. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Bare lag en ny div under footer da som er veldig lav og bare plasser denne teksten der? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 position: absolute; bottom: 8px; ^ Prøv den. Du kan ikke bruke vertical-align til å stille tings vertikale posisjon, med mindre det er en tabell-celle. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 position: absolute; bottom: 8px; ^ Prøv den. Du kan ikke bruke vertical-align til å stille tings vertikale posisjon, med mindre det er en tabell-celle. 7165911[/snapback] er ikke så glad i absolute-posisjonering. men lagde en div inni footer-diven som jeg plasserte teksten i. synd det ikke er laget kode for det da.. hehe. hadde jo vært praktisk å ha noe align=bottom-liknende.. tnx Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 For all del, bruk en p inni diven, som du så posisjonerer. Divmania er bare dumt. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 For all del, bruk en p inni diven, som du så posisjonerer. Divmania er bare dumt. 7166194[/snapback] takk, enig liker ikke div på div på div så.. visste ikke at man kunne posisjonere p'en jeg men ble bra nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå