Ba_ka Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hei! Hadde ein maskin med ak77_socketA(hk); amd2100(cpu); 1 stk 512Ram og 2. 256 Ram; WD 80 gig disk og lydkort. Maskinen har funka fint lenge..MEN.. Skrudde den på her om dagen..starta windows(2kpro)..gjekk nåken minutter og maskinen "frøs" starta maskinen på nytt og den booter ikkje. Skjermen vil ikkje gå ut av "pause modus". Da lyste på HK og vifte på cpu og gpu virka. Har prøvd med ny disk,skjermkort,skjerm bytta om på minne..NEI Ringde psdata og dei sa at eg skulle sende inn HK. Sendte inn HK og fekk eit msi HK tilbake. Skrudde sammen pcen men samme problem. Tok ut minne brikkene starta pcen men HK peip ikkje. Minnebrikkene er typen Apacer2700DDR Nåken som trur da cpu eller biosen? Eller kansje nåke annet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 BIOS kan ikke bli "død" den er hard programmert til PLC/EPROM chip. Cmos memory (settings) derimot er noe annet og ikke lagret i BIOS hard kodede chip area: Sjekk cmos batteriet (mål det med multimeter) , og evt. bytt det til ett nytt tilsvarende . Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Har du forsøkt annet minne også? BIOS er lite trolig, siden du har forsøkt ulike hovedkort. Strømforsyningen er da tenkelig, og det er ikke stort mer igjen heller av maskinvare. Går strømforsyningen? Hilsen, efikkan.* Lenke til kommentar
Ba_ka Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Har ikkje skjekka psu. Skal gjera da. Har eit nytt eg kan testa. Nytt batteri til bios må eg skaffa meg Kommer tilbake etter eg har prøvd. Edit.: Hovedkortet får strøm ja. Vifta på cpu og skjermkortet går. Endret 28. oktober 2006 av Ba_ka Lenke til kommentar
Ba_ka Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Nope! Har no prøvd med ny PSU og har prøvd med ny klokke til bios. Ingenting har hjelpt Er da nokon som har eit svar....? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Har du prøvd med en og en minnebrikke? Hvis ikke er det CPU eller skjermkort som har gått i stykker. HAr du noen mulighet for å låne en CPU eller et skjermkort for å teste? Lenke til kommentar
Ba_ka Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Har testa med dei minnebrikkene eg har. 2 stk. apasher 256mb 2700 ddr og ett 512mb 2700 ddr, testa ett og ett. Kan hende eg får tak i cpu snart.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Har testa med dei minnebrikkene eg har. 2 stk. apasher 256mb 2700 ddr og ett 512mb 2700 ddr, testa ett og ett. Kan hende eg får tak i cpu snart.. 7199600[/snapback] Da er det kanskje cpu som takka for seg. Lenke til kommentar
Ba_ka Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Hei! Har nå fått tak i ein ny cpu og da starta pc'n som den skulle Takk for hjelpa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå